Sajam automobila u Ženevi - Nova Škoda Superb
Jedna od najvećih zvezda na sajmu automobila u Ženevi sigurno je nova generacija Škode Superb, i pred nama su nove informacije vezane za motorizaciju i nove "žive" fotografije luksuznog modela iz Mlade Boleslave. Pored novih motora, Škoda Superb dolazi nam i sa 4x4 pogonom i novim rešenjem na vratima prtljažnika...
Škoda Superb druge generacije nastavlja se na dizajnerski smer već predstavljenih modela druge generacije Octavia i Fabia. Novi modela ne dolazi nam samo sa izmenama izgleda. Novina je i novopatentirano otvaranje vrata prtljažnika, koja će moći da se otvore zajedno sa zadnjim staklom. Dakle, novi Superb nam dolazi i kao liftback, i kao sedan karoserijska izvedba.
Za pogon nove Škode Superb staraju se tri benzinska i tri dizel motora, od kojih su neki sasvim novi, a neki poznati iz prethodne generacije. Osnovnu motorizaciju predstavljaće turbo benzinski agregat sa oznakom 1.4 TSI, snage 125 KS. Sledi ga 1.8 TSI, takođe turbo četvorocilindrični motor, koji razvija 160 konjskih snaga, a vrhunac ponude biće šestocilindrični agregat 3.6 FSI, koji razvija 350 Nm Obrtnog momenta. Najsnažniji Superb u ponudi će biti sa pogonom na sve točkove, što je još jedna velika novina.
Benzinski motori | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 3.6 FSI 4x4 | ||
Zapremina (cm3): | 1 390 | 1 798 | 3 580 | ||
Snaga (KS): | 125 | 160 | 260 | ||
Obrtni moment (Nm): | 200 | 250 | 350 | ||
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s): | 10,5 | 8,6 | 6,5 | ||
Maksimalna brzina (km/h): | 201 | 222 | 250 | ||
Prosečna potrošnja (L/100 km): | 6,6 | 7,6 | 10 | ||
"Čast" dizel motora braniće tri agregata, dva poznata i jedan sasvim nov. Osnovni dizel pogon biće 1.9 TDI snage 105 konjskih snaga. Snažniji, 2-litarski TDI motor, sa tehnikom ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka" razvija 140 konjskih snaga. Vrh ponude biće novi 2.0 TDI moto, opremljen Common-Rail sistemom ubrizgavanja, koji razvija 170 konjskih snaga i Obrtni moment od 350 Nm. Za prenos snage brinuće se manuelni šestostepeni menjač. U modelu 1.8 TSI u ponudi će biti i sedmostepeni DSG, koji je standardan u verziji 3.6 FSI. Dizel motori imaće jedan menjač više. Osnovna verzija, 1.9 TDI biće opremljena petostepenim manuelnim menjačem, a verzija 2.0 TDI PD (Pumpe - Duse) šestostepenim manuelnim menjačem. Uz oba 2.0 TDI motora može se dobiti automatizovani DSG menjač. Snaga se, osim kod modela V6 FSI, prenosi na prednje točkove. Klasični pogon na sve točkove u V6 veziji, opremljen je Haldex spojnicom. Očekuje se da 4x4 pogon vremenom dobiju i modeli sa motorima 1.8 TSI i 2.0 TDI CR (Common-Rail).
Dizel motori | 1.9 TDI | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR | ||
Zapremina (cm3): | 1 869 | 1 968 | 1 968 | ||
Snaga (KS): | 105 | 140 | 170 | ||
Obrtni moment (Nm): | 250 | 320 | 350 | ||
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s): | 12,5 | 10,2 | 8,8 | ||
Maksimalna brzina (km/h): | 190 | 207 | 222 | ||
Prosečna potrošnja (L/100 km): | 5,7 | 5,9 | 6 | ||
Novi Superb opremljen je bi-xenon svetlima sa funkcijom AFS (Adaptive Frontlight System), a novina je i senzor za kišu sa automatskim uključivanjem brisača. U unutrašnjosti najveću novinu predstavlja MAXI DOT displej. Goran Sarić - Automagazin