AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

BMW, Mini i električni pogon

BMW, Mini i električni pogon

Narednih 12-18 meseci kompanija BMW Group realizovaće seriju testiranja električnog tipa pogona u automobilima, sa ciljem da pronađe najbolji alternativni pogon budućnosti. Nekoliko automobila marke Mini već su pripremljeni za test fazu...
Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota Motor Corporation (TMC), sa dugoročnim ciljem da uvećava svoje mogućnosti prilagođavanja brzim promenama u potražnji na severnoameričkom tržištu i da omogući stabilno snabdevanje vozilima koja se proizvode u Severnoj Americi, objavila je sledeće promene u strukturi proizvodnje na tom kontinentu...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Naftna Industrija Srbije Petrol su danas, u 12 časova, na benzinskoj stanici NIS Petrola Zmaj 2, ispred predstavnika medija zvanično potpisati Protokol o dugoročnoj, strateškoj saradnji, kojim će se ozvaničiti nastavak i značaj dosadašnje saradnje, očekivanja za budućnost i uzajamna zahvalnost na ukazanom poverenju...
Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Na srpsko tržište stiže nova Honda Accord, jedan od najiščekivanijih noviteta godine kada je srednja klasa u pitanju. Generalni uvoznik, Delta Automoto, predstavio je novi Accord potencijalnim kupcima i novinarima u atraktivnom prostoru hangara lake avijacije "Jat Tehnike", čime se htelo asocirati i na ostale brendove Honde, pre svega lake avione...
Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Porodica modela Peugeot 308 se polako širi, i juče su svetlost dana ugledale prve zvanične fotografije simpatičnog kupe-kabrio modela 308 CC. Iako će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Peugeot nije objavio bliže tehničke informacije...
Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda je najavila prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS” na svetu za super sportske motocikle namenjen njihovim specifičnim zahtevima. Kombinovanjem ABS i CBS sistema u jedan pruža prednosti oba, uključujući i sprečavanje blokiranja točka, poboljšanje balansa i lako upravljanje...
Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Prema prvim najavama, Volkswagen Touran, Ford Focus C-Max, Opel Zafira i drugi konkurenti imaju razloga za brigu...
Audi - najuspešnije polugodište u svojoj istoriji

Audi - najuspešnije polugodište u svojoj istoriji

Kompanija Audi iza sebe ima najuspešnije polugodište u svojoj istoriji, prema kriterijumu broja prodatih automobila. Od januara do juna meseca ove godine kompanija iz Ingolstadta prodala je više od 516 hiljada automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 1,4%...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje