AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Novi Fordov partner u Nišu - Stecom Autogroup

Novi Fordov partner u Nišu - Stecom Autogroup

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju, od nedavno ima novog partnera za servisiranje i prodaju u Nišu – STECOM AUTOGROUP. Bazirana na višegodišnjoj tradiciji mehaničarske radnje VS, kompanija u vlasništvu Vladana Stevanovića je formirana aprila 2008.
Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...
Kia Soul - nove informacije i fotografije

Kia Soul - nove informacije i fotografije

Kompanija Kia objavila je nove informacije i fotografije serijske verzije novog crossover modela imena Soul. Zvanična premijera zakazana je za sajam u Parizu, a na tržište stiže u februaru 2009. godine. Pokretaće ga tri motora poznata iz modela Cee'd. Pogon na sve točkove nije u planu...
Lotus Eagle - prve zvanične informacije

Lotus Eagle - prve zvanične informacije

Londonski sajam automobila, 22. jula, biće mesto gde će kompanija Lotus otkriti dugoočekivani 2+2 model Eagle. Na potpuno novi model tradicinalog britanskog proizvođača sportskih automobila čekali smo skoro 13 godina, i pred nama je prava novina...
Opel ubrzano razvija modele na elektro pogon

Opel ubrzano razvija modele na elektro pogon

Carl Peter Foster, šef evropske divizije General Motorsa, potvrdio je informaciju da će Opel početkom sledeće decenije na tržište plasirati dva nova električna automobila, koji će biti razvijeni na platformi koncept modela Flextreme...
Odlično prvo polugodište za Škodu

Odlično prvo polugodište za Škodu

Kompanija Škoda u prvoj polovini 2008. godine prodala je 366.686 automobila, što predstavlja rast prodaje u odnosu na isti period prošle godine od 17,9%. Škoda je najveće povećanje prodaje ostvarila na tržištima Evrope, prodavši 63.684 vozila, što je međugodišnji rast od 40,1%...
Mazda Kazamai - premijera u Moskvi

Mazda Kazamai - premijera u Moskvi

Na međunarodnom sajmu automobila u Moskvi, 26. avgusta u 10:15, Mazda će predstaviti studiju sportskog crossover modela imena Mazda Kazamai. Podsetimo, koncept Kazamai osmišljen je prvenstveno za rusko tržište, ali novi model biće dostupan i na ostalim tržištima...
Jaguar XF-R prikazan u Goodwoodu

Jaguar XF-R prikazan u Goodwoodu

Audi RS6, BMW M5, Mercedes E 63 AMG, uskoro će dobiti ljutog konkurenta, Jaguar XF-R. Dugoočekivana nabrijana verzija uspešnog modela Jaguar XF predstavljena je na "festivalu brzine", u britanskom Goodwoodu...
Citroën Airdream - ulazak u svet ekologije

Citroën Airdream - ulazak u svet ekologije

Volkswagen ima BlueMotion, Mercedes ima Bluetec, Ford je predstavio ECOnetic... Francuska komapanija Citroen predstavila nam je program Airdream, iza kojeg se kriju ekološki automobili sa nižom emisijom štetnih materija i manjom potrošnjom...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje