AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Bliži se predstavljanje Nissana 370Z

Bliži se predstavljanje Nissana 370Z

Kompanija Nissan aktivno razvija model pod kodnom oznakom Z34, koji će naslediti uspešan model 350Z, a mogao bi nositi ime 370Z. Spoljne dimenzije modela 370Z biće na nivou Porsche Caymana, po čemu je sasvim jasno u kojim vodama Nissan želi da "lovi" svoje buduće kupce...
Dodela nagrada Toyota Ichiban za zadovoljstvo kupaca u Evropi

Dodela nagrada Toyota Ichiban za zadovoljstvo kupaca u Evropi

Toyota Motor Europe (TME) proglasila je dobitnike nagrada Toyota Ichiban za zadovoljstvo kupaca u Evropi za 2008.godinu na svom evropskom sastanku partnera u Londonu (Velika Britanija). Iz Srbije, Go.Ta. Car, nagrađen je za izuzetno zadovoljstvo kupaca, a u obzir su uzeti rezultati u prodaji i post prodaji.
Škodu Fabiu RS pokretaće benzinac

Škodu Fabiu RS pokretaće benzinac

Atraktivnog izgleda, male potrošnje i zavidnih performansi Škoda Fabia RS dizel bila je odlična kombinacija za ne koju su želeli ekonomičan "Hot-Hatch". Ipak, brzi razvoj Volkswagenovih malih turbo benzinskih motora stigao je i do Mlade Boleslave...
Volkswagen Golf Plus - vreme je za facelift

Volkswagen Golf Plus - vreme je za facelift

Iako će sigurno najveći događaj za Volkswagen ove godine biti predstavljanje Golfa šeste generacije, na sajmu automobula u Parizu, nemačka kompanija će u istom periodu javnosti predstaviti i facelift verziju modela Golf Plus...
Proizveden 200 000. Kia Cee d

Proizveden 200 000. Kia Cee d

Fabrika u slovačkoj Žilini predstavila je još jedan istrorijski događaj - proizvedeno je 200.000 modela Kia Cee'd. Jubilarni, trovratni Pro_cee'd Dakar žute boje namenjen je kupcu iz Nemačke...
Opel prvi uvodi benzinski motor bez svećica!

Opel prvi uvodi benzinski motor bez svećica!

Prema prvim najavama, kompanija General Motors biće prvi proizvođač koji će u serijsku proizvodnju uvesti revolucionarnu HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) tehnologiju. Radi se o benzinskom motoru u kojem se zapaljenje smeše postiže kompresijom mešavine vazduha i benzina, a ne upotrebom svećice...
Euro NCAP - Ford Kuga postigla najbolje ocene u klasi

Euro NCAP - Ford Kuga postigla najbolje ocene u klasi

U novom ciklusu ispitivanja na Euro NCAP testovima bezbednosti, najnoviji Fordov model Kuga je postigao najbolju kombinaciju ocena i time zaseo na vrh liste malih terenskih automobila sa pogonom na sva četiri točka do sada ispitivanih na Euro NCAP testovima. Uz maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika, ovaj model se može podičiti i ocenom od četiri zvezdice za bezbednost dece u vozilu i sa tri zvezdice za zaštitu pešaka.
BMW serije 3 facelift - špijunske fotografije

BMW serije 3 facelift - špijunske fotografije

Špekulacije su potvrđene: BMW serije 3 uskoro će preživeti facelift srednjeg veka modela. Ono što na špijunskim fotografijama test automobila možemo zaključiti jeste da će BMW serije 3 preživeti lakše "kozmetičke" zahvate koji će mu produžiti tržišni život...
Audi A5/S5 Cabrio stiže sledeće godine

Audi A5/S5 Cabrio stiže sledeće godine

Kompanija Audi sledeće godine na tržište će plasirati novi cabriolet model, koji će biti razvijen na bazi modela A5/S5. Iako još uvek nije obelodanjeno da li će novi Audijev cabriolet imati tvrdi ili platneni krov, špekuliše se da će Audi ostati dosledan tradiciji...
Audi Q3 2026
Slika nedelje