AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Japanska kompanija Toyota Motor prošle godine prestigla je američkog konkurenta General Motors i osvojila prvo mesto u svetskoj produkciji automobila. Toyota je prošle godine proizvela rekordnih 9 494 754 vozila, što predstavlja međugodišnji rast od 5,3%. Ali...
Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Model Mercedes-Benz Sports Coupe bio je označen kao jedna od karoserijskih izvedbi popularne C klase. Preko 70% vlasnika modela Sports Coupe nikada pre nisu posedovali automobil sa trokrakom zvezdom na haubi i zato nam model Mercedes-Benz CLC, čije fitografije su nedavno predstavljene, dolazi kao predstavnik samostalne linije modela...
Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Svaki peti Opel koji se danas proda u Evropi, ima karoseriju MPV (Multi Purpose Vehicle). Iako 144 000 Opel Meriva, prodatih prošle godine u Evropi, ne naznačavaju činjenicu da ovaj Opelov MPV model ulazi u svoju petu godinu života, druga generacija Merive počinje polako da se otkriva...
Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Kompanija Lancia uskoro će proširiti paletu svojih modela. Već u junu mesecu na tržištu bi se mogla pojaviti nova verzija proslavljenog modela Delta, a svoju premijeru pred svetskom javnosti nova Delta mogla bi imati na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Svi vrlo dobro znamo da je Celica automobil koji pruža odličnu dinamiku u vožnji i puno zabave. Prema informacijama koje stižu iz Japana, Toyota razvija novu generaciju modela Celica, koja će biti plod saradnje kompanija Subaru i Toyota (Toyota je prošle godine kupila veliki procenat akcija Subarua), a na tržištu bi se mogla pojaviti već sledeće godine...
Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Nalazite se u automobilu daleko od grada, a jako želite da pojedete hamburger. Uskoro, to i neće biti veliki problem, jer ćete meso pripremljeno za pljeskavisu moći da ispržite u posebnom nastavku za auspuh na vašem automobilu. Smisao za humor ili ?
Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Sinoć je u Kristalnoj dvorani hotela Hayatt Regency održana svečana dodela priznanja "Automobil godine Srbije 2008". Podsetimo, u tradicionalnoj akciji Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS), a pod pokroviteljstvom Auto Moto Saveza Srbije (AMSS), za "Automobil godine 2008" proglađen je Ford Mondeo. U ime kompanija Grand Motors i Ford, ovo prestižno priznanje primio je gospodin Stanko Radić, generalni direktor kompanije Grand Motors...
Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

U kompaniji Audi ubrzano pripremaju budućeg konkurenta Mercedesovom popularnom modelu CLS i dolazećem BMW-u CS. Audi A7 predstavljaće Audijev odgovor na sve popularniji segment željno očekivanih coupeovskih limuzina, o kome sve više razmišljaju evropski proizvođači...
Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Još prošle godine, na domaćem tržištu kompanija Hyundai predstavila je novu generaciju lakog dostavnog modela sa oznakom H-1. Prema poslednjim informacijama ovaj atraktivni i popularni automobil uskoro bi mogao biti predstavljen i na tržištu Evrope...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje