Najnovije vesti iz auto industrije
VOLVO mora mirisati na VOLVO !
Objavljeno: 28.12.2007.
Kompanija VOLVO pre nekoliko godina osnovala je specijalni tim od 8 izabranih osoba, specijalista sa posebno razvijenim čulom mirisa. VOLVO ističe da još uvek ne postoji tehnološki razvijen sistem koji može da zameni čulo mirisa, i ističe da savršen miris može da doprinese osećaju u vožnji...
"Tim NOS", kako sebe naziva ova "specijalna komisija", radi za potrebe dizajnera, i pomaže im prilikom izbora materijala namenjenih za enterijer automobila, a koji treba da poseduju specifični miris VOLVA. Prilikom svakog testiranja u timu moraju biti minimalno 4 osobe, jer nekima jedno prijatno miriše, a drugima isti materijal daje suprotan utisak.
Kako se VOLVO "brani" od pogrešnog izbora? Patrik Libander, test inženjer to objašnjava na sledeći način: "Članovi koji uživaju u mirisu, koji je neprijatan drugim članovima tima, isključuju se iz testiranja. Takođe, iz testiranja isključujemo one članove koji ne mogu osetiti sve potrebne mirise ili su hiperosetljivi na njih. Svi članovi tima su nepušači, jer pušenje može uticati na neosetljivost kod nekih mirisa."

Tim procenjuje mirise materijala u unutrašnjosti automobila ocenama od 1 do 6. Na toj skali, ocena 1 znači da je miris "neprimetljiv", a ocena 6 da je miris "nepodnošljiv". Da bi određeni materijal dobio prolaz, konačna ocena ne sme preći 3. U opisu ove ocene stoji da je miris "jasno primetljiv, ali još uvek ne i neprijatan". Uz sve ovo, dizajneri enterijera koriste i "Sunčani simulator", koji se nalazi u istraživačkom institutu Švedske, u Boråsu, mestu jedan sat udaljenom od Göteborga. Tamo se automobil opremljen unutrašnjim komponentama zagreva u simulatoru na temperatutu od 65 C stepeni. Posebnom opremom analizira se nivo nepostojanih organskih sastojaka i na kraju testa članovi posebnog tima procenjuju miris automobila.
Goran Sarić - Automagazin
Porodica modela Peugeot 308 se polako širi, i juče su svetlost dana ugledale prve zvanične fotografije simpatičnog kupe-kabrio modela 308 CC. Iako će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Peugeot nije objavio bliže tehničke informacije...
Honda je najavila prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS” na svetu za super sportske motocikle namenjen njihovim specifičnim zahtevima. Kombinovanjem ABS i CBS sistema u jedan pruža prednosti oba, uključujući i sprečavanje blokiranja točka, poboljšanje balansa i lako upravljanje...
Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati
OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Prema prvim najavama, Volkswagen Touran, Ford Focus C-Max, Opel Zafira i drugi konkurenti imaju razloga za brigu...
Kompanija Audi iza sebe ima najuspešnije polugodište u svojoj istoriji, prema kriterijumu broja prodatih automobila. Od januara do juna meseca ove godine kompanija iz Ingolstadta prodala je više od 516 hiljada automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 1,4%...
Od trenutka uvođenja na tržište do danas prodato je više od 100.000 automobila nove generacije modela Renault Twingo. Francuska kompanija želi da obeleži ovaj veliki uspeh predstavljanjem limitirane serije modela Twingo Night & Day (Twingo noć i dan)...
Toyota Motor Europe (TME) danas je objavila plan da “ozeleni” preko 3000 Toyota partnera primenom ambicioznih standarda za očuvanje životne sredine u novim i postojećim prodajnim mestima. Prva dva Održiva partnera biće promovisana u Švedskoj i Francuskoj za primer poslovnog dizajna i konstrukcije koji čuvaju životnu sredinu...
Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića 7V organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste...
Mercedes-Benz Beograd vas poziva da uživate u Kosidbi na Rajcu - najuspešnijoj tradicionalnoj turističkoj manifestaciji u Srbiji za 2007 godinu, proglašenu od strane organizatora turističkih manifestacija...
Sa ukupnom prodajom 3.961.629 vozila u 2007. godini se poslovna grupa Hyundai-Kia Automotive Group probila na peto mesto među globalnim automobilskim proizvođačima. Godinu dana ranije Grupa je bila na 6. mestu, dok je ne tako daleke 1999., kad je nakon finansijskog kolapsa azijskih tržišta preuzeo Mong-Koo Chung, bila tek na 11. mestu...