AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

BSR predstavio Saab 9-3 diesel pogonjen bioetanolom

BSR predstavio Saab 9-3 diesel pogonjen bioetanolom

Švedska kompanija za tuning, BSR, razvila je novi sistem koji omogućava pokretanje Saab dizel agregata na bioetanol (E95). Sistem je već testiran na modelu Saab 9-3 TID, a rezutati će biti prezentovani uskoro, na Malmö Motor Show-u...
Kia Soul - prva zvanična fotografija

Kia Soul - prva zvanična fotografija

Kompanija Kia juče nas je počastila zvaničnim fotografijama automobila koji će javnosti biti predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a na evropska tržišta stiže početkom sledeće godine. Model Soul pokretaće agregati "pozajmljeni" iz modela Cee'd, i biće sposoban da udobno preveze pet putnika...
Novi Fordov diler u Kragujevcu - Zastava Promet

Novi Fordov diler u Kragujevcu - Zastava Promet

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju, od nedavno ima novog partnera za prodaju i servisiranje – akcionarsko društvo Zastava Promet u Kragujevcu. U protekle dve godine, od kako posluje u privatnom vlasništvu, Zastava Promet je rekonstruisala postojeći objekat na ulasku u Kragujevac, što je, između ostalog, omogućilo da započne saradnju i sa kompanijom Grand Motors...
Renault  partner festivala Cannes 2008 - foto galerija

Renault partner festivala Cannes 2008 - foto galerija

Renault ove godine slavi 25-godišnjicu ekskluzivnog partnerstva sa FilmskIm festivalom u Kanu. Renault je partner Filmskog festivala od 1983. godine, i ove godine francuski proizvođač obezbeđuje luksuzni vozni park za svetske zvezde. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na LINK...
Ford uvodi sistem za podešavanje nožnih komandi

Ford uvodi sistem za podešavanje nožnih komandi

Kompanija Ford razvila je novu funkciju, koja će nas sve obradovati i učiniti vožnju jednostavnijom i bezbednijom. U pitanju je podešavanje nožnih kompandi u automobilu, koja dostupna u Fordovim modelima Focus i C-MAX. Uz pomoć pomenutog sistema, vozač može pedale pomeriti ka sedištu za 55 milimetara...
Audi u Mađarskoj - za 15 godina 15 miliona motora

Audi u Mađarskoj - za 15 godina 15 miliona motora

Kompanija Audi u Mađarskoj je za 15 godina proizvela 15 miliona automobilskih motora. Podsetimo, Audi je 1993. godine od mađarskog proizvođača teških dostavnih vozila, Raba, kupio fabriku u Gyoru. Iste godine počela je proizvodnja 4-cilindričnih automobilskih agregata. 800 zaposlenih u 1994. godini svakog dana proizvodili su 500 motora...
Fiat 500 Cabrio je realnost !

Fiat 500 Cabrio je realnost !

Roberto Giolito, šef za dizajn u kompaniji Fiat, potvrdio je informaciju da će na tržište biti plasirana otvorena verzija ultra-atraktivnog modela 500. Fiat 500 Cabrio u serijsku proizvodnju kreće sledeće godine, a prema prvim informacijama biće opremljen klasičnim platnenim krovom...
Opel menja svoj logo - premijera na modelu Insignia

Opel menja svoj logo - premijera na modelu Insignia

Pravi fanovi Opelovih automobila sigurno su primetili na masci hladnjaka novog modela Insignia novi logotip kompanije. Opel Insignia biće model na kojem će se prvi put pojaviti novi logo, jer svež i dinamičan automobil zahteva i novi svež logo...
Alfa Romeo Spider Mille Miglia - specijalna edicija

Alfa Romeo Spider Mille Miglia - specijalna edicija

Italijanska kompanija Alfa Romeo pripremila je specijalnu, ekskluzivnu ediciju svog modela Spider. Spider Mille Miglia podseća nas na slavna takmičarska vremena trke Mille Miglia, od 1928. do 1947. godine, kada je Alfa Romeo uspela da osvoji nekoliko važnih pobeda...
AMG Experience 2025
Slika nedelje