AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

EU uvodi strožije bezbednosne standarde

EU uvodi strožije bezbednosne standarde

Evropska Komisija sledeće nedelje predstaviće predlog novih sigurnosnih propisa, koji će obavezati proizvođače automobila da prošire elemente standardne sigurnosne opreme svojih automobila, sistemima kao što su elektrosnka kontrola stabilnosti ESP, sistem za praćenje pritiska u pneumaticima...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Andrej Kulundžić i drugi put ove sezone ne uspeva da skine “skalp” Milovanu Vesniću. Ovoga puta vozaču Eko Racing Teama nije pomogla ni prva startna pozicija koju je izgubio odmah nakon upaljenog zelenog svetla koje je označilo početak trke kraljevske klase ST. Uz tačnu i brzu vožnju Mikice Vesnića Kulundžić se ponovo morao zadovoljiti drugom pozicijom.
BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

Uz Formula 1 trku u Monaku i Kanski festival, Francuska je ovog vikenda i svedok trenutno najvećeg događaja u automobilskoj industriji. Juče je na Kanskom festivalu i zvanično predstavjena Renualt Laguna Coupe. Očigledno su odlični tržišni rezultati Peugeota 407 Coupe "naterali" Ranualt da se vrati izradi lepih Coupea. A, ko se seća modela 15 i 17, a zatim i modela Fuego, dobro zna o čemu govorimo...
Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Nakon Novog Sada Šampionat Srbije na kružnim stazama se seli u Kraljevo gde je danas održan i trening kao uvertira za sutrašnji “main event”. Najviše pažnje je naravno privukao dvoboj Vesnić – Kulundžić i za razliku od “vojvođanske” trke pomalo iznenađujuće prva startna pozicija u klasi ST je pripala Andreju Kulundžiću.
Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Predstavljanje novog modela automobila za svaku kompaniju predstavlja veliki i bitan događaj. Francuski Renault pokrenuo je novu internet stranicu kojom nas informiše koliko je još vremena ostalo do trenutka kada će se modelu Laguna sedan pridružiti dinamičnija verzija Laguna Coupe...
Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Kompanija Alfa Romeo planira u 2010. godini da predstavi svoj prvi SUV (Sport Utility Vehicle) model. Podsetimo, Italijani su najavili proizvodnju SUV modela još 2003. godine, kada su na sajmu automobila u Ženevi predstavili koncept vozilo Kamal...
Novi Mercedes za nezaboravno leto!

Novi Mercedes za nezaboravno leto!

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je pripremila sve uslove za početak letnjeg odmora. U periodu do 30. jula, trajaće letnja akcija prodaje Mercedes-Benz putničkih vozila. Putnička vozila svih klasa brenda Mercedes-Benz formirana su pod fantastičnim uslovima za kupce koji žele da izaberu svoje putovanje iz snova. Vozila su spremna da se preuzmu u najkraćem vremenskom roku, sa individualizovanom i bogatom opremom...
Subaru Exiga - otkrivanje počinje

Subaru Exiga - otkrivanje počinje

Posle mnogo špekulacija koje su internetom strujale nekoliko meseci, japanska kompanija Subaru zvanično je potvrdila skoro predstavljanje svog novog luksuznog Crossover modela imena Exiga. Kao i prototip, serijski Subaru Exiga biće sedmosed sa tri reda sedišta...
AMG Experience 2025
Slika nedelje