Sajam automobila u Ženevi - Hyundai HED-5
Kompanija Hyundai na sajmu automobila u Ženevi predstavila je koncept imena HED-5. Jedan od glavnih aspekata, koji su sledili inženjeri prilikom razvoja modela HED-5, jeste ekološki aspekt. Prototip HED-5 jeste model koji prima 6 putnika, na kojem Hyundai testira nove materijale i tehnologije. Sasvim novi materijali i tehnologije izrade modela HED-5 jesu plod saradnje sa kompanijama kao što su Keiper, Bayer AG i LG Elektronics...
Paneli karoserije izrađeni su od ultra lakih materijala, na koje je nanesena farba Bayer AG, na vodenoj bazi. Farba je sposobna da se, posle manjih oštećenja, sama regeneriše. Korišćenjem ultra lakih panela za izradu automobila (u saradnji sa Bayer MaterialScience AG), masa automobila je znatno smanjena, koja zajedno sa naprednom aerodinamikom, radikalno smanjuje potrošnju goriva, a samim tim i emisiju CO2. HED-5 opremljen je i posebnim svetlosnim grupama, koje su izrađene od polikarbonatnog materijala imena Makrolon, koji je daleko lakši od stakla.
Hyundai, zajedno sa kompanijom Keiper, razvio je i sasvim nova sedišta za putnike napred. Sedišta su nezavisne koncepcije i sposobna su da se zarotiraju za 180 stepeni, i tako putnici ostvare kontakt sa putnicima pozadi, u drugom i trećem redu sedišta. LG Electronics zadužen je za komunikaciju u automobilu, od telefona, bluetooth-a, TV/DVD sistema i još puno toga.
Hyundai je u konceptu HED-5 predstavio i potpuno novi "R" dizel agregat zapremine 2.2 litra. Agregat je opremljen dvostepenim turbopunjačem, koji najpre obezbeđuje vazduh do komore sa niskim pritiskom, a zatim i do turbopunjača sa visokim pritiskom punjenja. Maksimalna snaga motora uznosi 215 konjskih snaga, a maksimalni Obrtni moment iznosi 461 Nm. Snaga motora prenosi se preko 6-stepenog automatskog menjača. Masovna proizvodnja pomenutog motora, ali opremljenog jednim turbopunjačem, može se očekivati sledeće godine, dok će pomenuti "bi-turbo" sistem svetlost dana ugledati oko 2011. godine.
Goran Sarić - Automagazin