AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Prilikom prezentacije svog novog Formula 1 bolida, kompanija Renault je prvo predstavila novi Renault Twingo RS. Nabrušenu uzvedbu modela Twingo RS javnost će prvi put imati priliku da vidi na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Peugeot 3008: novi MPV u fazi testiranja

Peugeot 3008: novi MPV u fazi testiranja

Toyota Corolla Verso, Renault Scenic, Volkswagen Touran, Citroen Picasso... uskoro će dobiti ljutog konkurenta sa znakom lava na masci. Špijunskim fotografima uspelo je da snime novi model Peugeota u klasi MPV, koji će se oslanjati na platformu modela 308 i nosiće oznaku 3008...
BMW serije 5 - i nas je 5 miliona !

BMW serije 5 - i nas je 5 miliona !

29. januar 2008. godine ostaće zabeležen u istorijske datume minhenske kompanije BMW AG. Tog dana, sa proizvodnih traka pogona u Dingolfingu spušten je jubilarni, 5-milioniti BMW serije 5. Čast jubilarnog primerka pripala je crnoj limuzini 530d. Podsetimo, sve je počelo 1972. godine, kada je na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena prva generacija serije 5...
Volkswagen Scirocco - detalji se otkrivaju

Volkswagen Scirocco - detalji se otkrivaju

Internetom su neoficijalno prostrujale oficijalne fotke novog modela u portfoliu Volkswagena, modela Scirocco. Model, koji će se u serijskoj verziji predstaviti tekuće godine, polako počinje da se otkriva na fotografijama slabijeg kvaliteta, i na kojima se ne može videti puno. Ali...
Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 facelift - špijunske fotke

Aktuelna generacija modela Audi A6 na tržištu se nalazi od 2005. godine, i sada je vreme za facelift. Kompanija Audi neće se upuštati u radikalne eksperimente, već će decentnim izmenama pokušati da učvrsti dobru poziciju u srednjoj višoj klasi...
Opel proizveo 10-milionitu Corsu

Opel proizveo 10-milionitu Corsu

Kompanija Opel u pogonu u Eisenachu proizvela je jubilarnu, 10-milionitu Opel Corsu. Jubilarna Corsa opremljena je eco Flex agregatom 1.3 CDTI, koji produkuje extremno nisku emisiju CO2 na 100 pređenih kilometara, od samo 119 g CO2/km...
Mitsubishi Lancer sa 5 vrata stiže uskoro

Mitsubishi Lancer sa 5 vrata stiže uskoro

Prošle godine kompanija Mitsubishi predstavila je produkcijsku verziju modela Lancer. Ali, to nije sve, jer japanska kompanija nedavno je objavila vest da dolazi i petovratna verzija tog automobila. Prve fotografije Mitsubishi Lancera sa pet vrata su pred nama, a u Ženevi će biti predstavljen koncept...
Alfa Romeo 149 - Špijunske fotke

Alfa Romeo 149 - Špijunske fotke

Kao naslednika modela 147, Alfa Romeo će na tržište plasirati kompletno novu generaciju automobila, koji će dobiti oznaku 149. Špijunskim fotografima pošlo je za rukom da snime testiranje novih tehničkih komponenti 149-ke, ali u odelu bratskog Fiat Brava...
Mercedes-Benz - predstavljen facelift modela SL

Mercedes-Benz - predstavljen facelift modela SL

Iako je na tržištu u aktuelnoj generaciji prisutan samo tri godine, kompanija Mercedes-Benz odlučila je da "zategne bore" modelu SL. Podsetimo, model SL je u ponudi Mercedes-Benza još od pedesetih godina prošlog veka, kada je verzija 190 SL osvajala srca svih onih koji su želeli trokraku zvezdu na haubi, ali i vetar u kosi. Zadnji deo osveženog SL-a izmenjen je minimalno, ali dizajnerske novosti prikazane su na prednjem delu automobila...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje