AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Svetlo dana ugledala je prva oficijalna fotografija modela Fiat 500 Abarth. Podsetimo, Fiat 500 jeste najnoviji model italijanske marke sa znakom obnovljenog Abartha, koji je osnovan još pre 40 godina. Fiat 500 Abarth debitovaće već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Ženevi...
F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

Beograđani su danas imali jedinstvenu priliku da prisustvuju promotivnoj trci bolida F1 i F 3000, održanoj ispred novobeogradske hale "Ekspo XXI" i vide bolide Nissan Dalara F3000 i bolid sa Lola šasijom, ali opremljen Cosworth Formula 1 osmocilindričnim motorom snage preko 600 KS, kojim je upravljala prelepa Švajcarkinja Sabrina Hungerbiler. Više fotografija možete pogledati u GALERIJI..
Mercedes prodaje DTM bolid

Mercedes prodaje DTM bolid

Ukoliko želite kući da imate sopstveni bolid iz DTM prvenstva, pruža Vam se jedinstvena prilika. Naravno, pod uslovom da u svom sefu imate "višak" od minimalno 300 000 Eura, koliko iznosi početna cena Mercedes DTM bolida iz 2007. godine...
Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Na sajmu automobila u Ženevi, pored nove Fieste, na štandu Forda zvaničnu premijeru imaće model Kuga. Ford Kuga jeste Crossover, koji će se prodavati isključivo na evropskim tržištima i atakovaće direktno na sve jaču konkurenciju u Crossover segmentu, koju čine VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3, Mercedes-Benz GLK. Podsetimo, Kuga je prvo bila najavljena konceptom Iosis X, koji je predstavljen 2006. godine u Parizu...
Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Studio Bertone važi među tvorce najlepših karoserija dvadesetog veka. U dobu najveće slave, ova italijanska kompanija bila je zadužena za dizajn poznatih svetskih proizvođača, kao što su Lamborghini, Opel, Citroen, Volvo... Prema poslednjim glasinama, Bertone, posle pola veka aktivnog učešća, neće nastupiti na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi...
Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i diesel. Pre deset godina ove dve reči u istom izrazu posmatrali smo kao prvoaprilsku šalu u automobilskim magazinima. Ali u skoroj budućnosti to će biti realnost, što je potvrdio i direktor prodaje u kompaniji Bentley, gospodin Adrian Hallmark...
Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Špijunski fotografi uspeli su na severu Švedske da snime Peugeot 308 Coupe Cabrio, u fazi testiranja pri extremnim zimslim uslovima. Peugeot 308 CC na tržište će stići u proleće sledeće godine, a svojim izgledom neće se puno razlikovati od aktuelnom modela 307 CC...
Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Kompanija Ford, nekoliko dana pred sajam automobila u Ženevi, pustila je u promet fotografije nove generacije modela koji će i dalje nositi tradicionalno ime Fiesta. Pred nama su fotografije izgleda serijske evropske verzije modela Fiesta, koja, u dizajnerskom smislu, ne odstupa mnogo od koncepta Verve, koji je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu...
Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Hibridni automobili su u odnosu na "obične" automobile dosta tiši, posebno kada za pokretanje koriste samo elektromotor. To će neki oceniti kao veliku prednost, ali mnogi ljudi to vide kao važno smanjenje bezbednosti u saobraćaju. Lotus ima rešenje...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje