AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alen, živa legenda svetskih reli staza i otac fabričkog vozača Abartha, Antona Alena, u prošlosti je pilotirao i najsnažnijim bolidima italijanske takmičarske istorije, kao što su Lancia Delta S4 i Fiat Abarth 131. Ali, prošle nedelje, na Madeira reliju, kao predvozač Finac se predstavio za volanom Fiata 500 Abarth, prave "male ljute papričice"...
Preminuo Nenad Narodović

Preminuo Nenad Narodović

U petak 08. avgusta 2008-me godine, iznenada u 53 godini života preminuo je istaknuti srpski automobilista i Šampion Nenad Narodović. Poznat po svojim bravurama za volanom i specifičnim karakterom čoveka iz naroda Narodović će zauvek ostati u pričama i sećanju svih ljubitelja auto sporta u Srbiji. Automagazin web portal porodici i prijateljima izražava najdublje saučešće.
Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Kompanija Nissan predstavila je pritotip hibridnog automobila razvijenog na osnovi modela Infiniti G37. Hibridni Infiniti je prvi Nissanov hibridni automobil sa pogonom na zadnje točkove...
Pozitivne posledice rasta cene goriva

Pozitivne posledice rasta cene goriva

Trend rasta cena goriva može imati pozitivan uticaj na zdravlje ljudi. "Kada cena goriva naftnih derivata poraste za 1 dolar, telesna masa ljudi prosečno opada za 4 kilograma." - izjavio je profesor ekonomije Charles Courtemanche na "University of North Carolina"...
Proizvodnja modela  Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Proizvodnja modela Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Kompanija Mitsubishi obelodanila je plan o proizvodnji svog eletromobila oznake i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Umesto prvo najavljenih 2.000 primeraka, japanska kompanija je objavila plan o proizvodnji 10.000 jedinica i MiEV modela godišnje. Proizvodnja počinje sledeće godine u aprilu mesecu....
Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Iako Michael Schumacher ima skoro 40 godina, želja za trkanjem u njemu se ne gasi. Posle sedam šampionskih titula u Formuli 1, popularni Schumi seo je na motocikl, a uskoro ga čekaju takmičenja u Oscherslebenu. Juče je na ovoj stazi trenirao na svojoj Hondi Fireblade, ali nije dobro prošao...
Grand Motors - Volvo u boji okeana

Grand Motors - Volvo u boji okeana

Svoje ovogodišnje , treće po redu učešće u jedinstvenom nautičkom nadmetanju - Volvo Ocean Race, koje počinje 4. oktobra u španskoj luci Alikante, a završava 27. juna 2009. u ruskoj luci Sankt Peterburg, Volvo automobilska korporacija obeležava posebnim, istoimenim serijama tri modela, od kojih su dva u ponudi i kupcima u Srbiji po cenama od 57.710 i 62.130 Evra...
Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Posle svog 45. rođendana, Ford Mustang dobija dva ljuta konkurenta i vreme je za neke novine. Podsetimo, Ford Mustang je već 22 godine zaredom najprodavaniji američki sportski automobil. Ali, konkurencija u klasi "pony car" dolaskom Chevrolet Camara i Dodge Challengera SRT8 ozbiljno se zaoštrila...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje