AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Svetlo dana ugledala je prva oficijalna fotografija modela Fiat 500 Abarth. Podsetimo, Fiat 500 jeste najnoviji model italijanske marke sa znakom obnovljenog Abartha, koji je osnovan još pre 40 godina. Fiat 500 Abarth debitovaće već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Ženevi...
F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

Beograđani su danas imali jedinstvenu priliku da prisustvuju promotivnoj trci bolida F1 i F 3000, održanoj ispred novobeogradske hale "Ekspo XXI" i vide bolide Nissan Dalara F3000 i bolid sa Lola šasijom, ali opremljen Cosworth Formula 1 osmocilindričnim motorom snage preko 600 KS, kojim je upravljala prelepa Švajcarkinja Sabrina Hungerbiler. Više fotografija možete pogledati u GALERIJI..
Mercedes prodaje DTM bolid

Mercedes prodaje DTM bolid

Ukoliko želite kući da imate sopstveni bolid iz DTM prvenstva, pruža Vam se jedinstvena prilika. Naravno, pod uslovom da u svom sefu imate "višak" od minimalno 300 000 Eura, koliko iznosi početna cena Mercedes DTM bolida iz 2007. godine...
Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Na sajmu automobila u Ženevi, pored nove Fieste, na štandu Forda zvaničnu premijeru imaće model Kuga. Ford Kuga jeste Crossover, koji će se prodavati isključivo na evropskim tržištima i atakovaće direktno na sve jaču konkurenciju u Crossover segmentu, koju čine VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3, Mercedes-Benz GLK. Podsetimo, Kuga je prvo bila najavljena konceptom Iosis X, koji je predstavljen 2006. godine u Parizu...
Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Studio Bertone važi među tvorce najlepših karoserija dvadesetog veka. U dobu najveće slave, ova italijanska kompanija bila je zadužena za dizajn poznatih svetskih proizvođača, kao što su Lamborghini, Opel, Citroen, Volvo... Prema poslednjim glasinama, Bertone, posle pola veka aktivnog učešća, neće nastupiti na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi...
Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i diesel. Pre deset godina ove dve reči u istom izrazu posmatrali smo kao prvoaprilsku šalu u automobilskim magazinima. Ali u skoroj budućnosti to će biti realnost, što je potvrdio i direktor prodaje u kompaniji Bentley, gospodin Adrian Hallmark...
Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Špijunski fotografi uspeli su na severu Švedske da snime Peugeot 308 Coupe Cabrio, u fazi testiranja pri extremnim zimslim uslovima. Peugeot 308 CC na tržište će stići u proleće sledeće godine, a svojim izgledom neće se puno razlikovati od aktuelnom modela 307 CC...
Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Kompanija Ford, nekoliko dana pred sajam automobila u Ženevi, pustila je u promet fotografije nove generacije modela koji će i dalje nositi tradicionalno ime Fiesta. Pred nama su fotografije izgleda serijske evropske verzije modela Fiesta, koja, u dizajnerskom smislu, ne odstupa mnogo od koncepta Verve, koji je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu...
Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Hibridni automobili su u odnosu na "obične" automobile dosta tiši, posebno kada za pokretanje koriste samo elektromotor. To će neki oceniti kao veliku prednost, ali mnogi ljudi to vide kao važno smanjenje bezbednosti u saobraćaju. Lotus ima rešenje...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje