AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Japanska kompanija Toyota Motor prošle godine prestigla je američkog konkurenta General Motors i osvojila prvo mesto u svetskoj produkciji automobila. Toyota je prošle godine proizvela rekordnih 9 494 754 vozila, što predstavlja međugodišnji rast od 5,3%. Ali...
Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Model Mercedes-Benz Sports Coupe bio je označen kao jedna od karoserijskih izvedbi popularne C klase. Preko 70% vlasnika modela Sports Coupe nikada pre nisu posedovali automobil sa trokrakom zvezdom na haubi i zato nam model Mercedes-Benz CLC, čije fitografije su nedavno predstavljene, dolazi kao predstavnik samostalne linije modela...
Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Svaki peti Opel koji se danas proda u Evropi, ima karoseriju MPV (Multi Purpose Vehicle). Iako 144 000 Opel Meriva, prodatih prošle godine u Evropi, ne naznačavaju činjenicu da ovaj Opelov MPV model ulazi u svoju petu godinu života, druga generacija Merive počinje polako da se otkriva...
Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Kompanija Lancia uskoro će proširiti paletu svojih modela. Već u junu mesecu na tržištu bi se mogla pojaviti nova verzija proslavljenog modela Delta, a svoju premijeru pred svetskom javnosti nova Delta mogla bi imati na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Svi vrlo dobro znamo da je Celica automobil koji pruža odličnu dinamiku u vožnji i puno zabave. Prema informacijama koje stižu iz Japana, Toyota razvija novu generaciju modela Celica, koja će biti plod saradnje kompanija Subaru i Toyota (Toyota je prošle godine kupila veliki procenat akcija Subarua), a na tržištu bi se mogla pojaviti već sledeće godine...
Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Nalazite se u automobilu daleko od grada, a jako želite da pojedete hamburger. Uskoro, to i neće biti veliki problem, jer ćete meso pripremljeno za pljeskavisu moći da ispržite u posebnom nastavku za auspuh na vašem automobilu. Smisao za humor ili ?
Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Sinoć je u Kristalnoj dvorani hotela Hayatt Regency održana svečana dodela priznanja "Automobil godine Srbije 2008". Podsetimo, u tradicionalnoj akciji Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS), a pod pokroviteljstvom Auto Moto Saveza Srbije (AMSS), za "Automobil godine 2008" proglađen je Ford Mondeo. U ime kompanija Grand Motors i Ford, ovo prestižno priznanje primio je gospodin Stanko Radić, generalni direktor kompanije Grand Motors...
Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

U kompaniji Audi ubrzano pripremaju budućeg konkurenta Mercedesovom popularnom modelu CLS i dolazećem BMW-u CS. Audi A7 predstavljaće Audijev odgovor na sve popularniji segment željno očekivanih coupeovskih limuzina, o kome sve više razmišljaju evropski proizvođači...
Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Još prošle godine, na domaćem tržištu kompanija Hyundai predstavila je novu generaciju lakog dostavnog modela sa oznakom H-1. Prema poslednjim informacijama ovaj atraktivni i popularni automobil uskoro bi mogao biti predstavljen i na tržištu Evrope...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje