AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Škoda Superb Combi u proizvodnji od novembra 2009.

Škoda Superb Combi u proizvodnji od novembra 2009.

Prema pisanju nedeljnog časopisa "Ekonom", serijska proizvodnja nove generacije Škoda Superb Combi (karavan) počeće 3. novembra 2009. godine. Kako navodi Ekonom, na prelazu u sledeću godinu iz fabrike bi trebala izaći nulta serija Škode Superb Combi...
Toyota predstavila Winglet

Toyota predstavila Winglet

Kompanija Toyota prošle nedelje objavila je info o razvoju robota "Winglet", koji će omogućiti siguran i mobilan prevoz na velikim izložbama i sajmovima. Pod oznakom "Winglet Personal Transport Assistants" Toyota je predstavila tri uređaja razvijena na istoj platformi...
Novi Volkswagen Golf VI generacije je tu!!!

Novi Volkswagen Golf VI generacije je tu!!!

Pre nekoliko dana predstavnici kompanije Volkswagen označili su 6. avgust kao dan kada će biti objavljenje oficijalne informacije i fotografije nove generacije nemačke ikone zvane Golf. Ipak, internetom su prostrujale (ne)oficijalne fotke šeste generacije VW Golfa...
Subaru Impreza WRX - unapređeno vešanje i više snage

Subaru Impreza WRX - unapređeno vešanje i više snage

Mitsubishi ima model Lancer Ralliart, kao blažu verziju modela Evo, a Subaru ima model Impreza WRX, koji je blaža verzija modela WRX STi. Impreza WRX nam dolazi sa bitnim poboljšanjima za sledeću modelsku godinu. Nekoliko desetina "konja" više i poboljšano ogibljenje, obećavaju dobru zabavu...
Kia Sportage - Facelift

Kia Sportage - Facelift

Druga generacija SUV modela Kia Sportage na tržištu se nalazi od 2004. godine, a sada je vreme za zatezanje bora. Kia nas je počastila prvim fotografijama i detaljima facelift izvedbe Sportagea, kojeg odlikuju diskretne izmene spoljašnjosti i unutrašnjosti...
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport - monstrum bez krova

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport - monstrum bez krova

Čekali smo na njega jako dugo, ali Bugatti nije hteo bilo šta da prepusti slučaju. Posle nekoliko ekstremnih limitiranih modela (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes), Bigatti nam predstavlja najbrži otvoreni automobil na svetu, Veyron Grand Sport...
Nissan X-Trail FCV - jedinstven rekord na Nurburgringu

Nissan X-Trail FCV - jedinstven rekord na Nurburgringu

Zabeležnim vremenom 11 min 58 s Nissan X-Trail FCV (Fuel Cell Vehicle) postao je prvi automobil u svojoj kategoriji koji je svoj potencijal odmerio na slavnoj stazi Nürburgring. Ovaj odličan rezultat na mokroj stazi ostvario je Frank Eickholt, član tima Nissan na na trkama izdržljivosti...
Verano Motors: Putovanje kroz olimpijsku istoriju

Verano Motors: Putovanje kroz olimpijsku istoriju

Izložba originalnih plakata posvećena istoriji Olimpijskih igara, svečano je otvorena u tržnom centru ZIRA, u organizaciji kompanije Verano Motors i Olimpijskog komiteta. Izložba koja predstavlja svojevrsno putovanje kroz Olimpijske igre od Atine 1896. do Pekinga 2008. će za sve zainteresovane posetioce biti otvorena do završetka ovogodišnje Olimpijade.
Nova Seat Ibiza - Španska strela od avgusta u Srbiji

Nova Seat Ibiza - Španska strela od avgusta u Srbiji

Nakon svetske i evropske promocije, španski „sportista“ i miljenik u B klasi, novi Seat Ibiza dolazi 4. avgusta i na tržište Srbije i Crne Gore. Za dizajn „strele“ (Arrow Design), zaslužan je Luc Donckerwolke, bivši dizajner Lamborghinija, dok su tehničari Seat-a uneli nebrojena poboljšanja u ovaj model i kreirali ga da bude jedan od najbezbednijih automobila u Evropi.
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje