AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Maybach Exelero za prodaju!

Maybach Exelero za prodaju!

Unikatni model Maybach Exelero, koji je predstavljen u okviru kampanje kompanije Fulda, oglašen je za prodaju. Od svog predstavljanja, 2005. godine, automobil je bio izložen na raznim manifestacijama i izazvao je veliku pažnju javnosti...
Audi R8 - oficijalni Safety Car serije DTM

Audi R8 - oficijalni Safety Car serije DTM

Proteklog vikenda na nemačkoj stazi Norisring predstavljena su dva automobila Audi R8, specijalno pripremljena za ulogu Safety Car u takmičarskoj seriji DTM. Organizatori su naveli da su Audi R8 izabrali zbog sportskog karaktera, odličnih voznih sposobnosti...
Nova generacija BMW serije 7 - otkrivanje počinje

Nova generacija BMW serije 7 - otkrivanje počinje

Svi s nestrpljenjem čekamo dolazak nove generacije BMW serije 7. Do sada smo novu generaciju "sedmice" mogli gledati samo na špijunskim fotografijama koje ne otkrivaju puno, ali sada bavarski proizvođač počinje da otkriva nove detalje...
Kružne trke – Vruć vikend na Grobniku

Kružne trke – Vruć vikend na Grobniku

Ovaj vikend je u Hrvatskoj na stazi Grobnik rezervisan za nove dve trke regionalnog Renault Clio Cup-a. Vodeće mesto u generalnom plasmanu nakon jednog prvog i jednog drugog mesta na trkama u Cerklju brani Slovenac Igor Dekleva.
Toyota na manifestaciji organizovanoj povodom Dana Dunava

Toyota na manifestaciji organizovanoj povodom Dana Dunava

Kao i prethodnih godina, i ove godine Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede-Republička direkcija za vode organizovali su manifestaciju Dan Dunava u saradnji sa svim zainteresovanim stranama. Ova manifestacija je ustanovljena 2004. godine od strane Međunarodne komisije za zaštitu reke Dunav (International Commission for Danube Protection – ICPDR)...
Mercedes-Benz nedelja mode - Glamur, drama i dodir erotike

Mercedes-Benz nedelja mode - Glamur, drama i dodir erotike

Savršena kombinacija Mercedes dizajna i mode predstavljena je novim izgledom Mercedes-Benz nedelje mode u Berlinu proleće/leto 2009, održana po treći put od 17. do 20. jula 2008. Odevena u garderobi poznatih dizajnera, top model Eva Padberg upoznala je novi i imperesivni Mercedes-Benz GLK.
Kružne trke, Beograd 2008 – CG u BG

Kružne trke, Beograd 2008 – CG u BG

U organizaciji ASK Balkan 05. i 06. jula 2008-me godine prema kalendaru SAMSS-a kružne trke se vraćaju u Beograd. Pored Šampionta Srbije takmičenje je uvršćeno i u kalendar CEZ-a pa će pored naših najboljih automobilista snage odmeriti i takmičari iz Crne Gore.
Alfa Romeo 169 - nove informacije

Alfa Romeo 169 - nove informacije

Prema novim informacijama, naslednik modela 166, Alfa Romeo 169, imaće pogon na zadnje točkove, a pod haubom će disati i novi šestocilindrični agregat zapremine 3.0 i 3.5 litra snage od 250 do 300 konjskih snaga...
Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje