AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Alfa Romeo 149 - Špijunske fotke

Alfa Romeo 149 - Špijunske fotke

Kao naslednika modela 147, Alfa Romeo će na tržište plasirati kompletno novu generaciju automobila, koji će dobiti oznaku 149. Špijunskim fotografima pošlo je za rukom da snime testiranje novih tehničkih komponenti 149-ke, ali u odelu bratskog Fiat Brava...
Mercedes-Benz - predstavljen facelift modela SL

Mercedes-Benz - predstavljen facelift modela SL

Iako je na tržištu u aktuelnoj generaciji prisutan samo tri godine, kompanija Mercedes-Benz odlučila je da "zategne bore" modelu SL. Podsetimo, model SL je u ponudi Mercedes-Benza još od pedesetih godina prošlog veka, kada je verzija 190 SL osvajala srca svih onih koji su želeli trokraku zvezdu na haubi, ali i vetar u kosi. Zadnji deo osveženog SL-a izmenjen je minimalno, ali dizajnerske novosti prikazane su na prednjem delu automobila...
Fiat 500 Felipe Massa Edition

Fiat 500 Felipe Massa Edition

Kompanija Ferrari prošle sezone postigla je velike uspehe u Formuli 1, osvojivši šampionske titule u obe konkurencije. Pehare u konkurenciji vozača i konkurenciji konstruktora Fiat želi iskoristiti za povećanje prodaje serijskih modela automobila. Fiat 500 Felipe Massa Edition je pred nama...
Mazda 2 - u Ženevu i¨kao trovratni model

Mazda 2 - u Ženevu i¨kao trovratni model

Na predstojećem sajmu automobila u Ženevi kompanija Mazda predstaviće svoj novi model, Mazda 2, ali u trovratnoj karoserijskoj izvedbi, koji bi trebao proširiti atraktivan portfolio, pored četvorovratnog sedana i petovratnog hatchbacka...
Nova HONDA Accord - prve fotografije

Nova HONDA Accord - prve fotografije

U trenutku kada japanska kompanija Mazda predstavlja novu "šesticu", konkurent iz Japana predstavio je svoj koncept Honda Accord Tourer Concept koji bi trebao učvrstiti odličnu poziciju Honde u konkurenciji automobila srednje klase...
Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.
Mercedes CLS - facelift

Mercedes CLS - facelift

Mercedes-Benz CLS rvi put javnosti je predstavljen 2004. godine, kada je otvorio jedan potpuno novi segment kupeovskih limuzina sa četvoro vrata. Posle 4 godine na tržištu, nemački proizvođač predstavlja nam facelift izvedbu svog uspešnog modela...
Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.
Mercedes-Benz C-Klasa - omiljeni automobil Nemaca

Mercedes-Benz C-Klasa - omiljeni automobil Nemaca

Mercedes-Benz C-Klasa je u Nemačkoj osvojila najveći broj glasova za nagradu najpopularniji automobil. ADAC je miljeniku iz Stutgarta predstavila "Yellow Angel 2008" nagradu. C-Klasa je od samog lansiranja, u martu 2007, postavila novi standard u svom tržišnom segmentu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje