AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alen, živa legenda svetskih reli staza i otac fabričkog vozača Abartha, Antona Alena, u prošlosti je pilotirao i najsnažnijim bolidima italijanske takmičarske istorije, kao što su Lancia Delta S4 i Fiat Abarth 131. Ali, prošle nedelje, na Madeira reliju, kao predvozač Finac se predstavio za volanom Fiata 500 Abarth, prave "male ljute papričice"...
Preminuo Nenad Narodović

Preminuo Nenad Narodović

U petak 08. avgusta 2008-me godine, iznenada u 53 godini života preminuo je istaknuti srpski automobilista i Šampion Nenad Narodović. Poznat po svojim bravurama za volanom i specifičnim karakterom čoveka iz naroda Narodović će zauvek ostati u pričama i sećanju svih ljubitelja auto sporta u Srbiji. Automagazin web portal porodici i prijateljima izražava najdublje saučešće.
Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Kompanija Nissan predstavila je pritotip hibridnog automobila razvijenog na osnovi modela Infiniti G37. Hibridni Infiniti je prvi Nissanov hibridni automobil sa pogonom na zadnje točkove...
Pozitivne posledice rasta cene goriva

Pozitivne posledice rasta cene goriva

Trend rasta cena goriva može imati pozitivan uticaj na zdravlje ljudi. "Kada cena goriva naftnih derivata poraste za 1 dolar, telesna masa ljudi prosečno opada za 4 kilograma." - izjavio je profesor ekonomije Charles Courtemanche na "University of North Carolina"...
Proizvodnja modela  Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Proizvodnja modela Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Kompanija Mitsubishi obelodanila je plan o proizvodnji svog eletromobila oznake i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Umesto prvo najavljenih 2.000 primeraka, japanska kompanija je objavila plan o proizvodnji 10.000 jedinica i MiEV modela godišnje. Proizvodnja počinje sledeće godine u aprilu mesecu....
Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Iako Michael Schumacher ima skoro 40 godina, želja za trkanjem u njemu se ne gasi. Posle sedam šampionskih titula u Formuli 1, popularni Schumi seo je na motocikl, a uskoro ga čekaju takmičenja u Oscherslebenu. Juče je na ovoj stazi trenirao na svojoj Hondi Fireblade, ali nije dobro prošao...
Grand Motors - Volvo u boji okeana

Grand Motors - Volvo u boji okeana

Svoje ovogodišnje , treće po redu učešće u jedinstvenom nautičkom nadmetanju - Volvo Ocean Race, koje počinje 4. oktobra u španskoj luci Alikante, a završava 27. juna 2009. u ruskoj luci Sankt Peterburg, Volvo automobilska korporacija obeležava posebnim, istoimenim serijama tri modela, od kojih su dva u ponudi i kupcima u Srbiji po cenama od 57.710 i 62.130 Evra...
Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Posle svog 45. rođendana, Ford Mustang dobija dva ljuta konkurenta i vreme je za neke novine. Podsetimo, Ford Mustang je već 22 godine zaredom najprodavaniji američki sportski automobil. Ali, konkurencija u klasi "pony car" dolaskom Chevrolet Camara i Dodge Challengera SRT8 ozbiljno se zaoštrila...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje