AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Renault Koleos - prve fotografije i info

Renault Koleos - prve fotografije i info

Kompanija Renault kao jedan od poslednjih velikih proizvođača automobila ulazi u SUV segment. Na platformi Qashqaija i sa mehanikom X-Traila napravljen je Renault Koleos, simpatičan kompaktni SUV, koji se na Azijskom tržištu već prodaje pod znakom Samsunga...
Testirali smo: Suzuki SX4 - foto album

Testirali smo: Suzuki SX4 - foto album

Fotografije snimljene prilikom testiranja modela Suzuki SX4 možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK. Podsećamo Vas da naše najznačajinije utiske o testiranom automobilu možete pogledati u opciji TEST...
Subaru spreman za Ženevu!

Subaru spreman za Ženevu!

Kompanija Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila marke Subaru, juče je objavila svoje novine koje će biti predstavljene na 78. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Subaru u Ženevu stiže sa dve ključne novine: trećom generaciom modela Forester i prvim turbodizel agregatom koji će debitovati u modelima Legacy i Outback...
Nova Dacia Logan  - ilustracija

Nova Dacia Logan - ilustracija

Aktuelna generacija Dacie Logan je jeftina i prostrana, ali kada je dizajn u pitanju rumunski model nije se proslavio. Kompanija Renault u Rumuniji trenutno testira novu generaciju modela Logan, koja će se na tržištu pojaviti već sledeće godine. Šta nam donosi nova Dacia Logan?
Grand Motors - Ford Fiesta po izuzetnim uslovima

Grand Motors - Ford Fiesta po izuzetnim uslovima

Od 11. februara Grand Motors, generalni uvoznik Forda za Srbiju, nudi Fiestu sa petora vrata, benzinskim motorom od 1,4 litra, 80 KS i bogatim paketom opreme po posebnoj ceni od 12.990 evra. Ukoliko se kupac opredeli da vozilo finansira kroz operativni lizing S Leasinga, Grand Motors poklanja kasko osiguranje...
Ford Focus CC facelift - porodica je opet na okupu

Ford Focus CC facelift - porodica je opet na okupu

Ford nam je otkrio i poslednjeg člana modernizovane porodice Focus. Na štandu kompanije Ford, na predstojećem sajmu automobila u Ženevi, biće predstavljen modernizovani model Focus CC, koji će dopuniti hatcback, sedan i karavan facelift verzije Focusa...
Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Sektor putničkih vozila Mercedes-Benz Cars je kupcima širom sveta isporučio 90,400 vozila u januaru 2008 (januar 2007: 77,700). Prodaja brendova Mercedes-Benz, AMG, Maybach, i Smart je rastom od 16 procenata postavila novi rekord. Samo je Mercedes-Benz brend u januaru 2008 isporučio rekordnih 82,300 putničkih vozila...
Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Japanska kompanija Toyota Motor prošle godine prestigla je američkog konkurenta General Motors i osvojila prvo mesto u svetskoj produkciji automobila. Toyota je prošle godine proizvela rekordnih 9 494 754 vozila, što predstavlja međugodišnji rast od 5,3%. Ali...
Renault Symbioz
Slika nedelje