AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Hibridni automobili su u odnosu na "obične" automobile dosta tiši, posebno kada za pokretanje koriste samo elektromotor. To će neki oceniti kao veliku prednost, ali mnogi ljudi to vide kao važno smanjenje bezbednosti u saobraćaju. Lotus ima rešenje...
Ehom Auto - novi prodajni centar Subarua u Beogradu

Ehom Auto - novi prodajni centar Subarua u Beogradu

U ponedeljak, 18. februara, u Beogradu svečano će biti održana promocija novog Subaru dilera i servisera, kompanije "Ehom Auto". Novi zvanični diler Subarua za Beograd “EHOM AUTO” staviće u funkciju za buduće kupce i korisnike automobila prestižnog Japanskog brenda Subaru svoj Izložbeni prostor i najmodernije opremljeni servis...
Toyota Urban Cruiser stiže u Ženevu

Toyota Urban Cruiser stiže u Ženevu

U Ženevi će kompanija Toyota predstaviti novorazvijeni kompaktni SUV model imena Urban Cruiser. U pitanju je mali SUV model, koji atakuje na onu ciljnu grupu kupaca koja želi atraktivan gradski automobil, ali sposoban i za povremen izlete van uglađenih asfaltnih puteva, i to bez velike potrošnje goriva. Dakle, ukoliko živite u gradu, a povremeno praktikujete piknik u prirodu na obližnjoj planini...
Audi A4 Allroad - špijunske fotke

Audi A4 Allroad - špijunske fotke

Maske su pale. Posle špekulacija o planovima Audija da na tržište plasira allroad verziju modela A4, pred nama su i prve špijunske fotografije modela Audi A4 Allroad. Ali, na fotografijama vidimo jedno veliko iznenađenje: A4 Allroad nije izveden iz karavan modela, već od klasičnog sedana...
Lamborghini sprema novog Gallarda

Lamborghini sprema novog Gallarda

Na sajmu automobila u Ženevi kompanija Lamborghini predstaviće facelift modela Gallardo, koji se, u neizmenjenom obliku, na tržištu nalazi od 2003. godine. Pored novih detalja na aerodinamici i spoljašnjem izgledu, osveženi Gallardo biće obogaćen i tehničkim novinama...
Hyundai spreman za sajam u Ženevi

Hyundai spreman za sajam u Ženevi

Kompanija Hyundai na sajmu automobila u Ženevi predstaviće studiju porodičnog MPV, sa nazivom HED-5. Materijali korišćeni za izradu studije jesu revolucionarani, a u tehnologiju konstrukcije uključeni su partneri kao što su Recaro, Bayer i LG...
Nova Lancia Delta - motori i cene

Nova Lancia Delta - motori i cene

Prošlog vikenda u promet su puštene fotografije nove Lancia Delte, legende koja se vraća u velikom stilu. Atraktivni hatcback automobil, sa velikom tradicijom, na tržištu Evrope pojaviće se već u junu tekuće godine, sa ponudom koja uključuje tri motora i tri nivoa opreme...
Fiat 500 Pepita - sexy klinac od zlata

Fiat 500 Pepita - sexy klinac od zlata

U prestonici Italije svake godine održava se izložba luxuznih automobila i exluzivne opreme pod nazivom "Scrigno Tesori d'Italia". Prošle godine ovde je zasijao Maserati Quattroporte, prekriven 24-karatnim zlatom. Ove godine u Rimu je glavna faca maleni Fiat 500 Pepita, zlatni sexy mališan vredan 60 000 Eura...
Nova Honda Accord - nove fotografije i info

Nova Honda Accord - nove fotografije i info

Honda Accord pomalo drsko želi da se ugura u otmeni kvart gde se parkiraju samo premium modeli. Drugim rečima, Honda svim snagama pokušava da presloži poredak i nađe svoje mesto u vrhu srednje klase. U tome je već ohrabruje podatak da je pred nama potpuno nova generacija modela Accord, koja ima čime da se pohvali...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje