AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Sektor putničkih vozila Mercedes-Benz Cars je kupcima širom sveta isporučio 90,400 vozila u januaru 2008 (januar 2007: 77,700). Prodaja brendova Mercedes-Benz, AMG, Maybach, i Smart je rastom od 16 procenata postavila novi rekord. Samo je Mercedes-Benz brend u januaru 2008 isporučio rekordnih 82,300 putničkih vozila...
Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Japanska kompanija Toyota Motor prošle godine prestigla je američkog konkurenta General Motors i osvojila prvo mesto u svetskoj produkciji automobila. Toyota je prošle godine proizvela rekordnih 9 494 754 vozila, što predstavlja međugodišnji rast od 5,3%. Ali...
Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Model Mercedes-Benz Sports Coupe bio je označen kao jedna od karoserijskih izvedbi popularne C klase. Preko 70% vlasnika modela Sports Coupe nikada pre nisu posedovali automobil sa trokrakom zvezdom na haubi i zato nam model Mercedes-Benz CLC, čije fitografije su nedavno predstavljene, dolazi kao predstavnik samostalne linije modela...
Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Svaki peti Opel koji se danas proda u Evropi, ima karoseriju MPV (Multi Purpose Vehicle). Iako 144 000 Opel Meriva, prodatih prošle godine u Evropi, ne naznačavaju činjenicu da ovaj Opelov MPV model ulazi u svoju petu godinu života, druga generacija Merive počinje polako da se otkriva...
Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Kompanija Lancia uskoro će proširiti paletu svojih modela. Već u junu mesecu na tržištu bi se mogla pojaviti nova verzija proslavljenog modela Delta, a svoju premijeru pred svetskom javnosti nova Delta mogla bi imati na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Svi vrlo dobro znamo da je Celica automobil koji pruža odličnu dinamiku u vožnji i puno zabave. Prema informacijama koje stižu iz Japana, Toyota razvija novu generaciju modela Celica, koja će biti plod saradnje kompanija Subaru i Toyota (Toyota je prošle godine kupila veliki procenat akcija Subarua), a na tržištu bi se mogla pojaviti već sledeće godine...
Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Nalazite se u automobilu daleko od grada, a jako želite da pojedete hamburger. Uskoro, to i neće biti veliki problem, jer ćete meso pripremljeno za pljeskavisu moći da ispržite u posebnom nastavku za auspuh na vašem automobilu. Smisao za humor ili ?
Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Sinoć je u Kristalnoj dvorani hotela Hayatt Regency održana svečana dodela priznanja "Automobil godine Srbije 2008". Podsetimo, u tradicionalnoj akciji Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS), a pod pokroviteljstvom Auto Moto Saveza Srbije (AMSS), za "Automobil godine 2008" proglađen je Ford Mondeo. U ime kompanija Grand Motors i Ford, ovo prestižno priznanje primio je gospodin Stanko Radić, generalni direktor kompanije Grand Motors...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje