Toyota prvi put na manifestaciji Beotruck
Kompanija Toyota Srbija juče je održala konferenciju za medije povodom prvog učešća na 46. Međunarodnom salonu komercijalnih vozila BEOTRUCK 08. Na štandu od 200 m2 izložena su dva Toyotina komercijalna modela Hiace i Hilux, u dve različite varijante, koje su u ponudi na našem tržištu. Toyota Hilux je sa više od 12 miliona isporučenih primeraka, jedno od deset najprodavanijih automobila na svetu...
Istovremeno, Hilux je drugi najuspešniji Toyotin model svih vremena. Za gotovo četiri decenije, koliko se prodaje širom sveta, Hilux je stekao reputaciju izuzetno pouzdanog i izdržljivog malog teretnjaka, koji ne poznaje granice. Na našem tržištu u ponudi je od 2005. godine, a redizajnirana verzija, sa novom pogonskom jedinicom, lansirana je krajem 2006. godine. Hilux je apsolutni lider svog segmenta na našem tržištu. U prošloj godini ostvaren je porast prodaje od 153%. Potražnja za ovim vozilom je konstantna, tako da Toyota planira proširenje proizvodnih kapaciteta na Tajlandu, pored proizvodnje koja nosi najveći deo isporučenih vozila u Durbanu, u Južnoafričkoj Republici. Na štandu Toyote izložene su dve varijante Hiluxa, i to sa motorima od 2.5 D-4D i noviji 3.0 D-4D sa 171 KS.
Lako komercijalno vozilo, Toyota Hiace, sa osveženim, modernijim izledom i snažnijim i ekonomičnijim motorima i komfornom unutrašnjošću, u ponudi je od polovine prošle godine. Malo je poznato da je sa pet miliona proizvedenih primeraka Hiace na šestom mestu u Toyotinoj ponudi, a ako se računaju samo komercijalna vozila, Hiace je drugi, odmah iza Hiluxa. I dok se potonji proizvodi isključivo kao pick-up, karoserijski izbor modela Hiace je u prvim godinama bio vrlo šarolik - od minivana, klasičnog vana, pick-upa. ambulantnih i motorhome verzija, do modela specijalno prilagođenih taksi službi. Proizvodnja je počela 1967. godine. Prvi nastup na našem kontinentu počeo je tek 1995. godine, s četvrtom generacijom klasične van verzije. Godine 2000. Toyota je u Evropi prodala čak 28.977 vozila, kasnije se tražnja ustanila na oko 15.000 jedinica godišnje. Dugovečnost ovog vozila najbolje ilustruje podatak da se evropskim drumovima trenutno kreće oko 370 000 vozila s oznakom Hiace, što znači da je među njima skoro polovina veterana, starijih od deset godina. U oštroj "kombi" konkurenciji u Evropi Hiace postiže solidne prodajne rezultate , ali da bi oni bili bolji, zapravo da bi se kupcima pružilo još više, peta generacija tog modela u ponudi je od 2004. godine, a prošle godine je lakom dizajnerskom i opsežnijem tehničkom osvežavanju. I u novom izdanju Hiace nudi uravnotežen odnos dobrih performansi, male potrošnje goriva i niskih troškova održavanja. Za prvog, ali i naredne vlasnike, od velike važnosti je odličan rejting polovnih Hiace-a: peta generacija modela Hiace je po merilima ugledne nezavisne institucije za procenu vrednosti, EurotaxGlass's, s velikom prednosšću u udnosu na konkurenciju u kategoriji "vrednosti nakon tri godine ili 60.000 pređenih milja (oko 100.000 km)". Na štandu Toyote izložena su da Hiace modela: 2.5 D-4D furgon i 2.5 D-4D putnički kombi.
Podsetimo, sva Toyota komercijalna vozila pokrivena su 24-časovnom uslogom Eurocare, a svi ovlašćeni Toyota partneri imaju 4-tonske dizalice za popravku vozila pod punim teretom. Za vreme trajanja salona, na štandu Toyote objaviće se anketa za posetioce, a u vremenu od 12-15 časova, na štandu će se služiti tradicionalni japanski ručak. Goran Sarić - Automagazin