AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Grupacija Volkswagen je jedan od velikih partnera ovogodišnjih olimpijskih igara, i zato ne iznenađuje veliki broj automobila iz grupacija Volkswagen na ulicama Pekinga. Od ukupno 6.500 automobila, koje je grupacija obezbedila organizatorima, čak 650 automobila su marke Škoda...
Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Nova generacija Ford Fieste predstavljena je letos na sajmu automobila u Ženevi, a u prodaju startuje u jesen. Ove nedelje pokrenuta je proizvodnja atraktivnig "mališana" Forda, u pogonima u nemačkom Kelnu...
Opel Insignia Sports Tourer - prve fotografije i informacije

Opel Insignia Sports Tourer - prve fotografije i informacije

Novi veliki karavan sa znakom Opela zaista je veliki. Do pet metara dužine nedostaje mu samo 9 centimetara. Pred nama su prve fotografije najnovijeg Opelovog karavana imena Opel Insignia Sports Tourer, koji će nam ponuditi vrhunsku tehnologiju i funkcionalnost u sportskom pakovanju...
Audi S4 spreman za Pariz

Audi S4 spreman za Pariz

Na oktobarskom sajmu automobila u Parizu kompanija Audi predstaviće ultrasnažnu verziju aktuelne generacije modela A4, sa tradicionalnom oznakom S4. Model Audi A5 Cabriolet, iako se špekulisalo, neće imati premijeru u Parizu...
Rolls Royce Hyperion - otkrivanje počinje

Rolls Royce Hyperion - otkrivanje počinje

Italijanski dizajnerski studijo Pininfarina potpisaće svoj novi unikatni primerak otvorenog luksuznog kupea, koji nosi naziv Rolls Royce Hyperion. Automobil je specijalno naručen od strane jednog bogatog kolekcionara...
Audi RS6 Sedan - prve fotografije i informacije

Audi RS6 Sedan - prve fotografije i informacije

Na prošlogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu kompanija Audi predstavila je supersnažnu verziju RS6, u karavanskom tipu karoserije. Godinu dana kasnije, na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Audi će nam predstaviti sedan RS6, čije fotografije upravo gledamo...
Chrysler PT Dream Cruiser Series 5

Chrysler PT Dream Cruiser Series 5

U ponudi marke Chrysler model PT Cruiser, koji je u serijskoj verziji predstavljen 2000. godine, ima zasluženi status veterana. Kako bi osvežili pažnju na automobil prodat u više od 1,3 miliona primeraka, stručnjaci Chryslera predstavili su limitiranu seriju za 2009. godinu...
Novi Saab 9-5 pogoniće turbo-benzinac 1.6

Novi Saab 9-5 pogoniće turbo-benzinac 1.6

Već u proleće sledeće godine švedski Saab će nam predstaviti novu generaciju modela 9-5. Iako se o novom automobilu malo toga zna, proizvođač je potvrdio da će, sledeći trend "downsizinga" pod haubu novog modela instalirati 1,6-litarski turbo benzinski motor...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje