AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota Motor Europe (TME) će uložiti dodatnih 80 miliona evra u svoj Evropski tehnički centar koji se nalazi u Zaventemu, u Belgiji – a to je prvi korak u planu širenja u dve faze koji će za početak otvoriti 250 novih radnih mesta. Toyota tehnički centar počinje sa radom 2009. godine, a formiraće test stazu za potrebe razvoja, uvesti novu opremu za testiranje i renovirati objekte da bi se dobilo dodatnih 12.000 m2 radnog prostora...
Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

U prisustvu specijalizovanih novinara iz elektronskih i štampanih medija, 3. septembra, u svom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih automobila za Srbiju, ozvaničio je potpisivanje ugovora sa košarkaškim klubom Partizan iz Beograda...
Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul prvi put javnosti će biti predstavljena 2. oktobra, na sajmu automobila u Parizu. Soul je hatchback sa pet vrata, kojeg odlikuje visoka linija krova, dugačko međuosovinsko rastojanje i povećano odstojanje od tla...
BMW Z4 - kraj proizvodnje u Spartanburgu

BMW Z4 - kraj proizvodnje u Spartanburgu

Kompanija BMW u četvrtak je u američkom Spartanburgu obustavila proizvodnju modela Z4. Životni ciklus ovog atrktivnog roadstera, koji se od 2004. godine proizvodi u Južnoj Kaliforniji, došao je do kraja...
Mercedes-Benz Road Show po Srbiji!

Mercedes-Benz Road Show po Srbiji!

Mercedes-Benz Beograd nastavlja da predstavlja svoje brendove kroz Srbiju, podržavajući manifestacije koje nose u sebi srpsko nasleđe i čaroliju svojstvenu samo ovom području. Predstojećeg vikenda, od 5. do 7. septembra, to su 45. Ljubičevske konjičke igre u Požarevcu.
Toyota - Tri svetske premijere u Parizu

Toyota - Tri svetske premijere u Parizu

Toyota Motor Europe (TME) : Ništa manje nego tri nova Toyota modela imaće svoju svetsku premijeru na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu - Paris Motor Show. Pre svega, Toyota će predstaviti treću generaciju Avensis-a, svog evropskog top modela...
Uručena glavna nagrada OMV nagradne igre

Uručena glavna nagrada OMV nagradne igre

Velika OMV nagradna igra „Igraj i osvoji!“ zvanično je završena dodelom glavnih nagrada dobitniku glavne nagrade i dobitnicima nagrada poslednjeg četvrtog kola. Direktor prodaje OMV Srbija Karolj Lajko uručio je juče dobitnicima ključeve automobila i vaučer za putovanje, na OMV benzinskoj stanici u Novom Beogradu....
Honda Legend - Novi dizajn i snažniji motori

Honda Legend - Novi dizajn i snažniji motori

Posle modela Acura RL, koja je predstavljan početkom godine na sajmu automobila u Chicagu, evropska Honda Legend preživljava temeljan facelift i dobija novi 3,7-litarski motor. Većina izmena analogna je izmenama prikazanim na modelu Acura...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje