AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Sajam automobila u Moskvi - hostese

Sajam automobila u Moskvi - hostese

Sajam automobila u Moskvi prosto je sijao od glamura, a najlepši deo sigurno su bile šarmantne i atraktivne devojke, koje su se rado osmehivale na pozive fotografa. Fotografije ruskih lepotica možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!

Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!

Hyundai i30 postao je prvi model korejske kompanije, koji je na testovima Euro NCAP osvojio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Na novom "shakedown-u" u Euro NCAP laboratoriji i30 je osvojio 34 boda za zaštitu putnika, 38 bodova za zaštitu dece i 14 bodova za zaštitu pešaka...
VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

Pred nama su prve špijunske fotografije GTI verzije Volkswagen Golfa šeste generacije, koje su snimljene prilikom testiranja u Americi. VW Golf GTI na sajmu u Parizu biće predstavljen kao koncept, a svetska premijera očekuje se početkom sledeće godine u Ženevi, kada startuje i prodaja...
BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

Kompanija Toyota pustila je "u promet" prvu oficijalnu fotografiju treće generacije modela Avensis, koji će svetlost dana ugledati na oktobarskom sajmu automobila u Parizu. Već po prvoj fotografiji, koja nam otkriva zadnji i bočni deo automobila, možemo zaključiti da su dizajneri Toyote uradili odličan posao...
Toyota ostaje uz Crvenu zvezdu

Toyota ostaje uz Crvenu zvezdu

Japanska renomirana auto kompanija "Toyota" ostaje uz Crvenu Zvezdu. Posle tri godine uspešne saradnje, dve strane obnovile su ugovor, po kome "Toyota" ostaje u pulu sponzora fudbalskog kluba "Crvena zvezda". Ugovor je potpisan na period od 2 godine i po njemu Toyota Srbija ima status tehničkog partnera i već je ustupila FK Crvena zvezda 12 (dvanaest) vozila na korišćenje...
Seat Ibiza Cupra - prve informacije i fotografije

Seat Ibiza Cupra - prve informacije i fotografije

Na predstojećem sajmu automobila u Parizu, koji počinje 2. oktobra, širokoj javnosti prvi put predstaviće se nova "ljuta papričica" sa znakom Seata. Nosiće tradicionalno ime Ibiza CUPRA i biće pogonjena novom verzijom koncernog agregata, 1.4 TSI...
Euro NCAP: pet zvezdica za Lancia Deltu

Euro NCAP: pet zvezdica za Lancia Deltu

U novoj seriji Euro NCAP testova Lancia Delta osvojila je maksimalnih 5 zvezdica. Novi predstavnik Lancie u kompak klasi osvojio je 34 boda za zaštitu odraslih putnika, 33 boda za zaštitu dece i 15 bodova za zaštitu pešaka...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje