AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Mazda Kazamai - premijera u Moskvi

Mazda Kazamai - premijera u Moskvi

Na međunarodnom sajmu automobila u Moskvi, 26. avgusta u 10:15, Mazda će predstaviti studiju sportskog crossover modela imena Mazda Kazamai. Podsetimo, koncept Kazamai osmišljen je prvenstveno za rusko tržište, ali novi model biće dostupan i na ostalim tržištima...
Jaguar XF-R prikazan u Goodwoodu

Jaguar XF-R prikazan u Goodwoodu

Audi RS6, BMW M5, Mercedes E 63 AMG, uskoro će dobiti ljutog konkurenta, Jaguar XF-R. Dugoočekivana nabrijana verzija uspešnog modela Jaguar XF predstavljena je na "festivalu brzine", u britanskom Goodwoodu...
Citroën Airdream - ulazak u svet ekologije

Citroën Airdream - ulazak u svet ekologije

Volkswagen ima BlueMotion, Mercedes ima Bluetec, Ford je predstavio ECOnetic... Francuska komapanija Citroen predstavila nam je program Airdream, iza kojeg se kriju ekološki automobili sa nižom emisijom štetnih materija i manjom potrošnjom...
Subaru ostvario rekordnu prodaju u Americi

Subaru ostvario rekordnu prodaju u Americi

Kompanija Subaru Amerika je nedavno izvestila da je u ove godine ostvarila najbolju prodaju ikada postignutu u mesecu maju sa 18.436 prodatih vozila. Maloprodajni rezultat je za 13% veći u odnosu na isti mesec 2007. godine, a posledica je velike potražnje od strane kupaca...
Open Study Model - Honda uskoro otkriva detalje

Open Study Model - Honda uskoro otkriva detalje

Svoju studiju lakog sportskog modela sa niskom emisijom Honda planira da otkrije javnosti na Britanskom međunarodnom Motor Show-u krajem ovog meseca. Kod ovog roudster dvoseda uglađen izgled spojen je sa uzbudljivim i dinamičnim, tehnološka rešenja motora su još efikasnijia i imaju još niži nivo emisje štetnih gasova...
Jaguar XK facelift - špijunske fotografije

Jaguar XK facelift - špijunske fotografije

Prema dostupnim infomracijama, Jaguar će na oktobarskom sajmu automobila u Parizu predstaviti redizajniranu verziju modela XK, koji je svojim predstavljanjem, 2006. godine, označio početak nove ere za Jaguar...
Bugatti Veyron Targa - stiže za mesec dana

Bugatti Veyron Targa - stiže za mesec dana

O tome da će Bugatti predstaviti ekskluzivnu targa uzvedbu modela Veyron već smo Vas nekoliko puta informisali, a sada je stigla i zvanična potvrda da će zvanična premijera najbržeg otvorenog automobila na planeti biti održana na manifestaciji "Pebble Beach Concours d’Elegance" sledećeg meseca...
BMW serije 3 - Facelift i novi 330d

BMW serije 3 - Facelift i novi 330d

Samo nedelju dana posle predstavljanja zvaničnih fotografija i informacija nove generacije serije 7, BMW nam otkriva znanične detalje o redizajniranom modelu serije 3. Osvežena "trojka" biće predstavljena na oktobarskom sajmu automobila u Parizu, posle čega kreće i prodaja...
Volkswagenov pogled u budućnost - 2028. godina

Volkswagenov pogled u budućnost - 2028. godina

Kako će izgledati naše ulice za dvadeset godina? Na ovo pitanje Volkswagen je pokušao da nam da odgovor na web stranicama, gde su predstavljene četiri studije: Room, Up!, One i Ego. Volkswagen automobili 2028. godine organizovaće nam radni dan, podsećati nas na zakazane sastanke, ukazivati na najniže cene u prodavnicama, ali biće sposobni da se samostalno parkiraju...
Audi Q3 2026
Slika nedelje