AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

EKO Pit Stop – Rezultati akcije

EKO Pit Stop – Rezultati akcije

Na svim EKO pumpama za potrošače je, u nedavno završenoj stodnevnoj akciji, obezbedjena dodatna besplatna usluga - EKO PIT STOP. Ovom akcijom, pod sloganom: STANI – PROVERI BESPLATNO – VOZI BEZBEDNO, kompanija EKO YU je obezbedila svim vozačima besplatnu proveru 6 ključnih tačaka na svojim automobilima (motorno ulje, gume, tečnost za pranje stakla, ulje za kočnice, signalizacija, antifriz).
Grand Motors - Volvo S60 Sport sa izuzetnom cenom

Grand Motors - Volvo S60 Sport sa izuzetnom cenom

I bez zvanično promenjene carinske stope, Grand Motors, ekskluzivni uvoznik Volvo automobila za Srbiju, od 22. septembra u ponudi ima ograničenu količinu modela S60 sport iz modelske 2009. sa jedistvenom cenom za 2009. Tako se ta luksuzna limuzina sa sportskim manirima i petocilindričnim dizel motorom 2.4D može kupiti već za 28.900 evra, u dinarskoj protivvrednosti...
Novi Mitsubishi Colt - prve fotografije

Novi Mitsubishi Colt - prve fotografije

Iako je Mitsubishi planirao da na sajmu automobila u Parizu predstavi veliko iznenađenje, to se neće dogoditi. Fotografije nove generacije modela Colt ovih dana kao munja prostrujale su internetom...
Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Sa početkom jeseni i Mercedes-Benz Beograd nastavlja svoj Road Show po Srbiji u istom stilu. Mercedes-Benz Beograd će na manifestaciji "121. Smederevska jesen", koja se održava od četvrtka 25. septembra do subote 27. septembra, izložiti vozila brendova Mitsubishi Fuso Canter i Chrysler Jeep Dodge...
Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Kia je nedavno objavila da u Evropu uskoro dolazi novi Kia Magentis. Obnovljena Kijina limuzina D klase nastala je u Kijinom korejskom dizajnerskom centru, pod dirigentskim štapićem čuvenog Petra Schreyera, šefa dizajna korporacije Kia Motors, i predstavlja ‘novo lice Kije’...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

U četvrtak, 18.9.2008., u 14.30, u salonu Mercedes-Benz Beograd, Omladinskih brigada 33, održana je konferencija za štampu kao podrška timu učenika iz Ugostiteljsko turističke škole u Beogradu, koji su se plasirali u finale takmičenja Mondialogo School Contest, u organizaciji kompanije Daimler i UNESCO.
Peugeot Prologue spreman za Pariz

Peugeot Prologue spreman za Pariz

Sajam automobila u Parizu biće mesto gde će domaće kompanije dati svoj maksimum da bi se pokazale u najboljem svetlu. Peugeot nam je i ove godine pripremio nekoliko zanimljivih koncept modela, među kojima se izdvaja Prologue...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje