AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Honda Civic sedan 2009 - Sada i zvanično

Honda Civic sedan 2009 - Sada i zvanično

Japanska kompanija Honda i zvanično je predstavila fotografije svog osveženog modela Civic sedan i Civic Sedan Hybrid. Redizajnirani Civic sedan nije nas iznenadio nekim novim rešenjima, i kao što smo najavili, radi se o kozmetičkim izmenama...
BMW X5 Security - Plašite li se za svoj život?

BMW X5 Security - Plašite li se za svoj život?

Kompanija BMW predstavila je novog člana svog programa Security, koji predstavlja posebno opremljenu verziju modela X5. Automobil ispunjava sve bezbednosne zahteve balističkog nivoa VR4, što u praksi znači da X5 Security pruža sigurnost putnicima od napada oružjem kao što su .44 Magnum, .357 Magnum ili 9 mm Luger...
Ford Ka za Jamesa Bonda

Ford Ka za Jamesa Bonda

Kao što je novi Ford Mondeo imao kratku ali zanimjivu ulogu u poslednjem filmu o tajnom agentu 007, ‘Casino Royale’, tako će na iznenađenje mnogih u novi Ford Ka debitovati u novom filmu ‘Quantum of Solace’. Voziće ga atraktivna Ruskinja Olga Kurylenko...
Mondialogo takmičenje - U finalu srednjoškolci iz Beograda!

Mondialogo takmičenje - U finalu srednjoškolci iz Beograda!

Finalisti na Mondialogo takmičenju za srednje škole 2007/2008 su već određeni. Daimler i UNESCO su u centrali UNESC-a u Parizu, objavili listu od 50 najboljih škola. Učesnici iz ukupno 36 zemalja će se predstaviti u finalu. Među ovim školama, u finalu je i Ugostiteljsko turistička škola iz Srbije sa svojim timskim partnerom, školom iz Libana...
Novi Renault Thalia: Prve fotografije i informacije

Novi Renault Thalia: Prve fotografije i informacije

Posle sedam godina proizvodnje i nekoliko facelift verzija, Thalia je ponovo na početku i njeno mesto u proizvodnom mixu marek Renault zauzeće nove generacija. Premijera je najavljena za moskovski sajam automobila, koji se održava od 26. avgusta do 7. septembra, a pred nama su prve zvanične fotografije...
Honda Civic Sedan - dolazi nenapadan facelift

Honda Civic Sedan - dolazi nenapadan facelift

Poslednjih dana internetom su prostrujale neoficijalne fotografije redizajnirane američke verzije modela Honda Civic Sedan, koja će se u salonima pojaviti narednih meseci. Američki dileri su dobili i kataloge osveženog Civica...
Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Grupacija Volkswagen je jedan od velikih partnera ovogodišnjih olimpijskih igara, i zato ne iznenađuje veliki broj automobila iz grupacija Volkswagen na ulicama Pekinga. Od ukupno 6.500 automobila, koje je grupacija obezbedila organizatorima, čak 650 automobila su marke Škoda...
Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Nova generacija Ford Fieste predstavljena je letos na sajmu automobila u Ženevi, a u prodaju startuje u jesen. Ove nedelje pokrenuta je proizvodnja atraktivnig "mališana" Forda, u pogonima u nemačkom Kelnu...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje