AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Beograd - Otvoren novi prodajno servisni centar Subarua

Beograd - Otvoren novi prodajno servisni centar Subarua

Večeras je u Beogradu održana svečana promocija novog Subaru dilera i servisera, kompanije "Ehom Auto". Novi zvanični diler Subarua za Beograd “EHOM AUTO” staviće u funkciju, za buduće kupce i korisnike automobila prestižnog Japanskog brenda Subaru, svoj izložbeni prostor i najmodernije opremljeni servis. Prodajno-servisni centar se nalazi u Beogradu, u ulici Svetog Nikole 43 (bivša Baje Sekulića)...
Saab 9-1X - koncept stiže u Ženevu

Saab 9-1X - koncept stiže u Ženevu

Švedska kompanija Saab najavljuje ulazak u segment čija ciljna grupa kupaca trenutno preferira modele kao što su Volvo C30, Audi A3, BMW serije 1... Dve nedelje pred početak sajma automobila u Ženevi, Saab nam predstavlja zvanične fotografije modela 9-1X Concept, čiji dizajn je isnpirisan modelom Saab 9-3...
Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Svetlo dana ugledala je prva oficijalna fotografija modela Fiat 500 Abarth. Podsetimo, Fiat 500 jeste najnoviji model italijanske marke sa znakom obnovljenog Abartha, koji je osnovan još pre 40 godina. Fiat 500 Abarth debitovaće već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Ženevi...
F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

Beograđani su danas imali jedinstvenu priliku da prisustvuju promotivnoj trci bolida F1 i F 3000, održanoj ispred novobeogradske hale "Ekspo XXI" i vide bolide Nissan Dalara F3000 i bolid sa Lola šasijom, ali opremljen Cosworth Formula 1 osmocilindričnim motorom snage preko 600 KS, kojim je upravljala prelepa Švajcarkinja Sabrina Hungerbiler. Više fotografija možete pogledati u GALERIJI..
Mercedes prodaje DTM bolid

Mercedes prodaje DTM bolid

Ukoliko želite kući da imate sopstveni bolid iz DTM prvenstva, pruža Vam se jedinstvena prilika. Naravno, pod uslovom da u svom sefu imate "višak" od minimalno 300 000 Eura, koliko iznosi početna cena Mercedes DTM bolida iz 2007. godine...
Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Na sajmu automobila u Ženevi, pored nove Fieste, na štandu Forda zvaničnu premijeru imaće model Kuga. Ford Kuga jeste Crossover, koji će se prodavati isključivo na evropskim tržištima i atakovaće direktno na sve jaču konkurenciju u Crossover segmentu, koju čine VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3, Mercedes-Benz GLK. Podsetimo, Kuga je prvo bila najavljena konceptom Iosis X, koji je predstavljen 2006. godine u Parizu...
Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Studio Bertone važi među tvorce najlepših karoserija dvadesetog veka. U dobu najveće slave, ova italijanska kompanija bila je zadužena za dizajn poznatih svetskih proizvođača, kao što su Lamborghini, Opel, Citroen, Volvo... Prema poslednjim glasinama, Bertone, posle pola veka aktivnog učešća, neće nastupiti na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi...
Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i diesel. Pre deset godina ove dve reči u istom izrazu posmatrali smo kao prvoaprilsku šalu u automobilskim magazinima. Ali u skoroj budućnosti to će biti realnost, što je potvrdio i direktor prodaje u kompaniji Bentley, gospodin Adrian Hallmark...
Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Špijunski fotografi uspeli su na severu Švedske da snime Peugeot 308 Coupe Cabrio, u fazi testiranja pri extremnim zimslim uslovima. Peugeot 308 CC na tržište će stići u proleće sledeće godine, a svojim izgledom neće se puno razlikovati od aktuelnom modela 307 CC...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje