Predstavljen Audi A3 Facelift
Više od 200 000 prošle godine u Evropi prodatih primeraka Audija A3 nije označavalo ništa što bi moglo najaviti "krizu srednjeg veka" modela. Ipak, Audi želi da učvrsti svoju poziciju i posle pet godina, letos će na tržište biti plasiran prvi facelift aktuelne generacije. Osvežena "trojka" može se pohvaliti dnevnim LED svetlima, novim menjačima i sistemom Magnetic Ride, a verzija Sportback od sada će biti dostupna i kao S3...
Najveće vizuelne izmene pretrpeo je prednji deo automobila. Potpuno nove su svetlosne grupe, sa integrisanim LED nevnim svetlima, potpuno nova "single-frame" maska hladnjaka, novi branici, hauba i bočna krila automobila. Uz doplatu budući kupci moći će da dobiju i bi-xenon farove. Primećujemo i nove spoljne retrovizore, sa integrisanim pokazivačima pravca u tehnici svetlećih dioda. Dizajneri su osveženom A3 podarili i nove atraktivne felne izrađene od lakih legura, kao i potpuno nove ručke za otvaranje vrata. Dakle, Audi se kod faceliftinga "trojke" nije zadovoljio samo blagim vizuelnim izmenama, što nam potvrđuje i blago povećanje dimenzija (dužina 4,24 m - porastao za 2,5 cm, Sportback 4,29 m).
Ni unutrašnjost facelift modela A3 nije ostala nepromenjena. Korišćeni materijali su kvalitetniji, a detalji u vozačevom okruženju su izmenjeni. Novi su rukohvati atraktivnog dizajna i veće funkcionalnosti, a velike izmene pretrpela je i centralna konzola. Od novih detalja treba istaći i indikator za ekonomičnu vožnju, koji upozorava vozača kada treba da promeni stepen prenosa kako bi se samnjila potrošnja goriva.
U ponudi redizajn verije modela Audi A3 nalazi se 8 pogonskih agregata. Benzinci su: četvorocilindrični 1.6 (75 kW), 1.4 TFSI (92 kW), 1.8 TFSI (118 kW) i 2.0 TFSI (147 kW). Dizel agregate predstavljaju 1.9 TDI (77 kW), 2.0 TDI (103 i 125 kW), svi turbo dizel agregati su opremljeni Common-Rail sistemom ubrizgavanja. Vrh ponude predstavljaće 3.2 FSI (184 kW), a verziju S3 pokretaće 2.0 TFSI agregat snage 195 kW. Ponudu motora obogatiće benzinski 1,6-litarski motor snage 77 kW, koji za pogon koristi smesu benzina i etanola (E 85), kao i 1.9 TDI agregat, čija potrošnja iznosi samo 4,5 l/100 km.
Novost će biti i šestostepni S Tronic menjač sa dve lamele, koji će biti standardan u modelu 3.2 FSI, a uz dopaltu će moći da se dobije i u ostalim modelima. Uz motorizacije 1.6, 1.4 i 1.8 TFSI moći će da se dobije i sedmostepena verzija S Tronic menjača sa dve suve lamele. Quattro pogon na sve točkove sa Haldex spojnicom biće dostupan uz pet motorizacija. Tu je i sistem Magnetic Ride, adaptivni sistem amortizera koji se dinamički prilagođava na trenutnu situaciju u vožnji, što dodatno poboljšava upravljivost i ležanje na putu. Sistem "Magnetnog ogibljenja" poseduje sportski režim, koji će vešanje sniziti za 1cm i otvrdnuti amortizere čime će karakteristike automobila biti značajno sportskije, ukoliko to vozač i želi.
Goran Sarić - Automagazin