Najnovije vesti iz auto industrije
Honda počela proizvodnju modela FCX Clarity
Objavljeno: 21.06.2008.
Japanska kompanija Honda Motors počela je komercijalnu proizvodnju svog novog modela, FCX Clarity sa pogonom na vodonik i elekričnu energiju, koji u atmosferu ne ispušta nikakve izduvne gasove...
Sedan srednje klase za četiri osobe u atmosferu ispušta samo vodenu paru. Iz Honde ističu da automobil pruža dva puta veći energetaski učinak od hibrida na plin ili struju i tri puta veći u odnosu na automobile koje pokreće benzin. snovna prednost nove tehnologije je što nema emisije CO2. Osim toga, ovo vozilo je vrlo efikasno jer koristi vodonik kao jedino gorivo.

Honda je svoj prvi prototip vozila na hidrogen - Honda FCX-V1 predstavila još 1999 godine. Rezultat dugogodišnjeg i usepešnog rada predstavljen je 2007 godine na Sajmu automobila u Los Anđelesu - FCX Clarity kao usavršen i prvi model namenjen za proizvodnju. Suština ove nove tehnilogije je da se energija koja pokreće motor generiše u samom vozilu, tako da nema potrebe za priključenjem na punjač kao što je to slučaj kod vozila koja rade isključivo na električni pogon. Ovaj automobil koristi samo vodonik a umesto štetnih gasova emituje čistu vodu. Sa jednim punjenjem razervoara vodonikom može da pređe oko 350 km maksimalnom brzinom od 130 km na sat. Za sada se mreža stanica na kojima se rezervoari mogu puniti razvija samo u južnoj Kaliforniji, ali Honda planira da ovaj svoj poduhvat podrži i projektom razvoja kućnih stanica koje će biti instalirane u garažama budućih vlasnika FCX Clarity-a. Za početak će ponuda ovih automobila biti mala zbog nedostatka infrastrukture koja je neophodna, ali sa njenim daljim razvojem biće ih sve više.

Automobil će od jula biti ponuđen ograničenom broju kupaca u Južnoj Kaliforniji i u Japanu. Honda očekuje da će isporučiti dvadesetk vozila u SAD i Japan ove godine i oko 200 vozila tokom sledeće tri godine. Najveće prepreke na putu novog Hondinog automobila su njegova visoka cena i nedostatak stanica za punjenje ćelija vodonikom.
Goran Sarić - Automagazin
Na srpsko tržište stiže nova Honda Accord, jedan od najiščekivanijih noviteta godine kada je srednja klasa u pitanju. Generalni uvoznik, Delta Automoto, predstavio je novi Accord potencijalnim kupcima i novinarima u atraktivnom prostoru hangara lake avijacije "Jat Tehnike", čime se htelo asocirati i na ostale brendove Honde, pre svega lake avione...
Toyota Srbija (TSR) danas je objavila rezultate poslovanja u prvoj polovini 2008. godine. Od početka godine prodato je 948 vozila, što je porast od 15% u odnosu na isti period prošle godine...
Porodica modela Peugeot 308 se polako širi, i juče su svetlost dana ugledale prve zvanične fotografije simpatičnog kupe-kabrio modela 308 CC. Iako će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Peugeot nije objavio bliže tehničke informacije...
Honda je najavila prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS” na svetu za super sportske motocikle namenjen njihovim specifičnim zahtevima. Kombinovanjem ABS i CBS sistema u jedan pruža prednosti oba, uključujući i sprečavanje blokiranja točka, poboljšanje balansa i lako upravljanje...
Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati
OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Prema prvim najavama, Volkswagen Touran, Ford Focus C-Max, Opel Zafira i drugi konkurenti imaju razloga za brigu...
Kompanija Audi iza sebe ima najuspešnije polugodište u svojoj istoriji, prema kriterijumu broja prodatih automobila. Od januara do juna meseca ove godine kompanija iz Ingolstadta prodala je više od 516 hiljada automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 1,4%...
Od trenutka uvođenja na tržište do danas prodato je više od 100.000 automobila nove generacije modela Renault Twingo. Francuska kompanija želi da obeleži ovaj veliki uspeh predstavljanjem limitirane serije modela Twingo Night & Day (Twingo noć i dan)...
Toyota Motor Europe (TME) danas je objavila plan da “ozeleni” preko 3000 Toyota partnera primenom ambicioznih standarda za očuvanje životne sredine u novim i postojećim prodajnim mestima. Prva dva Održiva partnera biće promovisana u Švedskoj i Francuskoj za primer poslovnog dizajna i konstrukcije koji čuvaju životnu sredinu...
Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića 7V organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste...