Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću
Trkom Nagrada Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008, započeo je novi ciklus kružnih trka za Šampionat Srbije. Ove sezone, bez takmičara iz Crne Gore, ostalo je samo na domaćim automobilistima da “zabave” mnogobrojne ljubitelje oktanskih disciplina. I verujem da ista ta publika nije otišla kući nezadovoljna nakon četiri trke u šest klasa...
Istini za volju neke od klasa su vidno “praznije” bez crnogorskih takmičara ali na tu činjenicu se moramo navići i pored žala za nekoliko vrsnih vozača i bolida. Nakon kišnog treninga u subotu vreme je nedelju 04. maja poslužilo sve takmičare a Trka je startovala tačno u podne spojenim klasama ST i SP. Samo šest desetih delova sekunde razdvajalo je na treningu branioca titule Milovana Vesnića i njegovog glavnog konkurenta Andreja Kulundžića koji je u šampionat “doterao” novu trkačku raketu, Alfa Romeo 156 ST, kupljenu od čuvenog slovenačkog asa Dekleve. U bojama novog sponzora, kompanije "Delta Automoto" Kulundžić se tako nametnuo kao glavni pretendent na titulu ove godine.
Ipak, prvi pehar odlazi u ruke vozaču Optima Modriča Racing tima, aktuelnom ST Šampionu države, Milovanu Vesniću. Popularni Mikica je od samog starta zauzeo čelnu poziciju, i odbranio je do kraja trke sigurnom vožnjom bez grešaka. Istina, Kulundžić je imao ozbiljne zamerke na ponašanje vozača koje je pristizao za krug (Terzića konkretno) ali drugo mesto na početku sezone u potpuno novom bolidu je odličan rezultat koji najavljuje mlađem Vesniću da će put ka eventualnoj odbrani titule biti “trnovit”, sve na radost publike koju je ova borba dobro razmrdala i navijački podelila. Ostatak ST “karavana” činili su Timotić i novopridošli Đurić sa Renault Lagunama ST i standardni Mika Đelmaš u Peugeotu 406, svi dobro zaostavši za raspoloženim dvojcem Vesnić-Kulundžić.
I u klasi do 2000ccm SP i N pobeda odlazi u ruke članu Optima Modriča Racing tima, može se reći doajenu domaćih trka, Žarku Terziću. Žare je nakon mnogobrojnih osvojenih pobeda i titula, prvo u jugićima klase hibrid pa zatim sa Peugeotom 106 u klasi N1400, ponovo “potegao” za promenom klase i novim dokazivanjima što se i ovoga puta pokazalo kao pun pogodak. Sa Peugeotom 306 pripremljenim u sopstvenoj režiji, pobedom na prvoj trci sezone u novom automobilu još jednom je dokazao da je ne samo vrstan vozač već i tjuner trkačkih automobila. Terzić je bez problema ostavio daleko iza sebe drugoplasiranog Dragana Stojkovića sa Alfom 146 startujući sa poslednje osme pozicije.
Pobeda u klasi V do 1600ccm SuperSport odlazi u ruke Dragana Simića iako je kroz cilj prvi prošao velikan Pavle Komljenović sa BMW-om. Razlog je Komljenovićev prerani start zbog čega je dobio kaznu plus 30 sekundi pa Simić nije ni morao previše da forsira odvozivši jednu taktički dobru trku. Do treće pozicije stiže Nebojša Atanacković koji se vratio na stazu nakon teške povrede na brdskoj trci u Pirotu prošle godine. Zajedno sa “hobijevcima” drugu trku dana su odvozili i vozači klase III do 1400ccm grupe N. Put ka Šampionskoj tituli najbolje je započeo vicešampion iz 2007-me, Dejan Stojić, bez ikakvih problema osvojivši ubedljivo prvo mesto.
I na kraju dve klase domaćeg brenda Zastave Jugo. Jači Hibrid obeležila je laka pobeda ponovo predominantnog Dušana Borkovića i težak udes, srećom bez ozbiljnijih posledica, Branka Zirojevića nakon kontakta sa Markom Pavličevićem. Drugu poziciju je teškom mukom izborio Zvezdan Jovanović a treću Dušan Nastasijević završivši tako trku u Novom Sadu u istom poretku kao i u generalnom plasmanu na kraju sezone 2007. Borković je nakon trke najavio i kupovinu Citroena C2R2 sa kojim će u daljem toku sezone voziti reli i brdski šampionat pa bi ova pobeda mogla biti i oproštajna od kruga. Mali N, na radost domaće publike, je pripao Novosađaninu Damiru Iliću, ali tek nakon odlične trke sa drugoplasiranim Ivanom Mrseom i trećeplasiranim Milošem Borovčaninom.
Kompletne rezultate očekujte uskoro na stranicama Automagazin web portala kao i najzanimljivije fotografije u galeriji Nagrade Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008. Sledeće okupljanje najboljih srpskih vozača na kružnim stazama je 25. maja na stazi Beranovac u Kraljevu.
Petar Janković - Automagazin