AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Renault kupio 25 % Avtovaza !

Renault kupio 25 % Avtovaza !

Francuska kompanija Renault kupila je udeo od 25% plus jednu deonicu u ruskoj automobilskoj kompaniji AvtoVAZ, za rekordnih 1,17 milijardi US dolara. To je najveća investicija u istoriji ruske automobilske industrije i jedna od najvećih investicija francuske kompanije u Rusiji uopšte...
Fiat 500 SS stiže u novembru

Fiat 500 SS stiže u novembru

O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil odličan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 160 konjskih snaga.
Daimler vodeći u oblasti tehnologija baterija

Daimler vodeći u oblasti tehnologija baterija

Daimler AG je ostvario presudan prodor u oblasti tehnologije baterija. Automobiski proizvođač iz Stutgarta je prvi proizvođač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevnim faktorima koji su neophodni za primenu u automobilskoj industriji. Do danas, tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici. Nova baterija će biti korišćena u serijskoj proizvodnji Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID početkom sledeće godine.
Peugeot 308 u Guinnessovoj knjizi rekorda !

Peugeot 308 u Guinnessovoj knjizi rekorda !

U Guinessovu knjigu rekorda jako je teško dospeti. Morate biti odlikaši, a Peugeot 308 1.6 HDi to jeste. Posle 25 dana putovanja po Australiji i prevaljenih 15 000 kilometara, bračni par John i Helen Taylor, vozeći Peugeot 308 1.6 HDi, zabeležili su svetski rekord u minimalnoj potrošnji goriva...
Volkswagen Scirocco - prve zvanične fotografije

Volkswagen Scirocco - prve zvanične fotografije

Volkswagen je još prilikom predstavljanja koncept automobila najavio serijsku proizvodnju, samo što se tada nije znalo koliko će serijski model ličiti na koncept. Sada možemo reći da je serijski Scirocco, koji će biti i zvanično predstavljen u Ženevi, zadržao veliku dozu agresivnosti i oštrine spoljnog izgleda...
BMW serije 3 - facelift po uzoru na kupe

BMW serije 3 - facelift po uzoru na kupe

BMW serije 3 već drugu godinu zaredom u svom segmentu važi za najprodavaniji model u Evropi. Međutim, stručnjaci u Minhenu ne sede skrštenih ruku, i uskoro na tržište stiže facelift izvedba popularne "trojke" koja bi prodajne rezultate trebala učiniti još atraktivnijim...
U Ženevu stižu zeleni Volkswageni !

U Ženevu stižu zeleni Volkswageni !

Kompanija Volkswagen na sajmu automobila u Ženevi predstaviće hibridnu studiju modela Golf, koja će biti opremljena trocilindričnim dizel agregatom 1.2 TDI, koji razvija 75 konjskih snaga i Obrtni moment od 190 Nm. Ovaj motor uparen je sa klasičnim elektromotorom kojeg energijom napaja velika baterija. Ali to nije sve...
Opel Meriva Concept stiže u Ženevu

Opel Meriva Concept stiže u Ženevu

Kompanija Opel na predstojećem sajmu automobila u Ženevi predstaviće studiju buduće generacije malog porodičnog MPV modela imena Meriva. Najzanimljiviji detalj dizajna exterijera, pored svetala i potpuno nove maske, jesu tzv. suicide vrata, koja se otvaraju unazad, u stilu Mazde RX-8...
Hyundai Atos - 5 godina besplatnog redovnog servisiranja !!!

Hyundai Atos - 5 godina besplatnog redovnog servisiranja !!!

Od 19. februara u mreži ovlašćenih dilera Hyundai Auto Beograd nudi model Atos po promotivnoj ceni počev od 7.399 evra (u dinarskoj protivvrednosti, sa carinom i PDV-om) u koju su uključeni metalik boja po želji, radio CD uredjaj sa mogućnošću reprodukcije MP3 fajlova i besplatno petogodišnje redovno servisiranje...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje