AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz GLK - špijunske fotografije

Mercedes-Benz GLK - špijunske fotografije

Sajam automobila u Ženevi je završen, a mi se već možemo radovati novim modelima koje ćemo videti na Paris Auto Show. Jedna od najinteresantnijih premijera sigurno će biti Mercedes-Benz GLK, stuttgarska ulaznica u klub kompaktnih SUV modela premium klase...
BOMBA!!! Hyundai i10 stigao u Srbiju!

BOMBA!!! Hyundai i10 stigao u Srbiju!

U prijatnoj atmosferi beogradskog kluba "Zodiac" Kompanija "Hyundai Auto Beograd" sinoć je predstavila najnovijeg člana svoje porodice, imena i10. Podsetimo, model i10 jeste naslednik Atosa, najmanjeg modela u ponudi Hyundaija. Više fotografija sa sinoćne prezentacije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
Mercedes-Benz: prolećna servisna akcija za putnički program

Mercedes-Benz: prolećna servisna akcija za putnički program

Od 17. do 22. marta, u servisu Mercedes-Benz Beograd, počinje PROLEĆNA SERVISNA AKCIJA za putnički program. Svi vlasnici automobila Mercedes-Benz, koji u pomenutom periodu posete ovlašćeni Mercedes-Benz servis, moći će besplatno da provere vitalne komponente svog ljubimca, kao i da dobiju dijagnostički izveštaj...
Honda osvaja tržište hibridnih automobila

Honda osvaja tržište hibridnih automobila

Japanska kompanija Honda galopirajućim koracima grabi u razvoju hibridnih automobila, i prema procenama kompanije, do 2012. godine Honda će prodati više od 400 hiljada hybrida. Očekivanja Honde su realna, posebno ako uzmemo u obzir činjenicu da je samo prošle godine prodato 55 000 Honda hybridnih automobila...
Mercedes-Benz E klasa - špijunske fotografije

Mercedes-Benz E klasa - špijunske fotografije

Još se nije slegla prašina koju su podigli predstavljeni noviteti u Ženevi, a špijunski fotografi uspeli su da snime testiranje nove generacije E klase, koja će nositi fabričku kodnu oznaku W 212. Ovoga puta, automobil je zamaskiran daleko skromnije, i možemo primetiti da će nova E klasa imati stilističke elemente nove C klase...
Sajam automobila u Ženevi - Hyundai HED-5

Sajam automobila u Ženevi - Hyundai HED-5

Kompanija Hyundai na sajmu automobila u Ženevi predstavila je koncept imena HED-5. Jedan od glavnih aspekata, koji su sledili inženjeri prilikom razvoja modela HED-5, jeste ekološki aspekt. Prototip HED-5 jeste model koji prima 6 putnika, na kojem Hyundai testira nove materijale i tehnologije. Sasvim novi materijali i tehnologije izrade modela HED-5 jesu plod saradnje sa kompanijama kao što su Keiper, Bayer AG i LG Elektronics...
Ženeva 2008 - Renault Megane Coupe Concept

Ženeva 2008 - Renault Megane Coupe Concept

Kompanija Renault na sajmu automobila u Ženevi predstavila je novi koncept pod nazivom Megane Coupe Concept, koji bi mogao predstavljati dolazak nove generacije modela Megane. Vozilo sa krajnje futurističkim dizajnom meri 451,4 cm dužine, 190,8 cm širine i 137,1 cm visine, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 274,9 centimetara...
Sajam automobila u Ženevi - Hostese

Sajam automobila u Ženevi - Hostese

Devojke na sajmovima automobila već su navikle na snimatelje. Blicevi sevaju stalno, a one rado poziraju uz automobile, nadajući se da će im dobra fotografija biti najbolja preporuka za neki dalji angažman. Kako izgledaju hostese na sajmu automobila u Ženevi možemo pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Toyota na BG CAR SHOW 02

Toyota na BG CAR SHOW 02

Štand TOYOTE na ovogodišnjem „BG Car Show 02” nalaziće se u Hali 1 beogradskog sajma. Kao izlagač, TOYOTA SRBIJA će sa svim svojim partnerima iz Beograda - TOYOTA CENTAR, MAG AUTO i MIJALJEVIĆ prikazati 11 automobila. Izdvajamo prvo sajamsko izlaganje u našoj zemlji ekskluzivnog TOYOTA modela Land Cruiser V8...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje