AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

BG CAR SHOW 02 - predstavljena nova Škoda Superb

BG CAR SHOW 02 - predstavljena nova Škoda Superb

Direktno iz Ženeve, pod kupole Beogradskog sajma stigla je nova generacija Škode Superb, koja je izazvala neviđeno interesovanje domaće javnosti. Novi Superb je potpuno nov automobil, sa atraktivnim dizajnom, kvalitetnim materijalima i završnom obradom, i bogatim izborom agregata. Više fotografija možete pogleati klikom na LINK...
BG CAR SHOW 02 - hostese 1. deo

BG CAR SHOW 02 - hostese 1. deo

Sajam automobila u Beogradu danas je zasijao punim sjajem, a najlepši deo sigurno su bile šarmantne hostese. Blicevi sevaju stalno, a one rado poziraju, osmehujući se uz automobile. Prvi deo fotografija sa atraktivnim hostesama na Beogradskom sajmu možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
BG CAR SHOW 02 - Subaru konferencija za medije

BG CAR SHOW 02 - Subaru konferencija za medije

Kompanija "Nicos C. Kattamis ltd", kao ovlašćeni uvoznik i distributer vozila Subaru za Srbiju i Crnu Goru, na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u 02, na svom štandu u hali 14 izlaže svoj najnoviji model Subaru Impreza 08. Radi se o modelu koji je u Srbiji prvi put predstavljen krajem 2007. godine...
BG CAR SHOW 02 otvoren

BG CAR SHOW 02 otvoren

Na Beogradskom sajmu danas je počeo BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION, manifestacije na kojima će 455 izlagača predstaviti mnoge novitete svetske automobilske i moto industrije. Sajam je otvorio ministar trgovine i usluga Republike Srbije, gospodin Predrag Bubalo...
Škoda Auto jubilej - proizvedena 2-milionita Octavia

Škoda Auto jubilej - proizvedena 2-milionita Octavia

Kompanija Škoda Auto slavi veliki jubilej. Sa proizvodnih traka češke fabrike spuštena je 2-milionita Škoda Octavia, koja se u proizvodnom programu Škode nalazi od 1996. godine. Čast da ponese pločicu 2-milionitog modela imala je Škoda Octavia Scout 2,0 TDI sive boje...
BG CAR SHOW 02 - Alpha Bank auto krediti

BG CAR SHOW 02 - Alpha Bank auto krediti

Alpha Bank će na predstojećem sajmu automobila „BG CAR SHOW“ od 13. do 19. marta 2008. predstaviti specijalnu martovsku ponudu auto kredita. Zaintresovani posetioci dobiće sve neophodne informacije kako na štandovima velikog broja auto dilera, tako i na Alpha Bank štandu (Hala 14 Beogradskog sajma)...
Bonida Auto - Novi Hyundai Centar u Šapcu

Bonida Auto - Novi Hyundai Centar u Šapcu

Na Beogradskom putu bb, u Mišaru nadomak Šapca, 11. marta je otvoren novi prodajno-servisni centar za Hyundai vozila u Srbiji. Objekat na 800 kvadratnih metara, koji se sastoji od prodajnog salona i savremeno opremljenog servisa, posluje u sastavu kompanije Bonida Auto d.o.o. iz Šapca...
Grand Motors: Focus 2008 jeftiniji od prethodnika !

Grand Motors: Focus 2008 jeftiniji od prethodnika !

Shodno najavama sa februarske medijske prezentacije, Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, redizajnirani Ford Focus 2008 nudi po cenama koje su ne samo na nivou prethodnog, već s osnovnim paketom opreme Trend, čak i niže – do 290 evra...
Saab 9-X Bio Hybrid - najbolji koncept sajma Ženeva 2008

Saab 9-X Bio Hybrid - najbolji koncept sajma Ženeva 2008

Kompanija SAAB na sajmu automobila u Ženevi predstavila je koncept ekološkog automobila, koji je proglašen za "Najbolji koncept auto sajma u Ženevi 2008". Svojim dizajnom, model Saab 9-X Bio Hybrid podseća na modele Aero X ili Saab 9X, a postavljen je na platformu Delta II generacije...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje