AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

BMW, Mini i električni pogon

BMW, Mini i električni pogon

Narednih 12-18 meseci kompanija BMW Group realizovaće seriju testiranja električnog tipa pogona u automobilima, sa ciljem da pronađe najbolji alternativni pogon budućnosti. Nekoliko automobila marke Mini već su pripremljeni za test fazu...
Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota Motor Corporation (TMC), sa dugoročnim ciljem da uvećava svoje mogućnosti prilagođavanja brzim promenama u potražnji na severnoameričkom tržištu i da omogući stabilno snabdevanje vozilima koja se proizvode u Severnoj Americi, objavila je sledeće promene u strukturi proizvodnje na tom kontinentu...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Naftna Industrija Srbije Petrol su danas, u 12 časova, na benzinskoj stanici NIS Petrola Zmaj 2, ispred predstavnika medija zvanično potpisati Protokol o dugoročnoj, strateškoj saradnji, kojim će se ozvaničiti nastavak i značaj dosadašnje saradnje, očekivanja za budućnost i uzajamna zahvalnost na ukazanom poverenju...
Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Na srpsko tržište stiže nova Honda Accord, jedan od najiščekivanijih noviteta godine kada je srednja klasa u pitanju. Generalni uvoznik, Delta Automoto, predstavio je novi Accord potencijalnim kupcima i novinarima u atraktivnom prostoru hangara lake avijacije "Jat Tehnike", čime se htelo asocirati i na ostale brendove Honde, pre svega lake avione...
Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Porodica modela Peugeot 308 se polako širi, i juče su svetlost dana ugledale prve zvanične fotografije simpatičnog kupe-kabrio modela 308 CC. Iako će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Peugeot nije objavio bliže tehničke informacije...
Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda je najavila prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS” na svetu za super sportske motocikle namenjen njihovim specifičnim zahtevima. Kombinovanjem ABS i CBS sistema u jedan pruža prednosti oba, uključujući i sprečavanje blokiranja točka, poboljšanje balansa i lako upravljanje...
Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Prema prvim najavama, Volkswagen Touran, Ford Focus C-Max, Opel Zafira i drugi konkurenti imaju razloga za brigu...
Audi - najuspešnije polugodište u svojoj istoriji

Audi - najuspešnije polugodište u svojoj istoriji

Kompanija Audi iza sebe ima najuspešnije polugodište u svojoj istoriji, prema kriterijumu broja prodatih automobila. Od januara do juna meseca ove godine kompanija iz Ingolstadta prodala je više od 516 hiljada automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 1,4%...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje