Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam u Frankfurtu - predstavljen redizajnirani Ford Focus
Objavljeno: 11.09.2007.
Posle tri godine od uvođenja na tržište, kompanija Ford je odlučila da zategne bore modelu Focus. Modernizovan izgled koji sledi najnoviji dizajnerski smer evropskog Forda, kinetički dizajn i menjač sa dve lamele, osnovne su promene na osveženom Focusu...
Na prvi pogled primećujemo da dinamički dizajnirana svetla zadiru dublje u bok automobila, a maska hladnjaka podseća na rešenja koja smo već videli na novom Ford Mondeu i S-Maxu. Izmene je pretrpeo skoro svaki detalj na automobilu. I bok automobila pretrpeo je izmene. Celom dužinom automobil seče linija, koja osveženi Focus čini još agresivnijim, a celokupnoj atraktivnosti automobila doprinosi i zadnja LED svetlosna grupa. Unutrašnjost automobila je takođe bitno osvežena. Materijali su sasvim novi, izmenjena je instrumantalna ploča, središnja konzola i ponuda audio i navigacionih sistema.

Među najinteresantnija tehnička rešenja svakako treba izdvojiti menjač sa dve lamele, nazvan PowerShift, koji je razvila firma Getrag, a koji predstavlja odgovor na sve popularniji DSG menjač iz konkurentske kuće Volkswagen. U prodaju inovativni Focus stiže tekuće godine. U ponudi će biti i verzija ECOnetic, koja će emisiju CO2 u agregatu 1.6 TDCi smanjiti na samo 115 g/km. Ford obećava da će osveženi Focus opremljen agregatom 2.0 TDCi, u kombinaciji sa PowerShift menjačem, trošiti 10% manje goriva nego u kombinaciji sa konvencionalnim automatskim menjačem. Sledeći "zeleni" Focus biće model 1.8 FlexiFuel koji za pogon koristi benzin i E85. Od sledeće godine, osveženi Focus u ponudi će biti i sa Start tasterom, koji će eleminisati potrebu za klasičnim ključem.
Goran Sarić - Automagazin
Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Honda je prikazala unapređenu verziju svog modela sa trenutno najmanjom emisijom CO2, Civic Hybrid, na pariskom salonu automobila. Iako prodaja još uvek nadmašuje sve planove širom Evrope, Civic Hybrid, čije je težište na niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, je restilizovan.
Pod sloganom „Verovatno najbolje vozilo na planeti?“, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, kupcima u Srbiji nudi ograničenu količinu vrhunskog modela Discovery 3 iz modelske 2009. godine sa specijalnom cenom, počevši od 47.900 evra sa PDV-om, u dinarskoj protivvrednosti.
Sajam automobila u Parizu jeste mesto gde je Lexus prvi put javnosti predstavio elegantni i luksuzni kabriolet sa oznakom IS 250C. Kabriolet prestižnog proizvođača nudi vetar u kosi, uz zadržavanje komfora i luksuza standardne verzije modela IS...
Žiri ankete evropski Auto godine 2009 izabrao je sedam finalista. U prvom krugu bili su nominovani automobili koji se u Evropi prodaju, ili će se početi prodavati 12 meseci pre objavljivanja rezultata...
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je, kao prva u svetu, razvila vazdušni jastuk za glavu putnika instaliran u naslone za glavu u zadnjim sedištima. Od sada, putnici u Toyotinim automobilima koji se voze pozadi, biće daleko bezbedniji...