AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Novi Ford Ka - render konačnog izgleda

Novi Ford Ka - render konačnog izgleda

Internetom su prostrujali renderi konačnog izgleda nove generacije modela Ford Ka. Najmanji model u ponudi Forda na tržiše dolazi u trenutku kada tržištem vladaju najnoviji bestselleri evropskih proizvođača, kao što su Fiat 500 i Renault Twingo, kao i drugi japanski ili južnokorejski modeli...
VW vs Porsche - industrijska špijunaža

VW vs Porsche - industrijska špijunaža

Nemački policijski organi nedavno su pokrenuli istragu po prijavi kompanije Porsche o industrijskoj špijunaži. Prema pisanju nemačkog magazina "Des Spiegel", u sobi Porscheovog šefa Wendelina Wiedekinga podmetnut je takozvani "baby phone"...
Proizvedena 2-milionita Škoda Fabia

Proizvedena 2-milionita Škoda Fabia

Sa proizvodnih traka komapanije Škoda nedavno je spušten jubilarni, 2-milioniti primerak modela Fabia. Čast jubilarnog primerka pripala je modelu Škoda Fabia Combi Sport 1.4, u metalik boji "Satin". Podsetimo, aktuelna generacija najmanjeg Škodinog modela na tržištu je od prošle godine...
VW predstavio sistem koji sam parkira Vaš automobil

VW predstavio sistem koji sam parkira Vaš automobil

Kompanija Volkswagen u Hannoveru je predstavila novi sistem nezavisnog parkiranja automobila nazvan "Park Asssist Vission". Iako u aktuelnim generacijama modela Passat, Tiguan i Touran u ponudi postoji poluautomatski sistem "Park Assist", novi sistem sposoban je da Vaše vozilo parkira potpuno samostalno, bez prisustva vozača za volanom...
Sajam u Pekingu - Bugatti Veyron prodat za dva sata!

Sajam u Pekingu - Bugatti Veyron prodat za dva sata!

Nepuna dva sata posle prve zvanične prezentacije na sajmu automobila u Pekingu, prodat je 3,6 miliona dolara vredan Bugatti Veyron. Samo dva sata bilo je potrebno da se u ovoj komunističkoj zemlji pojavi kupac za najekskluzivniji automobil današnjice...
Peugeot 308 RC Z ide u serijsku proizvodnju !

Peugeot 308 RC Z ide u serijsku proizvodnju !

U okviru programa CAP 2010 i ubrzanja proširenja portfolia kompanije Peugeot, generalni direktor kompanije Peugeot, Jean-Philippe Collin, potvrdio je serijsku proizvodnju studijskog modela RC Z. Novi serijski model biće otkriven na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine...
Kružne trke – Otvaranje sezone kruga u Novom Sadu

Kružne trke – Otvaranje sezone kruga u Novom Sadu

Nakon relija koji po običaju otvara sezonu auto-sporta u Srbiji prve nedelje maja započinje i novi ciklus trka na kružnim stazama. U organizaciji SAMK Novi Sad i pod pokroviteljstvom Naftne Industrije Srbije, 4. maja u 12 časova započeće trka na stazi Mišeluk. Danas u prostorijama Sportskog Auto Moto Saveza Srbije održana je konferencija za novinare na kojoj su mediji upoznati sa predstojećim takmičenjem u Novom Sadu.
Predstavljen Audi A3 Facelift

Predstavljen Audi A3 Facelift

Više od 200 000 prošle godine u Evropi prodatih primeraka Audija A3 nije označavalo ništa što bi moglo najaviti "krizu srednjeg veka" modela. Ipak, Audi želi da učvrsti svoju poziciju i posle pet godina, letos će na tržište biti plasiran prvi facelift aktuelne generacije. Osvežena "trojka" može se pohvaliti dnevnim LED svetlima, novim menjačima i sistemom Magnetic Ride, a verzija Sportback od sada će biti dostupna i kao S3...
Fiat Professional - galopirajući rast prodaje u Evropi

Fiat Professional - galopirajući rast prodaje u Evropi

Još jedan pozitivan mesec za Fiat Professional na italijanskom tržištu komercijalnih vozila sa 9.756 isporučenih vozila (+3,1% u odnosu na mart 2007.) iznosi 41,6% učešća u mesecu. Rezultat meseca je proistekao posebno zbog skoro 1.000 prodatih primeraka “skuda” (+ 11,3% u odnosu na mart 2007.), onda “novog fjorina” sa 574 isporuka i “pande van”...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje