AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Toyota razvila novi simulator - THUMS

Toyota razvila novi simulator - THUMS

FIA Institut i Toyota Motor Corporation (TMC) uspeli su da spoje dve razvijene tehnologije kako bi povećale bezbednost na automobilskim takmičenjima i udesima pri visokim brzinama. TMC je razvila kompjutersku simulaciju, koja simulira udese pri visokim brzinama i njihov uticaj na ljudsku psihologiju...
Novi Ford Ka - render konačnog izgleda

Novi Ford Ka - render konačnog izgleda

Internetom su prostrujali renderi konačnog izgleda nove generacije modela Ford Ka. Najmanji model u ponudi Forda na tržiše dolazi u trenutku kada tržištem vladaju najnoviji bestselleri evropskih proizvođača, kao što su Fiat 500 i Renault Twingo, kao i drugi japanski ili južnokorejski modeli...
VW vs Porsche - industrijska špijunaža

VW vs Porsche - industrijska špijunaža

Nemački policijski organi nedavno su pokrenuli istragu po prijavi kompanije Porsche o industrijskoj špijunaži. Prema pisanju nemačkog magazina "Des Spiegel", u sobi Porscheovog šefa Wendelina Wiedekinga podmetnut je takozvani "baby phone"...
Proizvedena 2-milionita Škoda Fabia

Proizvedena 2-milionita Škoda Fabia

Sa proizvodnih traka komapanije Škoda nedavno je spušten jubilarni, 2-milioniti primerak modela Fabia. Čast jubilarnog primerka pripala je modelu Škoda Fabia Combi Sport 1.4, u metalik boji "Satin". Podsetimo, aktuelna generacija najmanjeg Škodinog modela na tržištu je od prošle godine...
VW predstavio sistem koji sam parkira Vaš automobil

VW predstavio sistem koji sam parkira Vaš automobil

Kompanija Volkswagen u Hannoveru je predstavila novi sistem nezavisnog parkiranja automobila nazvan "Park Asssist Vission". Iako u aktuelnim generacijama modela Passat, Tiguan i Touran u ponudi postoji poluautomatski sistem "Park Assist", novi sistem sposoban je da Vaše vozilo parkira potpuno samostalno, bez prisustva vozača za volanom...
Sajam u Pekingu - Bugatti Veyron prodat za dva sata!

Sajam u Pekingu - Bugatti Veyron prodat za dva sata!

Nepuna dva sata posle prve zvanične prezentacije na sajmu automobila u Pekingu, prodat je 3,6 miliona dolara vredan Bugatti Veyron. Samo dva sata bilo je potrebno da se u ovoj komunističkoj zemlji pojavi kupac za najekskluzivniji automobil današnjice...
Peugeot 308 RC Z ide u serijsku proizvodnju !

Peugeot 308 RC Z ide u serijsku proizvodnju !

U okviru programa CAP 2010 i ubrzanja proširenja portfolia kompanije Peugeot, generalni direktor kompanije Peugeot, Jean-Philippe Collin, potvrdio je serijsku proizvodnju studijskog modela RC Z. Novi serijski model biće otkriven na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine...
Kružne trke – Otvaranje sezone kruga u Novom Sadu

Kružne trke – Otvaranje sezone kruga u Novom Sadu

Nakon relija koji po običaju otvara sezonu auto-sporta u Srbiji prve nedelje maja započinje i novi ciklus trka na kružnim stazama. U organizaciji SAMK Novi Sad i pod pokroviteljstvom Naftne Industrije Srbije, 4. maja u 12 časova započeće trka na stazi Mišeluk. Danas u prostorijama Sportskog Auto Moto Saveza Srbije održana je konferencija za novinare na kojoj su mediji upoznati sa predstojećim takmičenjem u Novom Sadu.
Predstavljen Audi A3 Facelift

Predstavljen Audi A3 Facelift

Više od 200 000 prošle godine u Evropi prodatih primeraka Audija A3 nije označavalo ništa što bi moglo najaviti "krizu srednjeg veka" modela. Ipak, Audi želi da učvrsti svoju poziciju i posle pet godina, letos će na tržište biti plasiran prvi facelift aktuelne generacije. Osvežena "trojka" može se pohvaliti dnevnim LED svetlima, novim menjačima i sistemom Magnetic Ride, a verzija Sportback od sada će biti dostupna i kao S3...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje