AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

BMW serije 1 Cabrio za 2009. godinu

BMW serije 1 Cabrio za 2009. godinu

Kompanija BMW otkrila nam je fotografije modela serije 1 u kabriolet izvedbi, osveženog za modelsku godinu 2009. Od sada motorizacija 118d i 123d biće u ponudi i kod otvorene verzije popularne "jedinice"...
Do 2010. svi Mercedesi na turbo pogon

Do 2010. svi Mercedesi na turbo pogon

U cilju smanjenja emisije CO2 i potrošnje, Mercedes-Benz odlučio je da do 2010. godine sve svoje pogonske motore opremi turbopunjačem. Na taj način biće omogućena upotreba motora manje zapremine bez žrtvovanja performansi...
Saab 9-4X se bliži

Saab 9-4X se bliži

Internetom su prostrujale prve fotografije serijske izvedbe novog crossover modela razvijenog u švedskoj kompaniji Saab. Prema rečima čelnika Saaba, model 9-4X će svoj oficijalni debi imati na sajmu automobila u New Yorku, a prodaja kreće odmah posle premijere, početkom sledeće godine...
Renault-Nissan i Portugal za električne automobile

Renault-Nissan i Portugal za električne automobile

Portugalska vlada podržaće alijansu Renault-Nissan u njenim naporima da razvije tržište za električne automobile. Izvršni direktor francusko-japanskog giganta, Carlos Ghosn, i portugalski premijer Jose Socrates nedavno su potpisali memorandum, čiji je cilj da se kreira podloga za korišćenje elektičnih automobila u Portugalu...
Novi motor Hyundai kappa - 1,25 16V (57 kW)

Novi motor Hyundai kappa - 1,25 16V (57 kW)

Korejski koncern Hyundai-Kia nedavno je predstavio potpuno novi benzinski motor vlastite konstrukcije. Novi motor zapremine 1,25 litra, Hyundai kappa, jeste jedanaesta pogonska jedinica, koja je konstruisana u Koreji vlastitim znanjem i iskustvom...
Mitsubishi Pajero Sport: SUV koji obilazi Evropu

Mitsubishi Pajero Sport: SUV koji obilazi Evropu

Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Moskvi (26. avgust - 7. septembar) premijerno će predstaviti novi Pajero Sport, čija prodaja kreće u jesen tekuće godine. S obzirom na odlične prodajne rezultate u Rusiji mesto predstavljanja nije slučajno izabrano...
Novi Fordov partner u Nišu - Stecom Autogroup

Novi Fordov partner u Nišu - Stecom Autogroup

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju, od nedavno ima novog partnera za servisiranje i prodaju u Nišu – STECOM AUTOGROUP. Bazirana na višegodišnjoj tradiciji mehaničarske radnje VS, kompanija u vlasništvu Vladana Stevanovića je formirana aprila 2008.
Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje