Najnovije vesti iz auto industrije
VOLVO mora mirisati na VOLVO !
Objavljeno: 28.12.2007.
Kompanija VOLVO pre nekoliko godina osnovala je specijalni tim od 8 izabranih osoba, specijalista sa posebno razvijenim čulom mirisa. VOLVO ističe da još uvek ne postoji tehnološki razvijen sistem koji može da zameni čulo mirisa, i ističe da savršen miris može da doprinese osećaju u vožnji...
"Tim NOS", kako sebe naziva ova "specijalna komisija", radi za potrebe dizajnera, i pomaže im prilikom izbora materijala namenjenih za enterijer automobila, a koji treba da poseduju specifični miris VOLVA. Prilikom svakog testiranja u timu moraju biti minimalno 4 osobe, jer nekima jedno prijatno miriše, a drugima isti materijal daje suprotan utisak.
Kako se VOLVO "brani" od pogrešnog izbora? Patrik Libander, test inženjer to objašnjava na sledeći način: "Članovi koji uživaju u mirisu, koji je neprijatan drugim članovima tima, isključuju se iz testiranja. Takođe, iz testiranja isključujemo one članove koji ne mogu osetiti sve potrebne mirise ili su hiperosetljivi na njih. Svi članovi tima su nepušači, jer pušenje može uticati na neosetljivost kod nekih mirisa."

Tim procenjuje mirise materijala u unutrašnjosti automobila ocenama od 1 do 6. Na toj skali, ocena 1 znači da je miris "neprimetljiv", a ocena 6 da je miris "nepodnošljiv". Da bi određeni materijal dobio prolaz, konačna ocena ne sme preći 3. U opisu ove ocene stoji da je miris "jasno primetljiv, ali još uvek ne i neprijatan". Uz sve ovo, dizajneri enterijera koriste i "Sunčani simulator", koji se nalazi u istraživačkom institutu Švedske, u Boråsu, mestu jedan sat udaljenom od Göteborga. Tamo se automobil opremljen unutrašnjim komponentama zagreva u simulatoru na temperatutu od 65 C stepeni. Posebnom opremom analizira se nivo nepostojanih organskih sastojaka i na kraju testa članovi posebnog tima procenjuju miris automobila.
Goran Sarić - Automagazin
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je njen novi “iQ” ultra kompakt - vozilo koje prevazilazi sve klasične pojmove malog automobila - ušao u izbor od najboljih 15* za nagradu za dobar dizajn (Good Design Award) 2008 i takmiči se za veliku nagradu za dobar dizajn (Good Design Grand Award) počevši od 6. novembra ove godine...
Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najluksuznijeg modela Honde u Evropi. Kompletan foto album sa Hondom Legend u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na
LINK...
Posle predstavljanja koncept modela Lamborghini Estoque, očekivali smo da Ferrari odgovori adekvatnom najavom, ali to se nije dogodilo. Predsednik Fiata, Luca di Montezemolo, demantovao je glasine da će se propeti konjić pridružiti razjarenom biku u širenju karoserijske ponude...
Hyundai Santa Fe i dalje drži ubedljivo prvo mesto po broju prodatih vozila u segmentu veliki SUV. To su rezultati analize Evropskog tržišta za prvu polovinu 2008. god. koju je objavio "Automotive News Europe" u svom izdanju od 15 septembra 2008. god. a prema podacima dobijenim od kompanije JATO Dynamics...
Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Honda je prikazala unapređenu verziju svog modela sa trenutno najmanjom emisijom CO2, Civic Hybrid, na pariskom salonu automobila. Iako prodaja još uvek nadmašuje sve planove širom Evrope, Civic Hybrid, čije je težište na niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, je restilizovan.