AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Proizvodnja modela  Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Proizvodnja modela Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Kompanija Mitsubishi obelodanila je plan o proizvodnji svog eletromobila oznake i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Umesto prvo najavljenih 2.000 primeraka, japanska kompanija je objavila plan o proizvodnji 10.000 jedinica i MiEV modela godišnje. Proizvodnja počinje sledeće godine u aprilu mesecu....
Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Iako Michael Schumacher ima skoro 40 godina, želja za trkanjem u njemu se ne gasi. Posle sedam šampionskih titula u Formuli 1, popularni Schumi seo je na motocikl, a uskoro ga čekaju takmičenja u Oscherslebenu. Juče je na ovoj stazi trenirao na svojoj Hondi Fireblade, ali nije dobro prošao...
Grand Motors - Volvo u boji okeana

Grand Motors - Volvo u boji okeana

Svoje ovogodišnje , treće po redu učešće u jedinstvenom nautičkom nadmetanju - Volvo Ocean Race, koje počinje 4. oktobra u španskoj luci Alikante, a završava 27. juna 2009. u ruskoj luci Sankt Peterburg, Volvo automobilska korporacija obeležava posebnim, istoimenim serijama tri modela, od kojih su dva u ponudi i kupcima u Srbiji po cenama od 57.710 i 62.130 Evra...
Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Ford Mustang - novine za 2009. godinu

Posle svog 45. rođendana, Ford Mustang dobija dva ljuta konkurenta i vreme je za neke novine. Podsetimo, Ford Mustang je već 22 godine zaredom najprodavaniji američki sportski automobil. Ali, konkurencija u klasi "pony car" dolaskom Chevrolet Camara i Dodge Challengera SRT8 ozbiljno se zaoštrila...
Novi Suzuki Alto stiže u Pariz

Novi Suzuki Alto stiže u Pariz

Na sajmu automobila u Parizu svetlost dana ugledaće novi Suzuki Alto, najmanji Suzukijev model razvijen na platformi koncept modela A-Star, koji smo mogli videti na januarskom sajmu u Nju Delhiju. Kao što vidimo na fotografijama serijski model nema puno zajedničkog sa konceptom i atakuje na evropski ukus...
Danas poginuo Andrea Pininfarina

Danas poginuo Andrea Pininfarina

Andrea Pininfarina (51) rano jutros izgubio je život u saobraćajnoj nesreći. Andrea je vozio svoj Vespa skuter, blizu sedišta kompanije u Cambianu, nedaleko od Torina, kada je na njega direktno naleteo automobil Ford Fiesta, kojim je upravljao 78-godišnji vozač...
Volkswagen postao treći najveći proizvođač na planeti

Volkswagen postao treći najveći proizvođač na planeti

Volkswagen Group uspeo je u žestokoj konkurenciji da se probije na treće mesto najvećih automobilskih kompanija na planeti. Sa 3,31 milion prodatih automobila u prvih šest meseci tekuće godine, grupacija Volkswagen preotela je treće mesto američkom Fordu...
Audi Q3 2026
Slika nedelje