AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Tri Hondine svetske premijere u Parizu

Tri Hondine svetske premijere u Parizu

Hondin štand na pariskom salonu automobila biće ispunjen modelima koji pokazuju čvrstu rešenost ove kompanije, da se, kako do sada, tako i u budućnosti, posveti smanjenju uticaja svojih vozila na životnu sredinu. Pariski salon automobila je proizvodna i konceptualna premijera i jasno demonstrira Hondinu dugogodišnju posvećenost očuvanju životne sredine.
Forester i Impreza sa Subaru boxer dizel motorom

Forester i Impreza sa Subaru boxer dizel motorom

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila Subaru, danas je najavio da će izložiti svoje modele Forester i Impreza opremljene motorom Subaru Boxer Diesel na manifestaciji Mondiale de l’Automobile (Pariski sajam automobila), koji će za posetioce biti otvoren od 4. do 19. oktobra 2008. ( dani za novinare 2. I 3. oktobar)...
Restilizovana Honda Legend

Restilizovana Honda Legend

Na moskovskom salonu automobila, Honda je po prvi put u Evropi prikazala restilizovanu Hondu Legend. Unapređeni model daje novi i snažniji karakter vodećem modelu Honde i predstavlja odgovor na reakcije kupaca na prethodnu verziju modela...
Kompanija Autočačak predstavila novu Škodu Superb

Kompanija Autočačak predstavila novu Škodu Superb

Ubrzo posle svetske i evropske premijere kompanija "Autočačak" je svim ljubiteljima dobrih automobila predstavila novu Škodu Superb, najveće vozilo u klasi automobila koje proizvodi fabrika Škoda. Kompanija Autočačak planira ove godine da u Srbiji plasira 5.000 Škodinih vozila, što će od 1996. godine, kada je ova kompanija postala generalni uvoznik, dostići broj od 35.000 prodatih vozila. Fotografije sa prezentacije možete pogledati klikom na LINK...
Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota Motor Europe (TME) će uložiti dodatnih 80 miliona evra u svoj Evropski tehnički centar koji se nalazi u Zaventemu, u Belgiji – a to je prvi korak u planu širenja u dve faze koji će za početak otvoriti 250 novih radnih mesta. Toyota tehnički centar počinje sa radom 2009. godine, a formiraće test stazu za potrebe razvoja, uvesti novu opremu za testiranje i renovirati objekte da bi se dobilo dodatnih 12.000 m2 radnog prostora...
Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

U prisustvu specijalizovanih novinara iz elektronskih i štampanih medija, 3. septembra, u svom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih automobila za Srbiju, ozvaničio je potpisivanje ugovora sa košarkaškim klubom Partizan iz Beograda...
Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul prvi put javnosti će biti predstavljena 2. oktobra, na sajmu automobila u Parizu. Soul je hatchback sa pet vrata, kojeg odlikuje visoka linija krova, dugačko međuosovinsko rastojanje i povećano odstojanje od tla...
BMW Z4 - kraj proizvodnje u Spartanburgu

BMW Z4 - kraj proizvodnje u Spartanburgu

Kompanija BMW u četvrtak je u američkom Spartanburgu obustavila proizvodnju modela Z4. Životni ciklus ovog atrktivnog roadstera, koji se od 2004. godine proizvodi u Južnoj Kaliforniji, došao je do kraja...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje