AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia po boljšala ekološku održivost u svojim korejskih fabrikama

Kia po boljšala ekološku održivost u svojim korejskih fabrikama

Iz korporacije Kia Motors javljaju da je njihova proizvodnja vozila, uprkos povećanju njihove prodaje vozila, sada ekološki prihvatljivija nego ikada ranije. Kijina globalna prodaja se u prošloj godini povećala za 1,4% na ukupno  2.746.643 vozila...

Kia po boljšala ekološku održivost u svojim korejskih fabrikama

Istovremeno su inženjeri u najstarijem korejskom proizvođaču automobila mnogo truda ulagali i u održivi razvoj i smanjenje ekološkog otiska u svojim fabrikama u Južnoj Koreji, gde proizvedu skoro polovinu svih Kija (46%).

U tri Kijine najveće fabrike – Hwasung, Sohari i Gwangju – su zahvaljujući fokusiranosti na glavna područja – reciklaža, inicijative zaposlenih, veće investicije, smanjenje količine otpada i tehnologije grejanja – postigli smanjenje emisija karbon dioksida, potrošnje vode i otpada. Ukupno su ove tri mega fabrike u 2013. godini proizvele 1,31 milion vozila i 1,26 miliona motora.

Emisije CO2 nastale u proizvodnji smanjene za 4,7%

U 2013. godini su u Kijinim korejskim fabrikama povećali proizvodnju za 12.947 vozila, ali istovremeno i smanjili emisije CO2  za 4,7% na proizvedeno vozilo (29,4 kg/vozilo), što je značilo smanjene emisija za 30.507 tona na ukupno 788.000 tona. Komparativno gledano smanjenje emisija CO2 u 2013. godini je istovetno količini, koju za smanjenje stakleničkih gasova daje 30,44 miliona borova.

Ukupna potrošnja energije je smanjena za 3,7% (618 teradžula) na 15.930 teradžula, što znači smanjenje od 596 megadžula po svakom proizvedenom vozilu. To su postigli s najmanjom mogućom upotrebom opreme i mašina koji nisu neophodni za delovanje u tim fabrikama.

Kia je takođe obznanila svoju nameru da za sve svoje fabrike  širom sveta dobije sertifikat ISO 50001, koji je međunarodni standard na području planiranja očuvanja energije, a koji je uspostavljen 2011.
godine. Kijina fabrika Gwangju je ovaj sertifikat stekla 2012., a fabrike Sohari i Hwasung – kao i ostale fabrike po svetu – uskoro slede tome, što će se osetiti na još manjoj potrošnji energije.

Kia po boljšala ekološku održivost u svojim korejskih fabrikama

Smanjenje količine potrošene vode

Smanjenje potrošnje vode je Kijin prioritet, jer je Južna Koreja sa samo desetinom globalne godišnje prosečne količine padavina po glavi stanovnika zemlja u kojoj bi moglo doći do nestašice vode.

U 2013. godini potrošnja vode u fabrikama Hwasung, Sohari i Gwangju se u odnosu na godinu ranije smanjila za 305.000 m3 na ukupno 6,17 miliona kubnih metara. To je 6% manje po jedinici i čak 30% manje nego 2003. godine.

To su postigli neprestanim investicijama i poboljšanjima, između ostalog s inicijativom o poboljšanju protoka vode za hlađenje u tornju i povećanjem ponovne upotrebe vode iz kondenzovane pare, koja nastaje tokom proizvodnje. Zaposlene u tim fabrikama takođe motivišu da i kod kuće štede vodu.

Kia po boljšala ekološku održivost u svojim korejskih fabrikama

27-odstotno smanjenje otpada u zadnjih deset godina i veća prerada otpada

U 2013. su zabeležili 3,6% manje otpada, što je čak 8.399 tona manje nego u 2012. godini. Kod svakog vozila, koje su proizveli u Koreji, količinu otpada su smanjili za 8 kg, što je 4,6% manje nego godinu
ranije. U zadnjoj dekadi se količina otpada smanjila za čak 27% po vozilu.

Od 221.937 tona otpada, koji su preradili u 2013., reciklirali su čak 93,3% (uključujući i 10.381 tonu čelika, što je 494 tone i 5% više recikliranog čelika nego godinu ranije). To je posledica fokusiranosti na što veće iskorišćenje prerađenih otpadnih materijala. Neprestana zalaganja u smanjivanju količine otpada u svim fabrikama pokazuju se kao vrlo uspešna.

Otpad, koji se ne može preraditi ili ponovo upotrebiti, zatrpava se ili pali na deponiji, tako da takav otpad predstavlja samo 1% čitavog fabričkog otpada. Fabrika Sohari u kojoj godišnje proizvedu 340.000 vozila, od 2008. godine može se pohvalti sa 0% otpada koji ide u zemlju.

Kia Motors se obavezala da će i dalje razvijati učinkovite mere i poboljšanja sa kojima bi u svojim proizvodnim procesima mogla smanjiti svoj uticaj na okolinu. Kijina zalaganja, koja između ostalog uključuju masovnu proizvodnju vozila s alternativnim pogonima i upotreba prerađenih i okolini prihvatljivijih materijala u svojim vozilima, prepoznao je Interbrand, vodeća svetska konsalting kompanija, koji je Kiju na svom spisku najzelenijih globalnih brendova (Best Global Green Brands 2013) postavio na 37. mesto.

Kia PR

123456. . .1623
AMG Experience 2025
Slika nedelje