Najnovije vesti iz auto industrije
U svetu prodato više od milion vozila Toyota Prius
Objavljeno: 15.05.2008.
Toyota Motor Corporation (TMC) danas je objavila da je ukupna prodaja Toyote Prius, na globalnom nivou prešla cifru od 1 milion, sa približno 1,028,000 prodatih vozila računajući do kraja aprila ove godine*1. Trenutno je prodaja Priusa u porastu u više od 40 zemalja i regiona, posebno u Japanu i u Severnoj Americi.
Na osnovu podataka o prodaji sakupljenih do 30.aprila 2008.godine, TMC veruje da su Prius vozila širom sveta doprinela smanjenju emisije CO2 (koja se smatra uzrokom globalnog zagrevanja) stvaranjem približno 4.5 miliona tona*2 CO2 manje u poređenju sa vozilima koja imaju benzinski pogon iz iste klase i sličnih dimenzija i performansi u vožnji. Prius je lansiran u Japanu 1997.godine, a sa prodajom se počelo 2000.godine u Evropi, Severnoj Americi i ostalim tržištima. Godine 2005. Toyota je počela da proizvodi Prius izvan Japana u Changchunu u Kini, a početak prodaje Prius vozila u Južnoj Koreji očekuje se u drugoj polovini 2009.godine.
Godine 2003, druga generacija Priusa, u koji je ugrađen Toyota Hybrid System II, predstavljena je sa poboljšanim performansama za očuvanje životne sredine i većom snagom. U avgustu 2007.godine, Prius G, S i S “Standard Package” japanski modeli dostigli su potrošnju od 29.6km/l u seriji testova JC08 koje je japansko Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu i transport uvelo neposredno pre toga. (Prius S i S “Standard Package” modeli dostigli su 35.5km/l na prethodnoj seriji 10-15 testova). Prius je takođe jedno od prvih vozila koja su u skladu sa novim standardima potrošnje goriva 2015 u Japanu, koje propisuje Zakon o racionalnom korišćenju energije.
U okviru svoje politike davanja visokog prioriteta pitanjima zaštite životne sredine, Toyota je učinila beskompromisan napor da promoviše i popularizuje hibridnu tehnologiju, prvenstveno koristeći Prius. Kako se hibridna tehnologija može primeniti na širok dijapazon vozila, Toyota planira prodaju million ili više hibridnih vozila godišnje što je pre moguće u deceniji koja počinje 2010.godine.
Goran Sarić - Automagazin
Moskovski sajam automobila pre nekoliko dana otvorio je svoja vrata za javnost, kada je svetlost dana ugledalo nekoliko svetskih premijera. Jedna od njih je i debi koncepta Mazda Kazamai isnpirisana "vrtlozima vetra"...
U okviru međunarodne strategije grupacije Renault-Nissan-Samsung najviše se očekuje od saradnje prve dve kompanije. Treća i manje poznata marka, Renault Samsung Motors igra vodeću ulogu na domaćem korejskom tržištu. Veliki sedani SM5 i SM7 igraju važnu ulogu u licencnoj proizvodnji Nissana, a portfolio se proširuje sa još jednim modelom...
Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, proširio je ponudu u familiji Defender, pik-ap verzijom 130 High Capacity. Ta varijanta na našem tržištu ima N1 homologaciju, što znači da se registruje kao komercijalnio vozilo, pa se po tom osnovu kupcu vraća iznos uplaćenog PDV-a. Novitet se nudi po ceni od 27.490 evra. U navedenu cenu su uključeni carina i transportni troškovi do magacina na Novom Beogradu...
Nakon proslave u Aranđelovcu, mesec avgust će biti obeležen brendovima: Mercedes-Benz putnička vozila, Mercedes-Benz transporteri, Mitsubishi Fuso Canter i Chrysler Jeep Dodge putnička vozila, na jednom od najvažnijih sportskih takmičenja u našoj zemlji - 33. Kupa Đerdapa, koji se održava od 28. do 31. avgusta, u Donjem Milanovcu...
Renault će na tržištima Brazila i Argentine od oktobra ove godine početi prodaju novog gradskog zabavnog modela imena Renault Sandero Stepway. Posle limuzine i MCV verzije modela Dacia Logan, francuski proizvođač odlučio je da Sandero ponudi i u SUV obliku i to pod znakom Renaulta...
Ubrzo posle svetske i evropske premijere novi Seat Ibiza, jedan od najbezbednijih evropskih automobila u A klasi, predstavljen je ljubiteljima dobrih automobila u Srbiji i Crnoj Gori, na Autokomerc karting stazi u Beogradu. Dinamičan izgled „strele“ novoj Ibizi dao je Luk Donkervolke (Luc Donckerwolke), bivši dizajner Lamborghinija...
U prvoj polovini godine, S–Lizing i S-Rent finansirali su kupovinu na lizing 1.375 putničkih automobila što je porast od 88% u odnosu na isti period prošle godine. Prema statistici S-lizinga, kompanije i preduzetnici su se prvenstveno odlučivali za kupovinu vozila marke Opel. Nakon toga su rangirani automobili marke Kia, Ševrolet, Škoda, Citroen, Ford i Pežo.
Kako piše britanski "Autocar", Mercedes-Benz planira da proširi svoj portfolio malim soft-roader imena BLK. Mercedes-Benz BLK na tržište bi trebao stići 2011. godine, kao deo modelske ponude A i B klase...
Francuska kompanija Peugeot na sajmu automobila u Parizu predstaviće potpuno novu studiju RC, koja pored dizajnerskih novina donosi i nekoliko tehnoloških rešenja budućnosti, koja će biti instalirana u Peugeotove modele narednih godina...