Najnovije vesti iz auto industrije
Subaru 2.5 T - najbolji motor u klasi od 2 do 2.5 L za 2008. godinu
Objavljeno: 14.05.2008.
Fudži Hejvi Industris, Japanska kompanija koja proizvodi automobile Subaru, sa zadovoljstvom je objavila da je njihov 2,5 litarski horizontalno postavljeni 4-cilindarski bokser motor sa turbo-punjačem izabran za pobednika takmičenja „Nagrada za međunarodni motor godine 2008“ i to u kategoriji motora zapremine od 2 do 2,5 litre. Svečana dodela nagrada održana je protekle nedelje na sajmu motora u Štutgartu, u Nemačkoj.

Motor je osvojio najveći broj glasova žirija kao i prošle godine.
Žiri koji je ocenjivao motore i dodeljivao nagrade je činilo 65 renomiranih novinara iz 32 zemlje, a takmičenje je organizovalo najveće Britansko udruženje specijalizovanih magazina „UKIP Media&Events“ – sektor za automobilske magazine, u koje spadaju i poznati „Engine Technology International” i “Automotive Testing Technology International” koji su specijalizovani za testiranje novih automobilskih tehnologija. Sudije su koristile svoja tehnološka znanja i utiske ocenjujući performanse automobila, upravljivost, lakoću upravljanja, ekonomičnu potrošnju i rafiniranost. Na osnovu poena koje su dodeljivali članovi žirija dodeljene su nagrada za generalni plasman, nagrade za najbolji motor u osam klasa i specijalne nagrade u još tri kategorije.
Subaruov 2,5 litarski motor koji je ovenčan nagradom odlikuje povećan obrtni moment pri niskom i srednjem broju obrtaja čime nudi bolju ukupnu efikasnost i praktičnu upotrebljivost. Promene dizajna, uključujući i izgled turbo-punjača, unapredile su snažan i kontrolisani odgovor vozila na vozačeve zahteve, a takođe i zaštitu okoline. On se trenutno ugrađuje u subaruovog Forestera i Imprezu za evropsko, severno-američko i australijsko tržište, u model Legasi za tržišta Severne Amerike i Australije kao i u Autbek za kupce u Severnoj Americi.
Goran Sarić - Automagazin
Najuspešnije i najpopularnije porodično kampersko vozilo u svojoj kategoriji, Volkswagen California, na ovogodišnjem međunarodnom sajmu privrednih vozila i karavana "Caravan Salon" u Düsseldorfu, proslaviće svoj 20. rođendan...
Moskovski sajam automobila pre nekoliko dana otvorio je svoja vrata za javnost, kada je svetlost dana ugledalo nekoliko svetskih premijera. Jedna od njih je i debi koncepta Mazda Kazamai isnpirisana "vrtlozima vetra"...
U okviru međunarodne strategije grupacije Renault-Nissan-Samsung najviše se očekuje od saradnje prve dve kompanije. Treća i manje poznata marka, Renault Samsung Motors igra vodeću ulogu na domaćem korejskom tržištu. Veliki sedani SM5 i SM7 igraju važnu ulogu u licencnoj proizvodnji Nissana, a portfolio se proširuje sa još jednim modelom...
Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, proširio je ponudu u familiji Defender, pik-ap verzijom 130 High Capacity. Ta varijanta na našem tržištu ima N1 homologaciju, što znači da se registruje kao komercijalnio vozilo, pa se po tom osnovu kupcu vraća iznos uplaćenog PDV-a. Novitet se nudi po ceni od 27.490 evra. U navedenu cenu su uključeni carina i transportni troškovi do magacina na Novom Beogradu...
Nakon proslave u Aranđelovcu, mesec avgust će biti obeležen brendovima: Mercedes-Benz putnička vozila, Mercedes-Benz transporteri, Mitsubishi Fuso Canter i Chrysler Jeep Dodge putnička vozila, na jednom od najvažnijih sportskih takmičenja u našoj zemlji - 33. Kupa Đerdapa, koji se održava od 28. do 31. avgusta, u Donjem Milanovcu...
Renault će na tržištima Brazila i Argentine od oktobra ove godine početi prodaju novog gradskog zabavnog modela imena Renault Sandero Stepway. Posle limuzine i MCV verzije modela Dacia Logan, francuski proizvođač odlučio je da Sandero ponudi i u SUV obliku i to pod znakom Renaulta...
Ubrzo posle svetske i evropske premijere novi Seat Ibiza, jedan od najbezbednijih evropskih automobila u A klasi, predstavljen je ljubiteljima dobrih automobila u Srbiji i Crnoj Gori, na Autokomerc karting stazi u Beogradu. Dinamičan izgled „strele“ novoj Ibizi dao je Luk Donkervolke (Luc Donckerwolke), bivši dizajner Lamborghinija...
U prvoj polovini godine, S–Lizing i S-Rent finansirali su kupovinu na lizing 1.375 putničkih automobila što je porast od 88% u odnosu na isti period prošle godine. Prema statistici S-lizinga, kompanije i preduzetnici su se prvenstveno odlučivali za kupovinu vozila marke Opel. Nakon toga su rangirani automobili marke Kia, Ševrolet, Škoda, Citroen, Ford i Pežo.
Kako piše britanski "Autocar", Mercedes-Benz planira da proširi svoj portfolio malim soft-roader imena BLK. Mercedes-Benz BLK na tržište bi trebao stići 2011. godine, kao deo modelske ponude A i B klase...