Najnovije vesti iz auto industrije
BMW M3 Cabrio - zvanične informacije i fotografije
Objavljeno: 17.01.2008.
Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Ipak, podsetimo se, jedan od najvažnijih zahteva postavljenih pred stručnjake u BMW Motorsportu bio je učiniti Cabriolet jednako sportskim i agilnim kao i Coupe verziju. Ovom cilju, kao što smo i očekivali, isprečila se veća masa kabrioleta, koja iznosi 1810 kilograma (zbog dodatnih ojačanja karoserije koja su potrebna zbog nedostatka krova). To znači da je masa cabrio izvedbe modela M3 veća od Cuope modela M3 preko 200 kilograma. To je se odrazilo i na ubrzanja: iz mesta do "stotke" ovaj bavarski ulični "ratnik" sprinta za 5,3 sekunde, što je za pola sekunde lošiji rezultat od modela M3 Coupe. Maksimalna brzina modela BMW M3 Cabrio elektronski je ograničena na 250 km/h.

Na drugu stranu, M3 Cabrio oduševljava rešenjima na sistemu za spuštanje krova. Krov je sačinjen od tri dela, elektronski se kontroliše i proces otvaranja krova traje samo 22 sekunde. Elektrohidraulični sklopivi krov moguće je sklapati i pomoću standardnog daljinskog upravljača. Iako je masa povećana, ne treba sumnjati da će vozne osobine M3 Cabrio biti na visokom nivou, a tome u prilog idu i svi elektronski sistemi zaduženi za vrhunske performanse i stabilnost automobila. Neki od njih su i ABS, ASC, CBC, DSC, Variable M Differential Lock standardni, a neki kao što je EDC (Electronic Damper Control) dolazi kao opcija.

Podsetimo, agregat je zapremine 3 999 cm3 i razvija 420 konjskih snaga pri 8 300 o/min i maksimalni Obrtni moment od 400 Nm pri 3 900 o/min. Aluminijumski blok motora proizvodi se u Landshutu, odakle izlaze i blokovi agregata za Formulu 1. Za optimalnu smešu brine se "VANOS", sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila, kome je potrebno extremno malo vremena za promenu odnosa vazduha i benzina. O razvoju materijala za agregat dovoljno govori i činjenica da je novi motor čak 15 kilograma lakši od V6 motora koji je pokretao prethodni model. U ponudi će biti standardni 6-stepeni manuelni menjač, ali i novi 'M DKG' menjač sa dve lamele, koji je opremljen i sa "Drivelogic" sistemom sa 11 elektronski kontrolisanih programa vožnje.
Goran Sarić - Automagazin
Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Honda je prikazala unapređenu verziju svog modela sa trenutno najmanjom emisijom CO2, Civic Hybrid, na pariskom salonu automobila. Iako prodaja još uvek nadmašuje sve planove širom Evrope, Civic Hybrid, čije je težište na niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, je restilizovan.
Pod sloganom „Verovatno najbolje vozilo na planeti?“, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, kupcima u Srbiji nudi ograničenu količinu vrhunskog modela Discovery 3 iz modelske 2009. godine sa specijalnom cenom, počevši od 47.900 evra sa PDV-om, u dinarskoj protivvrednosti.
Sajam automobila u Parizu jeste mesto gde je Lexus prvi put javnosti predstavio elegantni i luksuzni kabriolet sa oznakom IS 250C. Kabriolet prestižnog proizvođača nudi vetar u kosi, uz zadržavanje komfora i luksuza standardne verzije modela IS...
Žiri ankete evropski Auto godine 2009 izabrao je sedam finalista. U prvom krugu bili su nominovani automobili koji se u Evropi prodaju, ili će se početi prodavati 12 meseci pre objavljivanja rezultata...
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je, kao prva u svetu, razvila vazdušni jastuk za glavu putnika instaliran u naslone za glavu u zadnjim sedištima. Od sada, putnici u Toyotinim automobilima koji se voze pozadi, biće daleko bezbedniji...
Kompanija Audi u Parizu je predstavila model A4 sa oznakom concept e, koji se trenutno nalazi u razvojnoj fazi. Sofisticirana tehnologija nalazi se pod haubom: TDI agregat snage 120 konjskih snaga i Obrtni moment od 290 Nm. Potrošnja: 3,99 L/100 km...
Prisutnošću na glavnim područjima tržišta Srbije i tržišta Crne Gore, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora neprekidno teži da svojim klijentima približi prave vrednosti Mercedes-Benz proizvoda uz neprikosnovenu profesionalnost i posvećenost u pružanju usluga, a sve to u saglasnosti sa Daimler standardima...
General Motors demonstrira raznolikost svojih brendova, koncepte pokretljivosti, alternativnih pogona i stručnost dizajna na Sajmu automobila u Parizu 2008. godine (od 4. do 19. oktobra 2008.) sa osam svetskih i evropskih premijera, i izložbom sadašnjih i budućih pro-ekoloških tehnologija...