Alfa Romeo MiTo - tehnički podaci i fotografije
Posle zvaničnih fotografija, predstavljamo Vam i oficijalne podatke vezane za motorizaciju novog Alfinog modela koji privlači veliku pažnju javnosti. Od početka prodaje u ponudi će biti dva turbo motora: benzinski 1.4 TB i dizel 1.6 JTDM, i jedan atmosferski benzinac 1.4 MPI...
Svi agregati biće upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem. Podsetimo, Alfa Romeo MiTo atakuje na tržišni segment atraktivnih "hot-hatch" modela. Kompaktni hatcback, čiji izgled je inspirisan modelom Alfa Romeo 8C Competizione, meri 4,06 m dužine, 1,72 m širine i 1,44 metra visine. Kao što smo istakli, tri pomenuta agregata u ponudi će biti dostupna sa manuelnim menjačem, a kasnije će ponuda biti proširena sa dvolamelastim DDCT menjačem, kao i novi agregatima s elektronskim upravljanjem ventila, sistemom Multiair.
Agregat 1,4 TB razvija snagu od 155 konjskih snaga pri 5.500 o/min. Maksimalni Obrtni moment motora iznosi 206 Nm, ali posebnim Overboost sistemom Obrtni moment se povećava na 230 Nm pri 3.000 o/min. Motor je opremljen turbopunjačen niskog pritiska, kojim upravlja elektronika. MiTo opremljen 1.4 TB agregatom iz mesta do stotke stiže za samo 8 sekundi, dok je maksimalna brzina 215 km/h.
Novi turbodizel agregat 1.6 JDM ima snagu od 120 konjskih snaga. Od svog prethodnika, agregata 1.9 JTD, novi motor se razlikuje po daleko manjoj emisiji CO2. Novi agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu i obezbeđuje četvrtinu veći Obrtni momenat: 320 Nm pri 1.750 o/min. Ono što iznenađuje kod ovog agregata jeste činjenica da je već pri 1.500 o/min dostupno velikih 280 Nm. 1.6 JTDM agregat opremljen je turbinom promenljive geometrije lopatica, sistemom recirkulacije izduvnih gasova kao i sistemom filtera štetnih čestica.
Treći agregat zadovoljiće kupce koji ne preferiraju sportske karakteristike svojih ljubimaca. Benzinski atmosferski, 1.4 MPI razvija 79 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 120 Nm pri 4.750 o/min. Alfa ističe da je 1.4 MPI agregat namenjen vozačima koji su tek dobili vozačku dozvolu, jer po budućem italijanskom zakonu, vozači koji su tek položili vozački ispit imaće pravo da upravljaju samo automobilima pogonjenim motorima određene snage.
Već se špekuliše o mogućem predstavljanju GTA verzije, koju bi pokretao motor snage veće od 200 konjskih snaga, ali za sada nema zvaničnih informacija o sportskoj verziji modela MiTo. Što se sigurnosti tiče, možemo pohvaliti činjenicu da će MiTo već u standardnoj verziji biti opremljen vazdušnim jastucima, ABS-om, ESP-om, EBD-om, a alkotest biće ponuđen kao opcija. MiTo već sledećeg meseca kreće u prodaju, najpre u Italiji, posle i na ostalim tržištima. Nadamo se da će MiTo u najskorije vreme stići u našu zemlju, jer se radi o izuzetno atraktivnom i cenovno pristupačnom modelu široj ciljnoj grupi kupaca.
Alfa Romeo MiTo - pregled pogonskih agregata: | |||
Motor: | 1.4 MPI | 1.4 TB | 1.6 JTDM |
Zapremina motora (cm3): | 1.368 | 1.368 | 1.598 |
Broj cilindara / Ventila: | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Maksimalna snaga (kW / o / min): | 58/6.000 | 114/5.500 | 88/3.750 |
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o / min): | 120/4.750 | 230/3.000 | 320/1.750 |
Maksimalna brzina (km/h): | 165 | 215 | 198 |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s): | 12,3 | 8,0 | 9,9 |
Prosečna potrošnja (L/100 km): | 5,9 | 6,5 | 4,8 |
Goran Sarić - Automagazin