BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila
Još od 2005 godine, Daimler sa izuzetnim uspehom nudi visoko efikasnu BlueTec dizel tenologiju za komercijalna vozila. Oko 160.000 BlueTec komercijalnih vozila se od tada pojavilo na evropskim ulicama, uključujuci Mercedes-Benz teretna vozila, Mercedes-Benz transporter Vario, kao Mercedes-Benz i Setra autobuse...
Više od 90 % ovih vozila ispunjava Euro5 standard koji se odnosi na emisiju CO2, a koji tek treba da stupi na snagu u jesen 2009 godine. Do sada, ova BlueTec vozila uštedela su svojim vlasnicima oko 400 miliona litara dizel goriva i 100 miliona tona CO2 koji nije isporučen u okruženje. - 160,000 BlueTec vozila na ulicama u svakodnevnoj upotrebi - 400 miliona litara diezel goriva ušteđeno - 100 miliona tona emisije CO2 izbegnuto
Nova BlueTec dizel tehnologija je izuzetno efikasna jer zadovoljava EU4 i EU5 ekološke norme za komercijalna vozila. Bluetec je posebna tehnologija jer kombinuje ekološki i ekonomski faktor. Poredeći sa prethodnim EU3 standardima, izduvni gasovi sadrže 80% manje štetnih materija i 60% manje nitrogen-oxida. U isto vreme, BlueTec automobili troše između dva i pet procenata manje dizel goriva od standardne koncepcije, što na distanci od 150.000 kilometara rezultira uštedom 1.500 do 2.000 litara goriva.
Šta je zapravo BlueTec? Prvo je bilo potrebno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak ubrizgavanja. Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodenu paru. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama.
BlueTec tehnologija prvi put je korišćena u Mercedes-Benz vozilima 2005. godine, kada je ugrađivana u Mercedes-Benz teške "long-distance" kamione. Kupci su mogli naručiti BlueTec 4 tehnologiju, koja zadovoljava EU4 standarde, već od oktobra 2006. godine, ili BlueTec 5 tehnologiju, koja zadovoljava EU5 stroge ekološke norme koje na snagu stupaju sledeće godine. Tehnologija je sukcesivno proširena na Mercedes-Benz specijalne modele Econic i Unimog, kao i u autobuse Mercedes-Benz i Setra. Nova BlueTec tehnologija standardno se ugrađuje u ovim vozilima od jeseni 2006. godine. Goran Sarić - Automagazin