Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!

Hyundai i30 postao je prvi model korejske kompanije, koji je na testovima Euro NCAP osvojio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Na novom "shakedown-u" u Euro NCAP laboratoriji i30 je osvojio 34 boda za zaštitu putnika, 38 bodova za zaštitu dece i 14 bodova za zaštitu pešaka...

Podsetimo, prvo testiranje bezbednosti Hyundai i30 prošao je prošle godine, kada je osvojio četiri NCAP zvezdice i zabeležio zaostatak za sestrinskim modelom Kia Cee'd, koja je osvojila 5 zvezdica. Najveći problem kod i30 bila je konstrukcija instrumentalne table, koja je povredila kolena vozača. Ali, nedavno je realizovan drugi test bezbednosti, gde je i30 zabeležio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost. Prilikom čeonog udara konstrukcija prostora za putnike ostala je stabilna i i30 osvaja 13 od mogućih 16 bodova. Bodovi su izgubljeni kod povreda nogu vozača i rešenja kod konstrukcije letve violana i sistema za podešavanje volana, ali to je promenljivo kod različitih pozicija sedenja. i30 je osvojio i maksimalan broj bodova kod bočnog sudara plus 2 boda za bočni udarac u stub. Ukupno 13 bodova za čeoni udarac plus 16 bodova za bočni udar, 2 boda za bočni udarac u stub i 3 boda za opominjač za neaktivirane sigurnosne pojaseve daje rezultat od 34 boda, što je dovoljno za maksimalnih 5 zvezdica.

Kod zaštite dece važno je istaći da Airbag suvozača može biti deaktiviran, kako bi na prednje sedište suvozača moglo biti instalirano sedište za decu okrenuto u kontra smeru od smera kretanja automobila. Informacije o aktuelnom statusu vazdušnog jastuka za suvozača (uključeno / isključeno), prema Euro NCAP-u, nisu dovoljno jasno istaknuti, što važi i za oznake ISOFIX na zadnjim sedištima. Kod zaštite deteta pešaka, i30 je dobio visoke ocene Euro NCAPA-a, ali nešto lošiji rezultat zabeležen je prilikom udara u odraslog pešaka. Rezultat je 14 bodova od mogućih 36, što je učinak od 40% i znak da proizvođači moraju još puno da urade na polju sigurnosti pešaka. Goran Sarić - Automgazin