AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

General Motors je danas zakoračio u svoje sledeće stoleće predstavljanjem dugo očekivane proizvodne verzije modela Chevrolet Volt – vozila sa sposobnošću vožnje bez potrošnje goriva i bez emitovanja izduvnih gasova u opsegu do 60, uz mogućnost povećanja dometa u stotinama dodatnih kilometara...

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

“Otkrivanje proizvodne verzije Volt-a predstavlja sjajan način da zakoračimo u naše drugo stoleće.” - ističe Rick Wagoner, Predsednik UO i Izvršni direktor GM-a. “Volt simboliše GM-ovu snažnu predanost budućnosti … predstavljaući upravo onu vrstu tehnološke inovativnosti ptrebnu našoj industriji kako bi odgovorila na današnje i buduće energetske i izazove zaštite životne sredine”.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Oblik prati funkciju Dizajn proizvodne verzije Volt-a je evoluirao od originalnog koncepta koji je predstavljen na Severno-američkom sajmu automobila u Detroitu 2007. godine. Obzirom da aerodinamika igra ključnu ulogu za povećanje opsega vožnje, GM-ovi konstruktori su razvili aerodinamički efikasan dizajn za proizvodnu verziju vozila. Mnogi od dizajnerskih motiva u konceptu vozila su opstali u proizvodnoj verziji, uključujući i zatvorenu rešetku hladnjaka, atletski stav, dizajn zadnjeg dela, spoljne retrovizore itd. Volt-ov zaobljen prednji deo, suženi ugaoni delovi i rešetka su funkcionalni, omogućavajući lako kretanje vazduha oko automobila. U zadnjem delu automobila, oštre ivice i pažljivo izveden spojler omogućuju da vazduh lako i brzo „odleti“. Agresivan nagib vetrobrana and zadnje staklo pomažu da se smanji turbulencija i vučenje. Kroz blisku saradnju sa GM-ovim stručnjacima za aerodinamiku pri uobličavanju Volt-a, konstruktorski i inženjerski timovi GM-a su razvili jedno od najdinamičnijihg vozila u istoriji GM-a. Proveli su stotine sati rada na Volt-u, u GM-ovom vazdušnom tunelu, u ponavljanim ispitivanjima delova kao što su prednje i zadnje sprovodnike vazduha, zadnji spojler, spojleri prednjeg i zadnjeg branika i spoljni retrovizori. Aerodinamička poboljšanja su omogućila GM-u da dostigne ciljani opseg vožnje do 60km, bez upotrebe benzina i bez stvaranja izduvnih gasova.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

U unutrašnjosti, Volt nudi prostor, udobnost, pogodnost korišćenja i bezbednost kakve bi kupac očekivao kod sedan vozila sa 4 sedišta, a sve ovo se nudi u mnoštvu različitih boja unutrašnjosti, izvedbi osvetljenja i kombinacija opreme, kao nijedan do sada ponuđen Chevrolet u sedan izvedbi. Moderni komandni elementi, 2 informativna displeja i centar za zabavu i informisanje koji reaguje na dodir, izdvajaju unutrašnjost Volt-a od drugih vozila prisutnih na tržištu. Neke od unutrašnjih tehnoloških crta Volt-a obuhvataju: • LCD instrument tabla podesiva prema potrebama vozača • Standardni 7-inčni informativni monitor koji reaguje na dodir • Komande klima uređaja i funkcija u vidu monitora koji reaguje na dodir • Opcioni navigacioni sistem sa ugrađenim hard diskom za pohranjivanje mapa i muzike • Standard Bluetooth priključak za mobilne telefone i USB/Bluetooth priključak za muziku

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Nova era automobilskog prevoza Volt predvodi novu eru u elektrifikaciji automobila, stvarajući novu klasu vozila, koja je poznata kao Električna vozila produženog dometa, ili E-REV. Volt koristi električnu energiju za pogon u svakom trenutku i pri svim brzinama. Za vožnje do 60 km, Volt se napaja samo električnom energijom pohranjenom u litijum-jonskom akumulatoru. Kada se potroši energija akumulatora, generator, sa pogonom na benzin/E85 obezbeđuje kontinualno snabdevanje električnom energijom za električni pogon Volt-a, istovremeno nastavljajući da puni akumulator. Ovaj način rada povećava opseg kretanja Volt-a za nekoliko stotina dodatnih kilometara, se potrebno akumulator može ponovo napuniti. Za razliku od konvencionalnih vozila na električni pogon, Volt eliminiše nervozu zbog približavanja opsegu kretanja, dajući pouzdanje i smirenost zahvaljujući saznanju da vozača neće izdati prazan akumulator. Volt se može puniti na standardnim utičnicama od 230 v koje se koriste u domaćinstvima. Inteligentna tehnologija punjenja vozila omogućuje da se akumulator Volt-a napuni za manje od tri sata. Vreme punjenja se skraćuje ukoliko akumulator nije potpuno ispražnjen. GM procenjuje da će noćno punjenje potrebno za prelaženje 60 km na električni pogon, koštati ne više od 1 evra.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Cena vožnje Volt nudi odlične performanse vožnje u začuđujuće tihoj unutrašnjosti. Više od 220 litijum-jonskih ćelija koje se nalazi u akumulatorskom sklopu Volt-a obezbeđuju dovoljnu snagu. Volt-ova jedinica za električni pogon isporučuje energiju ekvivalentnu snazi od 150ks, 370 Nm instantnog obrtnog momenta, uz najveću brzinu od 161 km/h. Izostanak buke u radu motora, uz posebne materijal za upijanje zvuka, čine Volt naročito tihim vozilom. GM procenjuje da će vožnja Volt-om koštati oko 2 evro centa po pređenom kilometru, na električni pogon, u odnosu na 12 evro centi pri korišćenju goriva, po ceni od 1,5 evra. Za prosečnog vozača koji prelazi 60km dnevno, (ili 22,000 km godišnje) ovo donosi godišnju uštedu od 2,200 evra godišnje. Punjenjem električne energije u noćnom režimu, GM procenjuje da će kilometar pređen Volt-om na električni pogon koštati oko jedne šestine cene vožnje konvencionalnim vozilom na benzinski pogon.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Očekuje se da će se Volt proizvoditi u GM-ovom pogonu Detroit-Hamtramck, što zavisi od uspeha pregovora o vladinim podsticajima. Predviđeno je da proizvodnja počne krajem 2010 godine, za modele namenjene za američko tržište. Još nema najava za cene. GM PR

Toyota “iQ” među 15 najboljih  za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota “iQ” među 15 najboljih za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je njen novi “iQ” ultra kompakt - vozilo koje prevazilazi sve klasične pojmove malog automobila - ušao u izbor od najboljih 15* za nagradu za dobar dizajn (Good Design Award) 2008 i takmiči se za veliku nagradu za dobar dizajn (Good Design Grand Award) počevši od 6. novembra ove godine...
Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najluksuznijeg modela Honde u Evropi. Kompletan foto album sa Hondom Legend u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK...
Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Posle predstavljanja koncept modela Lamborghini Estoque, očekivali smo da Ferrari odgovori adekvatnom najavom, ali to se nije dogodilo. Predsednik Fiata, Luca di Montezemolo, demantovao je glasine da će se propeti konjić pridružiti razjarenom biku u širenju karoserijske ponude...
Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe i dalje drži ubedljivo prvo mesto po broju prodatih vozila u segmentu veliki SUV. To su rezultati analize Evropskog tržišta za prvu polovinu 2008. god. koju je objavio "Automotive News Europe" u svom izdanju od 15 septembra 2008. god. a prema podacima dobijenim od kompanije JATO Dynamics...
Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje