AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Sajam automobila Novi Sad - hostese

Sajam automobila Novi Sad - hostese

Nijedan sajam automobila ne može se zamisliti bez harizmatičnih lepotica. One su nezaobilazan ukras skoro svakog automobila na svim štandovima svakog proizvođača automobila. Ovo je naš izbor hostesa na sajmu automobila u Novom Sadu. Fotografije možete pogledati u galeriji automagazin portala ili jednostavnik klikom na LINK...
Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Toyota Motor Corporation (TMC) je objavila da počinje sa prodajom svog novog „mikro premium” automobila, „iQ”, u Japanu, počevši od 20. novembra. Toyota iQ kombinuje izvanredne performanse i superioran kvalitet u ultrakompaktnom obliku koji menja tradicionalan način razmišljanja o malim automobilima...
Otvoren Centar komercijalnih vozila Mercedes-Benz Beograd

Otvoren Centar komercijalnih vozila Mercedes-Benz Beograd

U saradnji sa matičnom kućom Daimler AG, 24. oktobra 2008, kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je otvorila najveći i najmoderniji Centar komercijalnih vozila Mercedes-Benz u ovom delu Evrope. Objekat površine 4.210 m² izgrađen je na prostoru od 25.000 m² i nalazi se u industrijskoj zoni Krnješevci, na 25 km od Beograda, na auto-putu Beograd-Zagreb...
EKO YU na sajmu automobila u Novom  Sadu

EKO YU na sajmu automobila u Novom Sadu

EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, vodeće energetske grupacije u Grčkoj i širem regionu jugoistočne Evrope i ove godine nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji. Na ovogodišnjem Sajmu automobila, naši proslavljeni vozači, Pavle Komnenović i Andrej Kolundžić će promovisati EKO RACING tim...
`Kineski Zmaj` na sajmu automobila u Novom Sadu

`Kineski Zmaj` na sajmu automobila u Novom Sadu

"Progres Autokuća" na sajmu automobila u Novom Sadu predstavlja prvi automobil koji je došao u našu zemlju, a proizveden je u fabrici "ShuangHuan" u Kini, zemlji gde je svaki šesti stanovnik zaposlen u autoindustriji. Reč je o džipu marke CEO, savremenom automobilu savršenih performansi...
Milovan Vesnić organizovao `dan za novinare`

Milovan Vesnić organizovao `dan za novinare`

Obično se kaže da je statistika poput bikinija: otkriva sve osim najbitnijeg. Ali, u ovom slučaju pokazuje mnogo toga. Pilot tima "AK Optima Modriča", Milovan Vesnić ove godine pobedio je na svih 6 odžanih trka u prvenstvu Srbije na kružnim stazama i tako još jednom potvrdio svoj vozački potencijal. Povodom ovog uspeha, na Tari je održan "dan za novinare", gde su predstavnici medija imali priliku da se provozaju sa šampionom...
Grand Motors - Ford Transiti po super ceni

Grand Motors - Ford Transiti po super ceni

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, kupcima u Srbiji nudi ograničenu količinu lakih komercijalnih vozila Tranzit po specijalnoj, promotivnoj ceni, koja za verziju van sa dizel motorom od 2,2 litra (85 KS) počinje od 16.775. To je za desetak odsto niže od redovne cene za isti model...
Sajam automobila Novi Sad - Mercedes-Benz ML 2008

Sajam automobila Novi Sad - Mercedes-Benz ML 2008

Na sajmu automobila u Novom Sadu predstavljena je nova generacija Mercedes-Benz M-Klasa, koja je trendseter među današnjim SUV vozilima. Mercedes-Benz ML sa lakoćom održava poseban status kroz karakterističnu dinamiku pri vožnji, dizajn, spojem snažnih preformansi kako pri vožnji na asfaltu, tako pri terenskoj, zahtevnoj vožnji.
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje