AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Grand Motors - Fordovi nikad jeftiniji

Grand Motors - Fordovi nikad jeftiniji

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, kupcima u Srbiji nudi izuzetnu mogućnost da od 10. do 15. novembra u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Novom Sadu, Subotici, Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Čačku i Nišu kupe automobile i laka komercijalna vozila po izuzetno povoljnim cenama...
Subaru bokser dizel stigao u Srbiju - Cene poznate!

Subaru bokser dizel stigao u Srbiju - Cene poznate!

U prijatnoj atmosferi zgrade Narodnog pozorišta sinoć je domaćim medijima predstavljen prvi bokser dizel motor na svetu, u produkciji kompanije Subaru. U konceptu pozorišnog performansa, u kojem je narator bio naš poznati glumac Božidar Stošić, predstavljne su prednosti novog Subaru bokser turbodizel motora. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji portala ili klikom na LINK...
MTM - Motoren Technik Mayer dolazi u Srbiju

MTM - Motoren Technik Mayer dolazi u Srbiju

Priča o MTM-u počinje još davne 1985. sa prvim Quattro modelom, sa kojim je započela fascinacija automobilima, koja ih nije napustila od tada. Još kao mlad inženjer sredinom osamdesetih, sadašnji vlasnik kompanije, Roland Mayer, radio je na razvoju sada već legendarnog petocilindričnog motora za Audi Quattro...
Košarkaši Crvene Zvezde u Dodge automobilima

Košarkaši Crvene Zvezde u Dodge automobilima

U četvrtak je potpisan Ugovor o Sponzorstvu između kompanije Chrysler Balkans i K.K. Crvena Zvezda. Prepoznajući značaj prisustva u sportu i povezivanja najuspešnijih klubova i kompanija, Chrysler Balkans će u 2009 vezati svoj brend DODGE uz najpoznatiji brend na ovim prostorima – Crvenu Zvezdu. Dodge i Zvezda imaju puno toga zajedničkog. Fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Novi turbodizel motor za Fiat Bravo

Novi turbodizel motor za Fiat Bravo

Kompanija Fiat proširuje ponudu modela Bravo, koji pod haubu dobija 164 konjske snage moćan 1.9 JTD agregat. Najmoderniji četvorocilindarski JTD motor poreklom je iz nove generacije modela Delta i biće nova okosnica top-modela italijanske kompanije...
Grand Motors - Volvoi sa lagera po odličnoj ceni

Grand Motors - Volvoi sa lagera po odličnoj ceni

Grand Motors, eksluzivni uvoznik automobila Volvo nudi za isporuku bez čekanja ograničenu količinu novih, neregistrovanih vozila iz 2007. godine po vrlo atraktivnim cenama. Tako se model C30 iz 2007. godine sa benzinskim motorom od 1,6 litara (100 KS), paketom opreme Kinetic...
Volkswagen Group ove godine prodao skoro 5 miliona automobila

Volkswagen Group ove godine prodao skoro 5 miliona automobila

Iako je rast produkcije koncerna Volkswagen u poslednja tri meseca znatno smanjen, nemačka grupacija uspela je za pvih 9 meseci ove godine da poveća produkciju za 3,9 % (4,9 miliona automobila). Zahvaljujući sjajnim prodajnim rezultatima, udeo Volkswagen Group-a u svetskoj prodaji povećao se za pola procenta, na 10,1 %...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje