Citroen C4 - blagi facelift i novi motori
Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...
Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.
U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.
Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.
Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.
Citroen C4 facelift - benzinski motori | |||
Motor: | 1.4 16V | 1.6VTi | 1.6 THP |
Zapremina motora (cm3): | 1360 | 1598 | 1598 |
Broj ventila / cilindara: | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Max. snaga (kW / o/min): | 65 / 5.250 | 88 / 6.000 | 110 / 5.800 |
Max. Obrtni moment (Nm / o/min): | 133 / 3.250 | 160 / 4.250 | 240 / 1.400-4.000 |
Max. brzina (km/h): | 182 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 12,8 | ||
Prosečna potrošnja (L / 100 km): | 6,4 | 6,7 (7,0) | 6,9 (7,7) |
Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.
Citroen C4 facelift - dizel motori | |||
Motor: | 1.6 HDi | 1.6 HDi DPFS | 2.0 Hdi DPFS |
Zapremina motora (cm3): | 1.560 | 1.560 | 1.997 |
Broj ventila / cilindara: | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Max. snaga (kW / o/min): | 66 / 4.000 | 80 / 4.000 | 103 / 4.000 |
Max. Obrtni moment (Nm / o/min): | 215 / 1.750 | 240-260 / 1.750 | 320 - 340 / 2.000 |
Max. brzina (km/h): | |||
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | |||
Prosečna potrošnja (L / 100 km): | 4,4 | 4,4 | 5,3 |
Goran Sarić - Automagazin