AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Najnovije delo italijanskih inženjera trebalo bi da povrati interes za poznatu sportsku marku. S obzirom na ogromnu snagu i masu od samo 930 kg i performanse su sigurno fantastične. Automobil je dobio je znatno širi trag točkova, ultra lagane felne prečnika 17", dok je vešanje niže i tvrđe. Pod haubom diše snažni četvorocilindrični 16V agregat, koji uz pomoć turbo punjača razvija 200 konjskih snaga. Maksimalni Obrtni moment agregata iznosi 300 Nm pri 3.000 o/min. Od vizuelnih razlika treba istaći i karbonske usisnike za vazduh na haubi, sa logom Abartha, dok pozadi dominira veliki krovni spojler i dvostruki završetak izduvnog sistema.

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Iako performanse nisu zvanično objavljene, s obzirom na snagu i činjenicu da je Abarth 500 Asseto Corse lakši od serijskog modela za 180 kilograma, karakteristike automobila su sigurno za respekt. U planu Fiata je da se pomenuta verzija na trkalištima pojavi tokom sledeće godine. Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Sa početkom jeseni i Mercedes-Benz Beograd nastavlja svoj Road Show po Srbiji u istom stilu. Mercedes-Benz Beograd će na manifestaciji "121. Smederevska jesen", koja se održava od četvrtka 25. septembra do subote 27. septembra, izložiti vozila brendova Mitsubishi Fuso Canter i Chrysler Jeep Dodge...
Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Kia je nedavno objavila da u Evropu uskoro dolazi novi Kia Magentis. Obnovljena Kijina limuzina D klase nastala je u Kijinom korejskom dizajnerskom centru, pod dirigentskim štapićem čuvenog Petra Schreyera, šefa dizajna korporacije Kia Motors, i predstavlja ‘novo lice Kije’...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

U četvrtak, 18.9.2008., u 14.30, u salonu Mercedes-Benz Beograd, Omladinskih brigada 33, održana je konferencija za štampu kao podrška timu učenika iz Ugostiteljsko turističke škole u Beogradu, koji su se plasirali u finale takmičenja Mondialogo School Contest, u organizaciji kompanije Daimler i UNESCO.
Peugeot Prologue spreman za Pariz

Peugeot Prologue spreman za Pariz

Sajam automobila u Parizu biće mesto gde će domaće kompanije dati svoj maksimum da bi se pokazale u najboljem svetlu. Peugeot nam je i ove godine pripremio nekoliko zanimljivih koncept modela, među kojima se izdvaja Prologue...
Saab 9-X Air Concept - kabrio spreman za Pariz

Saab 9-X Air Concept - kabrio spreman za Pariz

Za ovogodišnji sajam automobila u Parizu Saab je pripremio otvorenu verziju koncepta 9X BioHybrid, predstavljenog na martovskom sajmu automobila u Ženevi. Upravo izostanak krova čini osnovnu razliku modela 9X Air u odnosu na prethodnu verziju...
BMW razvija Stop-Start sistem i za motore sa šest cilindara

BMW razvija Stop-Start sistem i za motore sa šest cilindara

O EfficientDynamics tehnologiji već smo puno govorili. Sistem gorivo štedi preko korišćenja energije kočenja "Brake Energy Regeneration", kao i preko "Start-Stop" sistema. U okviru pomenute tehnologije je i sistem za isključivanje kompresora klima uređaja sve dok je klima uređaj u vozilu isključen...
Suzuki Night of the Jumps u Beogradskoj Areni

Suzuki Night of the Jumps u Beogradskoj Areni

Spektakl “SUZUKI NIGHT OF THE JUMPS” održaće se 27. septembra 2008.godine u “BEOGRADSKOJ ARENI”. Posle uspešno organizovanog takmičenja 12. maja 2007. godine, Beograd i “BEOGRADSKA ARENA” dobili su ponovo privilegiju da budu domaćini “Nebeskim letačima”...
Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

General Motors je danas zakoračio u svoje sledeće stoleće predstavljanjem dugo očekivane proizvodne verzije modela Chevrolet Volt – vozila sa sposobnošću vožnje bez potrošnje goriva i bez emitovanja izduvnih gasova u opsegu do 60, uz mogućnost povećanja dometa u stotinama dodatnih kilometara...
Mazda CX-5 2026
Slika nedelje