AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

Pre 35 godina, počela je era katalizatora u Opelu. 1985. godine, Opel Ascona 1.8i bila je prvi nemački automobil sa katalizatorom razvijen specijalno za evropsko tržište, umesto malo modifikovanog iz uvoza iz SAD...

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

Policijske snage Rajna-Palatinat preuzele su isporuku prve Ascone 1.8i sa trosmernim katalizatorom koji je proizveden 7. decembra 1984. Tokom sledeće godine Opel je predstavio katalizatore I u drugim modelima - od Corse, Kadetta i Ascone do Rekorda, Monce i Senatora. Nemački proizvođač je prvi evropski brend koji je ponudio standardne trosmerne katalizatore.


Nisu svi katalizatori isti


Opelovi inženjeri bili su svesni da evropski saobraćajni uslovi zahtevaju odgovarajuću tehnologiju i kvalitet. Stoga su razvili katalizator posebno za evropske uslove vožnje, baš kao što je to slučaj sa karoserijom, ogibljenjem, motorima i kočnicama. Za Opel se nije radilo samo o instaliranju katalizatora u izduvni sistem; smanjenje emisije štetnih gasova katalizatorom predstavljalo je komplikovanu operaciju na „unutrašnjim organima“ automobila.

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

U poređenju sa konvencionalnim automobilom, dizajn vozila sa katalizatorom zahtevao je brojne izmene. Na primer, katalizator proizvodi mnogo toplote kada dostigne svoju radnu temperaturu (600 stepeni Celzijusa). Stoga je za komponente osetljive na toplinu i putnički prostor neophodna zaštita od toplote.


Da bi katalizator radio sa optimalnom efikasnošću, bio mu je potreban elektronski sistem za pripremu smeše i mnoštvo kontrola, što je zauzvrat tražilo neophodne dodatne modifikacije. Čak je i crevo rezervoara za gorivo bilo potrebno redizajnirati kako bi se sprečilo da vozači pogrešno napune rezervoar olovnim umesto bezolovnim benzinom.

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

Milijardu nemačkih maraka uloženo u katalizatore


Opel je posvetio više od milijardu nemačkih maraka (DM) kao i stotine inženjera za razvoj katalizatora i ekološki prihvatljivog automobila. Kompanija je sama investirala 100 miliona nemačkih maraka u nove uređaje i opremu za testiranje izdržljivosti i velike brzine.


Nova postrojenja su takođe uključivala „kulu“ visoku 13 spratova. U ovoj izolovanoj zgradi više od 130 automobila moglo bi se istovremeno pripremiti za testiranje emisija. Standardi su nalagali da je pre ispitivanja emisije svaki automobil morao da se čuva najmanje 12 sati na temperaturi od 20 do 25 stepeni Celzijusa.

Pre 35 godina: Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom pravljen za Evropu

Pored toga što je ponudio automobile sa trosmernim katalizatorom instaliranim u fabrici, Opel je kupcima ponudio komplet za naknadnu ugradnju. Međutim, proizvođač automobila nije bio zadovoljan inovacijama samo u tehnologiji. Opel je takođe preduzeo i nove korake u odnosima sa javnošću. Kompanija je ljudima ponudila mogućnost da se aktivno informišu o katalizatorima i dogradnji. Nekoliko sati svakog dana, automobilisti i zainteresovani mogli su nazvati telefonsku liniju i dobiti odgovore na svoja pitanja iz prve ruke od stručnjaka kompanije.


Danas, 35 godina od uvođenja trosmernog katalizatora u Asconu 1.8i, Opel i dalje ozbiljno shvata svoju odgovornost za okolinu. Prateći Opel Grandland X kao priključni hibrid i Opel Corsa-e sa baterijom, brend je nedavno predstavio novi Mokka-e, Vivaro-e i Zafira-e Life, sve sa čistim električnim pogonom i, prema tome, bez emisija štetnih gasova.


PR

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu

Kompanija Stellantis N.V. (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) („Stellantis“) je objavila 17. januara da, nakon spajanja grupacija Peugeot S.A. („Groupe PSA“) i Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) 16. januara 2021. godine, udružena kompanija menja naziv u Stellantis...

Putevi Srbije - apel zbog niskih temperatura

Putevi Srbije - apel zbog niskih temperatura

JP „Putevi Srbije" apeluje na sve učesnike u saobraćaju da posebno budu oprezni, poštuju ograničenja brzine i prilagode brzinu kretanja uslovima na putu, obzirom da se u periodu od 16.01. do 19.01.2021.g, na području Srbije očekuju ledeni dani a u višim predelima i nove snežne padavine...

Kama-1 je novi elektromobil iz Rusije (VIDEO)

Kama-1 je novi elektromobil iz Rusije (VIDEO)

Ruski proizvođač kamiona Kama u saradnji sa univerzitetom iz Sankt Peterburga (SPb­PU) predstavio je električni automobil Kama-1. Prema prvim informacijama, to bi trebalo da bude jedan od najjeftinijih električnih automobila...

EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

Vizuelno impresivan, radikalno jednostavan za rukovanje i izuzetno željan učenja: MBUX Hyperscreen je jedan od najvažnijih elemenata u EQS-u. Predstavlja emocionalnu inteligenciju potpuno električnog modela više klase: Veliki zakrivljeni ekran proteže se gotovo celom širinom od levog do desnog A-stuba...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje