Unapređeni Kia Picanto Dizajn koji odskače i tehnologije “visokog društva” Kia
Kia Motors je osetno unapredila svoj najmanji model Picanto, koji stiže na evropske puteve u trećem kvartalu ove godine...
Nudiće mnogo novih bezbednosnih i telematskih tehnologija, koje su obično rezervisane za veća i skuplja vozila, dok će ujedno unapređeni Picanto zahvaljujući novim motorima doneti niže emisije kao i prepoznatljiva dizajnerska osveženja, iznutra i spolja. Unapređeni Picanto donosi i brojne napredne bezbednosne tehnologije iz Kijinih većih modela, što ga čini jednim od najbezbednijih modela u svom segmentu. Takođe je raspoloživa Kijina nova ‘faza II’ UVO Connect telematskih tehnologija, koje unapređuju povezivost vozila i kontrole kako bi smanjili stres tokom vožnje. Unapređenja Picantove motorizacije uključuju Kijin opcionalni novi robotizirani ručni menjač (AMT - Automated Manual Transmission) za uglađeniju vožnju. Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Picanto je jedan od naših najprodavanijih modela u više regiona širom sveta, a pogotovo je popularan među evropskim kupcima. Unapređenja modela urađena su sa ciljem da Picanto bude korak ispred konkurenata zahvaljujući razigranom dizajnu i zabavnom voznom karakteru, a tu su i tehnologije sa područja povezivosti i bezbednosti karakteristične za višu klasu vozila. Sigurni smo da će unapređeni Picanto samo još povećavati naš tržišni udeo u ovoj vrlo konkurentskoj klasi.”
Unapređeni Picanto u Evropi u prodaji od 3. kvartala 2020. godine Prodaja unapređenog Picanta u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara). Dizajn spoljašnjosti Osvežen dizajn svih varijanti (GT-Line i X-Line) Picanto je doživeo dizajnerska osveženja, pogotovo sportska GT-Line i SUV X-Line varijanta. Rezultat je svež, prepoznatljiviji izgled. ‘Lice’ Picantovih varijanti GT-Line i X-Line je izmenjeno kako bi dobili još specifičniji izgled. Novi izgled počinje maskom ‘tigrovog nosa', koja donosi novi izgled sa ivicama sa više reljefa i »otvoren« izgled. Hromirane ivice nastavljaju se do donjeg dela redizajniranih farova, što daje vozilu širi, stabilniji izgled. Kod GT-Line varijante svaka strana ‘tigrovog nosa’ ima crvene umetke GT-Line, dok su kod X-Line varijante crveni, slični vazdušnim otvorima. Obe varijante dobile su drugačije farove i četvorodelna kockasta LED dnevna svetla. Pozadi je Picanto dobio nova LED svetla i tanju maglenku, što ga čini još prepoznatljivijim. Varijante GT-Line i X-Line su zbog modernijeg izgleda dobile i drugačiji prednji i zadnji branik sa oštrim linijama karoserije. Promene su stvorile grublji, robusniji izgled GT-Line varijante, koja je vizuelno sličnija Kijinim GT varijantama. Veći otvor za protok vazduha na donjem delu branika je kod GT-Line varijanti crn, sa maglenkama koje podsećaju na dragulje. X-Line varijanta dobila je SUV-ovske zaštitne pokrove podvozja, sa metalik imitacijom i X-Line logom i crnim ivicama koji se protežu od prednje maske do rubova blatobrana na boku.
Picanto kupcima nudi više mogućnosti prilagođavanja pojedincu, jer ima na raspolaganju čak 10 modernih boja karoserije zbog kojih će auto odudarati od ostalih. Nudiće se i dva nova tipa aluminijumskih naplataka koji lepo dopunjuju Picantov sportski karakter: 16-kraki, 14-inčni naplaci, kao i dvobojni 16-inčni naplaci sa dijamantskim brušenjem. Dizajn unutrašnjosti Unapređeni infotainment ekrani; nove boje u kabini za više individualizacije U unutrašnjosti Picanto donosi brojne vizuelne i tehnološke nadgradnje koje su skoncentrisane u 8,0-inčnom ‘plutajućem’ širokom ekranu na dodir sa audio-vizuelnim navigacionim sistemom (AVN) (vidi ‘Infotainment’ za više detalja), i visokorezolucijski 4,2- inčni digitalni ekran na instrument tabli. U zavisnosti od opreme i tržišta je Picantova kabina na raspolaganju sa crnim tekstilnim ili sintetičkim sedištima, sa različitim uzorcima tapaciranja kako bi postigli moderniji izgled i bolji osećaj u kabini. Kabina se može pohvaliti sa crnim, srebrnim ili bleštavo crnim umecima obloga vrata, armaturne ploče i oko menjača.
Unapređeni Picanto je raspoloživ sa puno savremenih kolor paketa za još više personalizacije kabine, u zavisnosti od opreme i pojedinog tržišta. Paket Limeta donosi crnu unutrašnjost sa kontrastnim šavovima bele boje i belom bočnom potporom sedišta, dok su ivice oko menjača i vazdušnih otvora premazani srebrenim metalik lakom, a dodaci na vratima takođe su u srebrenoj i limeta boji. Narandžasti paket nudi crnu jednobojnu unutrašnjost s narandžastim šavovima i još nekim drugim detaljima i crnonarandžastim umecima u vratima. Crveni paket nudi crno tapaciranje sa crvenim bočnim potporama sedišta kao i bleštave crne umetke i crveno-crne detalje na vratima. U ponudi je još i zeleni paket koji kupcima nudi zelene umetke u kabini i srebreno-zelene završetke na vratima i tapecirana sedala u stilu denim džinsa.
Pogon Efikasni novi ‘Smartstream’ benzinski motori i novi robotizovani menjač (AMT) Unapređeni Picanto će u Evropi nuditi tri nova benzinska motora ‘Smartstream’ čije glavne dve odlike su manja potrošnja goriva i niže emisije CO2 u odnosu na prethodnike. Motorna gama sadrži motor 1.0 T-GDi najveće snage 100 KS, 1,0-litarski atmosferski motor snage 67 KS ili 1,2-litarski DPFI (dual-port fuel injection) motor sa 84 KS. Između ostalih inovacija novog motora 1.0 T-GDi vredi spomenuti efikasniji sistem ubrizgavanja koji dostiže pritisak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Sva tri motora unapredili su linije za kruženje izduva i optimizovali upravljanje usisnog ventila što je namenjeno postizanju koliko se da niže potrošnje goriva. Dva atmosferska motora zamenili su multipoint ubrizgavanje novim dvostrukim ubrizgavanjem goriva (DPFI), koje optimizuje vreme ubrizgavanja kako bi se postigla što niža potrošnja goriva. Sva tri motora opremljena su novim integrisanim termalnim upravljanjem (ITMS - Integrated Thermal Management System), koje pruža efikasnije hlađenje komore za sagorevanje. ITMS razlikuje karakteristike hlađenja motora s obzirom na operativno delovanje motora. Unapređeni Picanto je prvi model sa Kijinim novim robotizovanim menjačem AMT (Automated Manual Transmission). Osnova je 5-stepeni ručni menjač sa kvačilom i aktuatorom za pritiskanje kvačila i promenu brzine s obzirom na parametre koje dobija od senzora. Sa jednostrukim suvim kvačilom AMT je jednostavan i cenovno povoljan izbor za stranke koje više vole nezahtevnu upotrebu automatskog menjača, bez veće potrošnje goriva u odnosu na uobičajene ručne menjače. Kia će podatke o emisijama i potrošnji goriva objaviti naknadno odn. pre početka prodaje u Evropi.
Infotainment UVO Connect ‘faza II’ telematike s Unapređenim ekranom na dodir Picanto će dobiti veći, 8,0-inčni ‘plutajući’ ekran na dodir sa navigacionim sistemom koji će zameniti stari sistem sa 7,0-inčnim ekranom. Pored ovog donosi Bluetooth multikonekciju koji korisnicima omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno – jedan za telefoniranje bez ruku i upotrebu medija, a drugi samo za medije. Sistem standardno omogućava upotrebu na platformama Apple CarPlay i Android Auto. Kijin sistem UVO vozačima omogućava pristup različitim podacima - saobraćajne informacije uživo, vremenska prognoza, zanimljive tačke, cene goriva i detalji o eventualnim uređenim parking mestima i uz put – uključujući cene, lokaciju i raspoloživost. UVO App koja djeluje na platformama Android i Apple vlasnicima omogućava aktiviranje različitih funkcija na daljinu. U zavisnosti od države korisnici mogu vozilu daljinski unapred poslati rutu putovanja, proveriti lokaciju svog vozila i čitati izveštaje o vozilu i primaju dijagnostička obaveštenja. Pored toga će Picanto kao jedan od prvih modela Kije nuditi najnoviju ‘fazu II’ telematike UVO Connect koja vlasnicima omogućava unapređenje korisničkog iskustva u vozilu i preko Kijine aplikacije UVO za pametne telefone. Kia će više detalja o tehnologiji UVO Connect ‘faza II’ predstaviti neposredno pre početka prodaje.
Bezbednost Novi sistemi asistencije i dodatne tehnologije za više bezbednosti i udobnosti Unapređeni Picanto donosi nekoliko Kijinih najnovijih sistema asistencije (ADAS) i nekoliko novih aktivnih bezbednosnih sistema namenjenih poboljšanju zaštite putnika što ga čini jednim od najbezbednijih automobila u svom segmentu. U zavisnosti od opreme Picantov novi sistem asistencije ADAS uključuje sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem vozila i pešaka. Pored toga Picanto nudi i sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), sistem za upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i sistem za održavanje vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred sa automatskim ubrzavanjem kod preticanja nakon aktiviranja migavaca (LFA). Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred koristi kameru i senzore za praćenje podnih oznaka i tako održava Picanta na sredini trake. Picanto dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) koji vozača upozorava i zaustavlja vozilo ako sistem kod vožnje unazad na parkiralištu sa leve ili desne strane detektuje približavanje drugog vozila. Picanto je opremljen sa aktiviranjem svih migavaca u nuždi (ESS) koji automatskim treperenjem upozorava na opasno približavanje vozilu ispred ako mora vozač zakočiti. Sistem za pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC) automatskim kočenjem sprečava pomicanje vozila nizbrdo i omogućava lakši polazak uzbrdo. Unapređeni Picanto je između ostalog dobio i Kijin pomoćni sistem stabilnosti (VSM), vektorsko kočenje u zavojima, kontrolu kočenja u zavojima (CBC) i sistem za održavanje vozila pravo (SLS - Straight-line Stability) koji vozačima pomaže kontrolisati vozilo kod kočenja i skretanja.
Kabina unapređenog modela je opremljena sa do sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za vozačeva kolena, a tu su i ISOFIX sidrišta, u zavisnosti od opreme i tržišta. Unapređeni Picanto u Evropi u prodaji od trećeg kvartala ove godine Prodaja unapređenog Picanta u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).
PR