AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi poslovni model Renault Nissan Alijanse za povećanje konkurentnosti i profitabilnosti članova

Novi poslovni model Renault Nissan Alijanse za povećanje konkurentnosti i profitabilnosti članova

Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd- i Mitsubishi Motors Corporation, članovi jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, danas su najavili nekoliko inicijativa u okviru novog poslovnog modela kojim će povećati konkurentnost i profitabilnost sva tri člana partnerstva.

Članovi nastavljaju da koriste prednosti koje im Alijansa pruža u području zajedničke nabavke tako što će iskoristiti svoje položaje na tržištu i geografske prednosti u svrhu razvoja poslovanja svojih partnera.

„Naša Alijansa je jedinstveno strateško i operativno partnerstvo u automobilskom svetu koje nam daje veliku prednost u industriji koja se stalno menja“, izjavio je Jean-Dominique Senard, predsednik Operativnog odbora Alijanse i Renaulta. „Novi poslovni model će omogućiti Alijansi da iskoristi sve ono najbolje što joj pružaju partneri i pritom istakne njihove poslovne kulture i nasleđe. Tri partnera Alijanse će pokriti sve segmente vozila i tehnologija u svim delovima sveta, pri čemu će iskoristiti sve svoje prednosti, ostvariti veću profitabilnost i pokazati društvenu i ekološku odgovornost, od čega će prednost osetiti i kupci.”

Predsednici sva tri proizvođača predstavili su model predvodnik-sledbenik za razvoj i prodaju vozila, kojim nameravaju da:

• snažnije implementiraju Alijansinu strategiju standardizacije vozila, od platformi do karoserija;
• po svakom segmentu tržišta, se fokusiraju na jedno glavno vozilo i sestrinska vozila koja će razviti proizvođač-predvodnik, uz podršku timova proizvođača sledbenika;
• osiguraju najkonkurentnije moguće principe proizvodnje vozila-predvodnika i vozila-sledbenika svake marke, uključujući grupisanje proizvodnje, tamo gde je to ostvarivo; kao i
• nastave da dele proizvode u području lakih komercijalnih vozila, u kojima se model predvodnik-sledbenik već primenjuje

Očekuje se da će se modelom predvodnik-sledbenik tokom razvoja novih modela ostvariti uštede i do 40 %. Ove prednosti su nadogradnja konvencionalnih sinergija koje Alijansino partnerstvo već ostvaruje.

Alijansa uvodi i načelo određivanja različitih delova sveta kao „referentnih regija”. To podrazumeva da će se svaki proizvođač fokusirati na svoje glavne regije, kako bi povećao svoju konkurentnost i doprineo povećanju ugleda i konkurentnosti drugih proizvođača Alijanse.
Ovim delom programa Nissan će postati predvodnik u regijama Kina, Severna Amerika i Japan; Renault u regijama Evropa, Južna Amerika i Severna Afrika, a Mitsubishi Motors u regijama ASEAN i Okeanija.

Kako će svaki član Alijanse postati referentni proizvođač u svojoj regiji, povećaće se i mogućnost deljenja, kojim će se pametnije rasporediti fiksni troškovi i maksimalno iskoristiti potencijal svakog proizvođača.

Portfolio proizvoda svakog proizvođača slediće model predvodnik-sledbenik, a vozila-predvodnici i vozila-sledbenici će se proizvoditi na najkonkurentniji mogući način. Na primer:

• obnovu C-SUV segmenta posle 2025. će voditi Nissan, dok će obnovu B-SUV segmenta u Evropi voditi Renault.
• U Latinskoj Americi će se racionalizovati ponuda proizvoda na platformama B-segmenta, sa četiri na samo jedan za Renault i Nissan. Ova platforma će se proizvoditi u dve fabrike od kojih će svaka proizvoditi za obe marke.
• U jugoistočnoj Aziji i Japanu, članovi Alijanse i dalje će nastaviti da razvijaju određene mogućnosti koje im ovaj model pruža, na primer u zajedničkom razvoju kei automobila Nissana i Mitsubishi Motorsa.

Kad se sabere sve navedeno, skoro 50 % Alijansinih modela će se razvijati i proizvoditi prema modelu predvodnik-sledbenik do 2025. godine.

U pogledu tehnološke efikasnosti, Alijansini članovi će nastaviti da koriste postojeća sredstva, čime će se osigurati da svaki član i dalje učestvuje u ulaganju u platforme, pogonske sklopove i napredne tehnologije. Ovaj oblik saradnje je već dokazao svoju efikasnost u razvoju pogonskih sklopova, omogućio uspešno lansiranje platforme CMF-B za Renault Clio i Nissan Juke, kao i platforme za kei-automobile za Nissan Dayz i Mitsubishi eK Wagon. Uskoro će uslediti platforme CMF-C/D i CMF-EV.

Primena modela predvodnik-sledbenik će se proširiti sa platformi i pogonskih sklopova na ključne tehnologije, a funkcije predvodnika će imati:

• Autonomna vožnja: Nissan
• Povezane tehnologije: Renault će voditi razvoj platforme zasnovane na Androidu, Nissan u Kini
• E-body, osnova električne-elektronske arhitekture: Renault
• Električni pogonski sklop (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV za segmente C/D: Mitsubishi

PR

Renault Fuego slavi 40. rođendan

Renault Fuego slavi 40. rođendan

U martu 1980., coupéi Renault 15 i Renault 17 su ustupili mesto novom modelu nazvanom Fuego: coupéu serijske proizvodnje koji se bazirao na platformi limuzine Renault 18...

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

UN prognozira da će pandemija smanjiti svetsku ekonomiju za 3,2 odsto, a dase ekonomska previranja i zastoj prozvodnje u autoindustriji već negativno odražavaju na automobilska tržišta, rečeno je na online konferenciji „SEE Automotive – Connect & Supply“, koju je nedavno organizovao Automobilski klaster Srbije...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje