Volga Siber: legenda se vraća

Ruska kompanija GAZ odlučila je da oživi slavno ime Volga, predstavljanjem "novog" modela Sebr..., pardon, Siber. Ne morate biti veliki poznavalac automobila da biste shvatili da je nova Volga ništa drugo do prekopirani Chrysler Sebring...

Ruska Volga kod nas se proslavila po modelu GAZ-24, koji se proizvodio od 1967. do 1985. godine. Automobil je bio opremljen 2,5-litarskim četvorocilindričnim agregatom snage 95 KS pri 4.500 o/min (bez smejanja molim, radi se o sedamdesetim godinama prošlog veka). Iako posle prestanka proizvodnje modela GAZ-24 Volga nije otišla u zaborav, sledeća verzija nije bila tako uspešna. Zastarela tehnika instalirana u modelima GAZ-311 i GAZ-31105 nije se proslavila, ali je održala u životu ime Volga. Ali, naša tema je novi model Volge. Ovo je zapravo stari Chrysler Sebring, ali sa blago izmenjenim prednjim i zadnjim delom. Podsetimo, pre dve godine GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije modela Chrysler Sebring, a na bazi ovog automobila, britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber.

Kompanija UltraMotive blago je izmenila dizajn baznog modela Chrysler Sebring. Izmenjena je maska hladnjaka, dinamičniji je prednji branik, agresivnija su prednja svetla i detalji na haubi, koji ipak nisu uspeli da sakriju izgled američkog originala. Da je Volga Siber zapravo facelift američkog originala. Isto nam pokazuju i dimenzije automobila, jer dužina Chryslera i Volge je identična: 4.844 milimetra. Volga Siber meri 1.792 milimetra, što je za 1 milimetar manje, a visina iznosi 1.394 mm. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 453 litra. Pod hubom bije američko srce. Budući kupci Volge Siber imaće mogućnost izbora dva motora. Oba agregata su benzisnki četvorocilindrični iz produkcije Chryslera. Manji motor meri zapreminu od 2 litra, i razvija 141 konjsku snagu, uz Obrtni moment od 188 Nm pri 4.350 o/min. Drugi motor meri zapreminu 2,4 litra i razvija 142 konjske snage, dok je maksimalni Obrtni moment 210 Nm pri 4.200 o/min. Ovo je prva direktna saradnja Volge i Chryslera. Najveći deo tehnologije dolazi iz Chryslera, i Siber jeste samo 30% ruski. Što se tiče opreme, neće nedostajati klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, podešavanje volana, elektro podešavanje vozačevog sedišta, audio sistem sa 6 zvučnika. Goran Sarić - Automagazin