Najnovije vesti iz auto industrije
Mazda - do 2015. godine smanjenje potrošnje za 30%
Objavljeno: 24.06.2008.
Kompanija Mazda ima velike planove: novi modeli oslanjaće se na sasvim nove platforme i biće najmanje za 100 kilograma lakši, a kompletna izmena palete motora do 2015. godine rezultovaće smanjenjem potrošnje do 30%...
Mazda se već od 1991. godine zalaže za smanjenje potrošnje svojih modela. Podsetimo, od 2001. do 2008. godine prosečna potrošnja Mazda automobila smanjena je za 30%, i plan japanske kompanije je smanjenje potrošnje do 2015. godine za novih 30%. Već sledeće godine Mazda će na tržište plasirati sopstveno razvijen Start&Stop sistem. Sistem pod nazivom Smart Idle Stop System nije potrebno posebno predstavljati: Svako zaustavljanje automobila (na semaforu ili u gradskim gužvama) znači "gašenje" motora, tj. ulazak u fazu "hibernacije", a po pritisku na pedalu kvačila ili gasa, motor se ponovo aktivira. Ovaj sistem smanjiće potrošnju goriva za 7-8%.
Sledeći korak Mazde ka smanjenju potrošnje goriva jeste plasiranje na tržišta skandinavskih zemalja i Severne Amerike modela čije agregate pokreće smeša benzina i etanola E85. Od 2011. godine Mazda na tržište uvodi i novu generaciju motora sa novim sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, što će rezultirati povećanjem snage za 15-20% i manju potrošnju za 20%. 2011. godine Mazda će predstaviti i potpuno novi turbo-dizel agregat. Pored konvencionalnih pogona, Mazda planira uvođenje na tržište modela kojeg pokreće vodonik. Model Mazda5 Hydrogen RE Hybrid već je testiran na ulicama Japana i u odnosu na prethodni prototip ostvareno je povećanje snage od 40% i veća autonomija, koja sada iznosi 200 kilometara.
Goran Sarić - Automagazin
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je njen novi “iQ” ultra kompakt - vozilo koje prevazilazi sve klasične pojmove malog automobila - ušao u izbor od najboljih 15* za nagradu za dobar dizajn (Good Design Award) 2008 i takmiči se za veliku nagradu za dobar dizajn (Good Design Grand Award) počevši od 6. novembra ove godine...
Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najluksuznijeg modela Honde u Evropi. Kompletan foto album sa Hondom Legend u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na
LINK...
Posle predstavljanja koncept modela Lamborghini Estoque, očekivali smo da Ferrari odgovori adekvatnom najavom, ali to se nije dogodilo. Predsednik Fiata, Luca di Montezemolo, demantovao je glasine da će se propeti konjić pridružiti razjarenom biku u širenju karoserijske ponude...
Hyundai Santa Fe i dalje drži ubedljivo prvo mesto po broju prodatih vozila u segmentu veliki SUV. To su rezultati analize Evropskog tržišta za prvu polovinu 2008. god. koju je objavio "Automotive News Europe" u svom izdanju od 15 septembra 2008. god. a prema podacima dobijenim od kompanije JATO Dynamics...
Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Honda je prikazala unapređenu verziju svog modela sa trenutno najmanjom emisijom CO2, Civic Hybrid, na pariskom salonu automobila. Iako prodaja još uvek nadmašuje sve planove širom Evrope, Civic Hybrid, čije je težište na niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, je restilizovan.