AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Nova Mazda 3 - prve zvanične fotografije

Nova Mazda 3 - prve zvanične fotografije

Iako je sajam automobila u Parizu u punom jeku, kompanija Mazda najavila je da će premijeru nove "trojke" održati 19. novembra, na Los Angles Auto Show-u. Još uvek nisu poznati tehnički podaci, ali pred nama su prve zvanične fotografije nove generacije Mazde 3...
Toyota “iQ” među 15 najboljih  za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota “iQ” među 15 najboljih za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je njen novi “iQ” ultra kompakt - vozilo koje prevazilazi sve klasične pojmove malog automobila - ušao u izbor od najboljih 15* za nagradu za dobar dizajn (Good Design Award) 2008 i takmiči se za veliku nagradu za dobar dizajn (Good Design Grand Award) počevši od 6. novembra ove godine...
Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najluksuznijeg modela Honde u Evropi. Kompletan foto album sa Hondom Legend u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK...
Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Posle predstavljanja koncept modela Lamborghini Estoque, očekivali smo da Ferrari odgovori adekvatnom najavom, ali to se nije dogodilo. Predsednik Fiata, Luca di Montezemolo, demantovao je glasine da će se propeti konjić pridružiti razjarenom biku u širenju karoserijske ponude...
Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe i dalje drži ubedljivo prvo mesto po broju prodatih vozila u segmentu veliki SUV. To su rezultati analize Evropskog tržišta za prvu polovinu 2008. god. koju je objavio "Automotive News Europe" u svom izdanju od 15 septembra 2008. god. a prema podacima dobijenim od kompanije JATO Dynamics...
Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Audi Q3 2026
Slika nedelje