AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Zimska servisna akcija - Mercedes-Benz transporteri

Zimska servisna akcija - Mercedes-Benz transporteri

Mercedes-Benz Beograd je spreman da svim vlasnicima Mercedes-Benz transportera omogući da pripreme svoja vozila za predstojeće hladne dane. U periodu od 8.12. - 13.12.2008. trajaće Zimska servisna akcija Mercedes-Benz transporteri...
Opel Insignia - Evropski automobil 2009. godine

Opel Insignia - Evropski automobil 2009. godine

Posle 22 godine Opel je osvojio najprestižnije automobilsko odličje u Evropi. Opel Insignia je "Car of the Year 2009". Fordu je ponovo prestižna nagrada "pobegla" za samo jedan bod, pa tako Ford Fiesta stiže do drugog mesta. Volkswagen Golf je treći...
Jaguar XF-R - Mačka se kostreši

Jaguar XF-R - Mačka se kostreši

Kao što smo Vas informisali, na festivalu brzine u Goodwoodu javnosti je prikazan prvi izgled "nabildovanog" Jaguara sa oznakom XF-R. Pred nama najnovije špijunske fotografije snimljene prilikom finalnih testiranja u SAD-u...
Hondin poboljšani uređaj za pomoć pri hodanju

Hondin poboljšani uređaj za pomoć pri hodanju

Honda Motor Co., Ltd. je predstavila svoj drugi eksperimentalni uređaj za pomoć pri hodanju koji pruža podršku u prihvatanju težine tela sa ciljem smanjenja opterećenja nogu korisnika prilikom hoda, penjanja uz stepenice i u polučučećem položaju. Honda počinje sa ispitivanjem uređaja u stvarnim životnim uslovima, radi procene njegove efikasnosti.
Brabus Tesla Roadster - elektrotuning

Brabus Tesla Roadster - elektrotuning

Tjunerska firma Brabus, koja je specijalizovana za dorade automobila Mercedes-Benz i Smart, ostvarila je saradnu sa kompanijom Tesla, kako bi zajednički razvila prvi tjuning električnog automobila. "Nabildovati" benzinski ili turbodizel motor danas nije problem. Ali, kako tjunirati elektromobil? Brabus zna kako...
Renault Laguna - facelift pre vremena

Renault Laguna - facelift pre vremena

Nova Renault Laguna nije se ni "zagrejala" na svetskom tržištu, a Renault već priprema modernizaciju izgleda. Slabi prodajni rezultati primorali su Renault da, posle samo godinu dana od početka prodaje, novu Lagunu podvrgnu faceliftu...
Seat Leon Linea R

Seat Leon Linea R

Kada neko porazi BMW u njegovom prirodnom okruženju, i to sa natpisom TDI na haubi, to je veliki razlog za slavlje. Seat je javnosti predstavio optički paket za svoj hatchback model Leon, kojim želi da podseti na uspehe takmičarskih Seata u šampionatu WTCC (World Touring Car Championship)...
Opel Zafira 1,6 CNG Turbo - Prvi Turbo CNG Van

Opel Zafira 1,6 CNG Turbo - Prvi Turbo CNG Van

Na manifestaciji Bologna motor show (od 5. do 14. decembra) kompanija Opel predstaviće jedan od najsnažnijih modela koji za pogon koriste zemni gas, CNG (Compressed Natural Gas). Opel Zafira 1.6 CNG Turbo beleži potrošnju id 5,3 kg zemnog gasa na 100 pređenih kilometara i emisiju 144 g CO2 na 1 km...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje